Stallplatssnack

Sv: Stallplatssnack

Norra Sthlm, stall 12 boxar
-kallhyra 1300 kr. Då ingår box normalstor, varm/kallvatten, riktig toalett, utebana belyst, stora hagar med mkt utevistelse. Kollektivt, har ca 2-3 pass per vecka och häst. Fodring fyra ggr/dag, sommarbete.

-köper till eget strö, krafft samt gemensamt hösilage.

Ca 10 min m bil till ridhus.
 
Sv: Stallplatssnack

Och jag undrar några saker!
1.hur mycket betalar ni?
2.vad ingår?
3.Hur är boxarna/stallet?
4.vad finns i stallet ( duschspilta osv) ?
5.hur är hagarna ?
6.finns det ridbana, ridhus osv ?

1. 1700;-
2. Hö på sommaren (om man inte har dom på bete), hösilage på vintern, vi får ta hur mycket vi vill & analys finns, mineraler, havre, betfor, fri tillgång på halm/spån, in och utsläpp alla dagar i veckan + tre fodringar per dag & täckesbyten ingår. Mockningen är det enda jag sköter själv + fylla hösäckar. Ridhus + ridbana ingår i hyran.
3. Väldigt fint modernt stall med bra belysning, högt i tak och bra vetilation och stora boxar och stora hagar.
4. duschspilta med varm&kallvatten, ridhus, ridbana, hinderpark, tvättmaskin, torktumlare, torkskåp, omklädningsrum, uppvärmd sadelkammare.
5. vinterHagarna är ganska stora, beteshagarna enorma.
6. både ridhus o ridbana med mycket bra underlag som sköts ordentligt.
 
Sv: Stallplatssnack

Vad spännande för dig:)

Hur mycket betalar ni? 2000 kr i månaden.

Vad ingår? Då ingår hö, betfor, havre, mineraler, spån och större delen av alla in- och utsläpp. Sen om jag ändå är där t ex en kväll så tar jag in och nattar, eller om stallägaren kanske vill ha sovmorgon någon lördag, då är det klart att vi hjälps åt:)

Hur är boxarna/stallet? Det är ett fint gammalt stall byggt i sten, med stora fönster och bra luft. Boxarna har lite olika mått, det finns två fölboxar, sex boxar av standardmått (dock en som är lite, lite större) och en ponnybox.

Vad finns i stallet ( duschspilta osv) ? Bra förvaringsmöjligheter, uppvärmd sadelkammare, uppvärmt "vattenrum" som är mycket bra på vintern, med galgar att hänga blöta täcken på, bl a. Spolspilta och flera uppställningsplatser är under byggnation.

Hur är hagarna ? Helt okej vinterhagar, lagom stora, kuperade och så har vi så pass många att det går att flytta hästarna när en hage blir för lerig:) Sommarhagarna är underbara:love: Stora och kuperade! Som kuriosa har vi även fyra permanenta sjukhagar av varierande storlek, allt efter behov:p

Finns det ridbana, ridhus osv ? Det finns en mycket fin och välskött ridbana med hinderpark, och en riktigt bra belysning som är guld värd under det mörkare halvåret. Ridvägarna är helt okej, det finns kortare slingor, täkter som är godkända för ridning, och om även toppenfina skogsvägar om man orkar rida på grusväg ett par kilometer först:) Ridhus finns i närheten, där man kan hyra in sig, dock på transportavstånd.

Det jag älskar mest med det här stallet är stallägaren:love: Hon är så himla trevlig och hjälpsam! Noggrann med alla hästar, ärlig och enkel att prata med:) Sådant gör att jag som inackorderad stortrivs:bow: Ja, hela familjen som bor på gården är toppen att ha att göra med!
Det är så skönt, för vi kan hjälpas åt med det mesta. Ska jag bort över helgen hjälper hon mig med min häst, och hinner inte hon mocka åt sin någon dag, eller ska på semester eller liknande, så hjälper jag henne med hennes hästar. Aldrig något knussel!
Bästa stallet jag någonsin stått i:love:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 989
Senast: Sorgsen
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 812
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 271
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 707
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp