STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Nej, det är det inte. (Tror jag i alla fall...! :o ) Jag blev lite smått chockad när jag såg annonsen om den gården först, men insåg sen att utbyggnaden på boningshuset är på "fel" ställe och gården som var till salu hade ett extra skjul eller nåt mellan boningshuset och stallet. Men de är himla lika!

Funderar du på att flytta dit..? :D

Den gården ligger ju närmare saxtorp som är tillsalu ;)

helt underbar!!! är han avels godkänd??
han såg inte så hög ut? (kanske bara var bilderna som lurades?)

helt underbar!!! är han avels godkänd??
han såg inte så hög ut? (kanske bara var bilderna som lurades?)

Tack! :) Nä, tyvärr är han inte det, för den smarta människan som tog hem honom från Spanien slarvade med papprena och strulade sig, en lång historia. Men hans bror som jag tyvärr inte minns namnet på var godkänd i alla fall.
Jodå, han håller nog måttet, kanske bilderna som luras som du säger ;)

Kan man få komma till dej och betäcka med den gule snyggingen? ;) :love:

NU såg jag hur ni gjort ohc det var ju riktigt klurigt :bow:
Fiffigt och bra för mej att komma ihåg till i framtiden! :)

Kan man få komma till dej och betäcka med den gule snyggingen? ;) :love:

NU såg jag hur ni gjort ohc det var ju riktigt klurigt :bow:
Fiffigt och bra för mej att komma ihåg till i framtiden! :)

Haha, det skulle du gärna få göra, vet inte om han kommer att stå här i sommar bara, men annars är du välkommen ;)

Jo, jag är ganska nöjd faktiskt, det är ju kanske inte så jätte snyggt och helt klart inte riktigt så stabilt som det hade varit med dubbla stolp, men det är väldigt smidigt när marken ser ut som den gör. Att tipsa om är att måla dem innan de säts upp, mina är inte impregnerade men det var akut att få upp dem, så jag får säkert byta ut dem om några år...men, men...:smirk:

Bell Holiday - OMG vilken underbar pålle. När skulle du skänka denna sötnos till mig sa du? :love: :angel:

Vad bra, helt underbart söt :D Kan ha i vardagsrummet hemma i soffan , käka popcorn och mysa med ..haha. :love:
Vad har denna lilla buse för stam?

Vad bra, helt underbart söt :D Kan ha i vardagsrummet hemma i soffan , käka popcorn och mysa med ..haha. :love:
Vad har denna lilla buse för stam?

Haha, javisst! Perfekt till alla möjliga ändamål! :idea: Än så länge är det dock bara andalusiern som har varit INNE i vårt hus...:smirk:

Hon är e.Cui Christian u.Bell Ici ee.Twyford Jehu ue.Molstabergs Molnet

Är det din häst? (isabellen)

Nej, tyvärr inte :( Tränade honom under några år åt hans förra ägare, så han var "min" då kan man säga. Sen skulle jag köpt honom men vi var inte överrens om priset :cry: Så en kompis till mig köpte honom istället, men lånade honom av henne under sommaren för att betäcka och träna lite.

***puttar***
Vill se massor med stall, i alla möjliga och möjliga vinklar, finurliga lösningar och fällor som man kan lära av!
Håller på att planera för fullt!:bump:

*KL*

Hit flyttar vi om tre veckor:

Ena stalldelen, min kommer stå i den andra där boxarna är vita och har öppet på ena sidan så de kan sticka ut huvudet!
006b.jpg

Ingång till sadelkammaren:
007b.jpg

Stallet sett från hagarna:
010b.jpg

Manegen:
005b.jpg

Återkommer med fler bilder när vi flyttat in!

Gud så fint! Lyckliga dig! :)

Känner igen det där stället, det ligger så fint. Har varit där flera gånger när det var arabstuteri, då var det i kanonskick.
De hade t.o.m. oljemålningar & äkta mattor i rummet mellan stallavdelningarna.

*Lånar knapp*

Mitt stall är inte något "wow", speciellt inte då mina föräldrar valde färg utan mig!:eek:

Ytan är på 72kvm och det tre boxarna är alla på 9kvm. Två slingor glovvärme, värmeväxlare i ventilationen & en värmefläkt som alla slår av och på sig vid behov, håller stalltemperaturen på +5 grader.
Automatiska foderlåder i alla boxar om hästarna mot all förmodan står inne under lunch.

Stallet inne:
http://i71.photobucket.com/albums/i147/VeronikaKumpula/P4200429.gif

Stallet ute:
http://i71.photobucket.com/albums/i147/VeronikaKumpula/Stallet05_01.jpg

Hagen består av en övre del "sandhagen" vars utfodring sker, och en nedre del "skogshagen" vars allt annat sker.
Vet inte ytan, men det hade varit större om inte kommunen hade sagt nej:mad:...

Övre delen:
http://i71.photobucket.com/albums/i147/VeronikaKumpula/PC120009.gif
http://i71.photobucket.com/albums/i147/VeronikaKumpula/LillanochCarissa04_06.jpg

Nedre delen:
http://i71.photobucket.com/albums/i147/VeronikaKumpula/PC120008.gif
http://i71.photobucket.com/albums/i147/VeronikaKumpula/LillemanochCarissa04_06.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 883
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 988
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 563
Senast: in2u
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023