Stall Hästlyckan - Ulvlek

Ska till stallet nu och hinner inte in innan DL igen så sammanfattar lite:

Spelare kvar:
LenaH
Idahoe
Gabby_Ossi
Gladfliicka
Quarter4ever
FiaM

Roller kvar:
Ängel
siare
Brevbärare
stallägare
CG
Bybo eller ulv

Jag tror det är en bybo kvar och CG är ensam ond kvar, eftersom det i och med omvandlingen då kan räknas ha varit 5 onda = en tredjedel, samt att lyan hade en möjlighet till lynchstopp.

Den av mina misstänkta som finns kvar nu är Q. Jag har haft henne som mer eller mindre misstänkt sedan hennes skumpa-natt ;) som visserligen senare blev förklarad lite, men ändå; In vino veritas som det heter. ;)
Sen tycker jag att hon följt andra mer än hon brukar, vilket hon försökte påstå att hon inte alls gjort och att hon kommit med mycket egna teorier. Jag tycker nog ändå det är skumt att hon på i princip alla lägger till ett "neutral" på slutet av teorin, även om hon tidigare skrivit att den känns lite skum. Försöker hon komma med lite lagom teorier utan att stöta sig med någon? :cautious:
Sen det stora utspelet mellan henne och LenaH. Känns inte som att en god Q hade panikat och försvarat sig riktigt på så sätt? Genom att attackera LenaH som majoriteten hållit som god. Och senare svänga tillbaka till att hon nog är god ändå.
Jag tycker också Lenas teori om att Pois och bollen följer henne mot Q för att distansiera Q från dem verkar rimlig.
Slutligen: LenaH's "testamente" (Kan man kalla det så när hon fortfarande lever? :p) där är hon väldigt säker på Q som ond. Jag tror hon har hittat nåt, för de tidigare gånger hon varit så säker i den här leken så har det rykt en ond.

Om inget väldigt banbrytande händer under dagen, och om jag överlever natten, så kommer min röst hamna där vid nästa DL.
Ska försöka hinna in nån gång efter lunch idag och kolla läget.
 
(mobilen igen)
Är på väg till Ullared för lite shopping så blir mobilspel idag också. Men jag har gått tillbaka och kollat det som LenaH påpekat om Emtherlias sätt att släppa q efter DL1 , och i ljuset av att det var då som Em gick över på onda sidan så håller jag med LenaH om att det troligen var för att q sitter i lyan.

Jag tror också att vi bara har en ond kvar att plocka, men i vilket fall som kan vi ju bara ta en åt gången, så att Idahoe missade att kolla upp Emtherlia och fastnade på GladFliicka får väl tillskrivas hennes tidsbrist.
 
jag upplever det som att det lite lättvindigt antas att det skulle vara en bybo kvar? Det känns vanskligt att anta bara så...
För om det inte finns någon mer bybo så innebär det ju att det finns 2 ulvar kvar istället...
Och det är därför det blir tacksamt när LenaH uppenbarligen fastnat i ett hjulspår hon har svårt att komma upp ur, för det är klart att ulven/ulvarna som är kvar gärna hänger på en sådan tanke från LenaH att jag skulle ingå i lyan precis som de två ulvarna gjorde i lynchen mot bollen__
Jo jag brukar faktiskt försvara mig när jag är god med, ffa när jag misstänker att den onda sidan kan ha slagläge och få vinstchans. Jag menar, varför tiga still och låta sig lynchas, när det bara skulle gagna den onda sidan?
Och att jag svängde om LenaH var väl för att jag begrundat vad som resonerades om efter lynchen av bollen_ och att det borde funnits någon som protesterat om ingen fått tex en spionrad om vem som siats? Så min känsla i snacket efter lynchningen var att det nog lutade över till att det fanns info av något slag som tydde på att LenaH är god trots allt.
Är inte ett dugg förvånad över att de två ulvarna bollen__ och Poisonous ( som iofs var omvandlad) hakade på när LenaH la en röst på mig . Hon valde ju att rösta på Poisonous igår igen, troligen för att där hade hon på fötterna, så jag tror fortfarande att hon bara fullföljde sin tanke sedan dag 2 att jag med skulle vara i lyan. ( Annars hade hon utan tvekan gått efter mig igen, om hon hade info om mig)
För någon info om att jag skulle vara där, det kan hon inte ha fått helt enkelt!

