stall kostnad /månad

Moppa123

Trådstartare
Hejsan,
Jag vänder mig till er med eget stall,
vad kostar det per månad???? (el, vatten, lån, reparationer mm mm )
har ni ev. intäkter?

Sv: stall kostnad /månad

Det var en knepig fråga för hur mycket det kostar beror på så mycket olika faktorer. Vilka lån/amorteringar som finns på fastigheten, äger man marken till hagarna eller arrenderas den. Stall och hagars storlek, eventuella ridbanor, nytt eller gammalt hur mycket reparationer som behöver göras, underhåll, hur mycket el är draget, uppvärmda utrymmen, eventuella maskiner som behövs, göra jobbet själv eller inhyrd arbetskraft för betesputs osv. Om du är intresserad av ett stall kan säkert nuvarande ägare upplysa dig om de kostnader det handlar om. Alternativt kan mäklare som säljer jordbruksfastigheter hjälpa dig med någon form av schablon. :rofl:

Sv: stall kostnad /månad

Jo det har du rätt i ... lite konstig fråga .... väldigt konstig fråga egentligen eftersom pengarna beror på ganska många faktorer :)
Var lite väl inne i min egen värd när jag skrev frågan... :eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 808
Senast: SwedEmB
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 615
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama