Sv: Stalljobb - fickpeng, hur mycket?
Lön/fickpengar tycker jag är beroende på dels hur långa arbetsdagar du har, men även din erfarenhet, i ridningen, vad du tillför. Eller om du mest FÅR erfarenhet.
Men 1500 låter ju väl snålt... Särskilt om du har egen häst, och har du bil är det dyrt med bensin, du ska råd till mat också, hästförsäkran?, mobiltelefon/bredband? Vet ju inte vad du har för utgifter, men 1500:- är svårt att klara sig på.
Jag har precis slutat på mitt jobb, där jag jobbat i 1 år. Började ca kl. 7 på morgonen, och blev färdig helt beroende på hur mycket hästar osv som fanns, allt från ca 14-15 tiden, till senare på kvällen (21.00)
Mockning har varit allt från 2 boxar/dag, upp till 8 boxar plus lösdrift.
Hästar att rida har varit allt från 2 hästar, till 8-9 st (inklusive en egen)
Lite barnhämtning/passning nån timme ca 1ggr/varannan vecka.
Lite andra uppgifter här och där.
Jobbade två-tre helger det första halvåret, i januari-februari nästan varje helg, plus ca 2 helger nu i vår.
Jag fick:
boende (ingen lyx, men helt OK)
stallplats (senaste månaden hade jag två hästar, fast ute) inkl strö,foder, samt skötsel av min häst på helgerna om jag var ledig
4000:-, och de 3 senaste månaderna fick jag 5000:-
T.o.m oktober hade jag inte körkort, så då var det inga bensinutgifter, utan jag kunde spara det mesta, fick matpengar hemifrån, tävlade ej, så det gick ca knappt 1000:-/månad.
I år har det blivit värre, med körkort har jag kört hem väldigt ofta, så det har gått en del bensin, har ny häst som jag varit ute med nästan varje helg, april och maj månad. Fick stalla upp min andra häst i ett annat stall under mars/april, där rök 1500:-/månad.
Så det har inte blivit några pengar över direkt.