Siaren kan omöjligt ha gjort mer än 4 sior totalt ( första gjordes natt 2 och svar kom efter natt 2) och med tanke på att det skulle lämnas 3 val till varje gång som LL sedan lottar bland, förefaller det orimligt att det skulle lyckats med att sia ALLA onda? visserligen kan ju någon som visar sig vara god, ge lite också, men ändå? För spionrader om vem som blivit siad bör väl ändå ha kommit från "goda lyan" för att lämnas till lämplig god för att ge lite vägledning. Så någon borde ju veta om att jag omöjligt har blivit siad ( hittills, och om jag blir det så kommer det nog låta annorlunda sedan....)
Och nu är vi 6 kvar, men det kan ju varit någon som blivit käk som varit siad också, så nää jag får inte ihop det helt enkelt!
 
Pellepennan börjar inse att det hela var ett misstag, i hela sitt liv har Pellepennan drömt om att inte bara kunna rida och hoppa utan även kunna rida ungersk post såsom de gjorde på Globen när han var ens liten trubbig blyertspenna.


untitled.bmp


Och även om ridningen gått riktigt bra, inget tjat om att räta på ryggen som de andra fått höra så har CG klagat på annat. HÅLL OM HÄSTEN FÖR HELVETE, ner mer hälarna, ja BÄGGE, sitt lika mycket på BÅDA SKINKORNA, eller första lektionen, man sitter ner på yttre fram och reser sig upp när hästen tar upp benet, inte antingen eller.


Ständigt blir Pellepenna påmind om att han bara har ett ben, hur ska han någonsin kunna stå,på två hästar samtidigt?

images


Nej mycket bättre att flytta hem till Suddagumman och Kluddabarnen

pellepenna-suddagumman-och-kluddabarnen.jpg


LenaH var Pellepenan
 
Ok så då blir det ju uppenbart att det faktiskt inte kunde finnas någon sia från henne iaf om mig!
Hoppas hoppas att någon verkligen har lyckats sia mig inatt nu så vi kan koncentrera oss på att hitta ulven/ulvarna istället!!!
 
Frågan är hur mycket info LenaH kunde haft om de onda med tanke på att hon var pellipenna....
Redan dag 2 pekar hon ut en lya , och har faktiskt haft rätt om tre av dem, men att jag ingår däri det har hon ju helt fel om. Varför jag fortfarande tror att hon tyckte att hon nog hade kommit på en så otroligt bra tanke att hon helt enkelt inte förmådde tänka något annat där?
Hon kan ha fått spionrad om att Poisonous var siad kanske och eftersom ingen godförklarade henne så var det därför hon kände sig säker på att hon var ond.
Jag fick ju inte ihop att hon skulle kunnat fått så mycket info redan dag 2 och 3( där hade det kunnat förklarats av en sia iofs) att hon gick efter Ferrari så hårt, men tror helt enkelt att hon gick på sin känsla där?

Men någon borde ju fått spioninforader av "goda lyan" under spelets gång som kan hjälpa till att lägga pusslet klart nu?
 
Hon verkade säker på att beskyddspaketet inte delats ut tidigt iaf, vad jag kommer ihåg, när vi diskuterade det ang vad som kunde orsakat att käket misslyckades natt2. Och eftersom hon var brevis så borde hon ju veta det....
 
Jag har fått rita om min karta rejält idag, så får gå igenom er alla som är kvar för att se hur jag får ihop pusslet nu. För det stämmer inte för mig alls nu längre
Vi är 5 kvar och antingen står det 4-1 till de goda eller 3-2 (:nailbiting:) och det blir till att verkligen tänka till nu för att få fatt i den /de onda!

