stallhyra utan häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: stallhyra utan häst?

*kl

Jag måste nog hålla med att det finns en hel del otrevliga och dumförklarande svar i den här tråden. Men jag är inte förvånad, det är ju hästfolk på bukefalos vi pratar om.

Så om du bestämmer dig för att åka utomlands en månad så blir du skitförvånad när hyresvärden undrar varför du inte betalat hyra för den månaden också då eller?

Jag förstår mig inte på folk alltså :confused:

Jag håller med dig jag!

Förstår inte alls hur visst hästfolk resonerar.

Uppsägningstiden tex.

Helst vill dom ha så att dom själva kan flytta sin häst på stående fot, utan att ha någon uppsägningstid, MEN stallägaren måste i god tid säga upp dom om boxen ej längre blir uthyrningsbar.

Alltså bara uppsägningstid åt ett håll, åt hästägarens naturligtvis.

För annars får de ju dubbel utgift och den snåla stallägaren borde bjuda på det!

Man häpnas över vissas inställning. :eek:

För mig är det och har alltid varit en självklarhet, både som inackorderad och som stallägare att en uppsägningstid är åt båda hållen, som en säkerhet för båda.

och självklart ska man betala kallhyran på sommaren, även utan häst i boxen, i alla fall om man vill vara säker på att ha en box till hösten.

Men snälla nån, bara för att du väljer at åka bort med hästen så har diu ändå kvar platsen & då betalar du den.

Nästa gång du inte vill betala en stallplats får du väl säga upp den enligt uppsägningstiden(vanligast 1-3 mån fråga stallägaren) & resa bort, men förvänta dig inte att ha platsen kvar när du kommer tillbaka.

Slipper du även lägenhetshyran bara för at du väljer att resa bort?:grin:

På den tiden då jag hyrde min lägenhet av ett bostadsbolag, så brukade jag lägga in om hyresavdrag när jag åkte iväg på semester, jag tyckte ju att dom hade inga problem med några ljud från mig och inget slitage den tiden jag var borta.

Sen hade faktiskt hyresvärden besök av bekanta och det tyckte jag också skulle generera i ytterligare hyresavdrag......

Sådana här inlägg upphör aldrig att förvåna mig. Nu har vi inga inackorderingar längre, men här har vi haft samma boxhyra året runt, oavsett om hästarna är inne eller ute. På sommaren går det åt mindre spån, men man får istället foder (=gräs) till hästen.
Om man flyttar hästen under en viss period är det väl rimligt att slippa betala tex spån och foder.

Här, har jag citerat alla inlägg som jag uppfattar som dryga och otrevliga. Eftersom ingen har "sett" dom. Dom är tillräckligt dryga och otrevliga för att flera stycken ska reagera, däribland TS.

Hur svårt kan det vara att svara lite trevligare? Jag har sett många exempel på det i tråden, men vissa här verkar älska att vara dryga och spela allan.

Tråden verkar ha övergått i ett helt annat ämne, som är nog så intressant men helt off topic.

Jag väljer därför att låsa tråden då jag misstänker att ts fått olika infallsvinklar på sin ursprunliga frågeställning.

Lovis
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 414
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10