Är alla ute och gör annat nu?
Känns som jag pratar mest för mig själv nu:p
 
LenaH's "testamente" (Kan man kalla det så när hon fortfarande lever? :p) där är hon väldigt säker på Q som ond. Jag tror hon har hittat nåt, för de tidigare gånger hon varit så säker i den här leken så har det rykt en ond.
hm denna kommentaren känns en aning skum faktiskt?
det ser ut som att du vet att LenaH var påtänkt till att bli käk inatt?
Och eftersom du går så hårt åt mig innan DL, så undrar jag om du kan tänkas ha bytt åsikt nu när LenaH visade sig vara PellePennan?
 
hm denna kommentaren känns en aning skum faktiskt?
det ser ut som att du vet att LenaH var påtänkt till att bli käk inatt?
Och eftersom du går så hårt åt mig innan DL, så undrar jag om du kan tänkas ha bytt åsikt nu när LenaH visade sig vara PellePennan?
Öh, nej? :confused: Med testamente syftade jag snarare på hennes inlägg:
Jag måste tryna nu eftersom klockan ringer arla morgonstund imorgon.
Om jag nu skulle lämna in i natt så hoppas jag att ni andra goda ser ljuset imorgon och lynchar @quarter4ever .
Det går naturligtvis att vinna även om ni får för er att lyncha @Idahoe men det vore väldigt onödigt. ;)

Mina främsta misstankar mot q är för att hon inte förrän idag egentligen (eller ja, igår kväll då) kommit med några starka teorier. Alla har varit neutrala och utöver det har hon lagt ut en massa rökridåer om tänkbara scenarier som flera av er med info borde kunna se igenom. Ni vet ju att det inte är möjligt. :)
Jag tyckte inte det lät konstigt att kalla det inlägg som jag själv och flera försöker skriva ner sina teorier i innan varje natt-dl IFALL man skulle åka, för testamente? :confused:

Sen kan jag ju säga att LenaH hade den roll jag gissade på för henne, så varför skulle jag ändra åsikt för det?
Citerar:
Det har pratats mycket om siare och info men man får inte glömma att det finns en hel del annan info som man kan lägga pussel av.
Det cirkulerar spioninfo, brevis vet vilka paket som delats ut och till vem samt vad effekten av dessa blivit, ängeln vet vem den skyddat osv osv.

De som har denna info kan nog vid det här laget lägga ihop 2 och 2 och komma fram till samma slutsats som jag.
Som hon påpekade, det finns fler än siaren som kan sitta på info i den här leken.
 
Jag har fått rita om min karta rejält idag, så får gå igenom er alla som är kvar för att se hur jag får ihop pusslet nu. För det stämmer inte för mig alls nu längre
Vi är 5 kvar och antingen står det 4-1 till de goda eller 3-2 (:nailbiting:) och det blir till att verkligen tänka till nu för att få fatt i den /de onda!

Är alla ute och gör annat nu?
Känns som jag pratar mest för mig själv nu:p
Jag jobbar så kommer in ikväll!
 
Men hörrni, tråden hade hamnat på andra sidan!:eek:

Jag kan lika gärna ta och rösta nu.
Citerar mitt inlägg från i förmiddags:

Den av mina misstänkta som finns kvar nu är Q. Jag har haft henne som mer eller mindre misstänkt sedan hennes skumpa-natt ;) som visserligen senare blev förklarad lite, men ändå; In vino veritas som det heter. ;)
Sen tycker jag att hon följt andra mer än hon brukar, vilket hon försökte påstå att hon inte alls gjort och att hon kommit med mycket egna teorier. Jag tycker nog ändå det är skumt att hon på i princip alla lägger till ett "neutral" på slutet av teorin, även om hon tidigare skrivit att den känns lite skum. Försöker hon komma med lite lagom teorier utan att stöta sig med någon? :cautious:
Sen det stora utspelet mellan henne och LenaH. Känns inte som att en god Q hade panikat och försvarat sig riktigt på så sätt? Genom att attackera LenaH som majoriteten hållit som god. Och senare svänga tillbaka till att hon nog är god ändå.
Jag tycker också Lenas teori om att Pois och bollen följer henne mot Q för att distansiera Q från dem verkar rimlig.
Slutligen: LenaH's "testamente" (Kan man kalla det så när hon fortfarande lever? :p) där är hon väldigt säker på Q som ond. Jag tror hon har hittat nåt, för de tidigare gånger hon varit så säker i den här leken så har det rykt en ond.
Därför:

Idahoe röstar på Quarter4ever
 
Men hörrni, tråden hade hamnat på andra sidan!:eek:

Jag kan lika gärna ta och rösta nu.
Citerar mitt inlägg från i förmiddags:


Därför:

Idahoe röstar på Quarter4ever

Så du baserar en brevbärares tvärsäkra kommentar om mig som att den skulle veta något?
För du skriver ju att hon skulle ha hittat något om mig, och det bara KAN hon inte ha gjort?
Nej vet du vad, jag börjar allvarligt fundera över om det ÄR dig hon har placerat fel i sitt pussel?
Eller om du bara fortfarande inte kan se vad jag försökt lyfta fram under dagen idag att det känns orimligt att LenaH skulle ha den typen av info att hon skulle kunna " veta" något om någon ond?? Om någon god håller jag mer för troligt att hon kunde fått någon/ några rader om som kunnat ge en vägledning.
Om någon hade siat mig så skulle den definitivt försvara mig nu, så det tror jag inte har blivit gjort helt enkelt:( , hoppades på det!
Och om man betänker att postgången dessutom strejkat i flertalet dagar ( 2, 3? måste kolla det) så finns det inget som skulle kunna hittats den vägen för brevis i vad andra uttryckt om mig. Det har varit många som haft funderingar kring mig, och jag FÖRSTÅR det efter mitt svammel när jag var på lyset, :crazy:

Men i övrigt tycker jag att jag visat ganska klart vart jag hör hemma, genom att inse att bollen__ nog var siad av Paddington, för jag var mer tveksam till om LenaH visste något om Ferrari pga att de tankarna kom redan dag 2 ( iom att hon visade sig vara originalulv så blev jag än mer mystifierad för det kunde inte en en gissning av roll kunnat fått fram iom att man inte fick gissa på ulv!)
LenaH var också skum iom att hon visade väldigt dåligt med sammanställningar och rena teorier varför hon gick efter Ferrari och Poisonous så jag tycker inte att det är konstigt att jag reagerade på det? Ffa som även @Paddington gjorde detsamma, så jag blev verkligen verkligen spooky härom dagen, och jag märkte att även Mirtai föreföll ha haft samma tankar, så jag var inte ensam heller.

OM jag hade varit ond , vore det inte smartare att följa strömmen och rösta på Ferrari i det dl som resulterade i ett stop i istället för att rösta på bollen__ för att dölja mig sas? Och eftersom bollen__ också visade sig vara ond (orginalulv) så finns det ju inget rim och reson i att hoppa över till henne sas? ( sedan att min röst kom typ 10 sek för sent kan jag bara beklaga, och eftersom både ferrari och bollen__ visade sig onda så var det ju inget räddningsförsäk inblandat i det hela, eller hur?

Hoppas du tänker om, annars kan det bli en bjudning till ulvarna att ta hem detta helt enkelt..
 
Hmm, leken verkar ha stannat upp lite. Det är inte helt otroligt att det bara är en ond kvar, har vi otur är det två men vi kan ju bara ta en i taget så...

Den som ligger i topp på listan är quarter4ever. Dels på grund av hennes eget (och till viss del champagnens) A

Edit, eftersom jag råkade posta detta innan det var klart så fortsätter jag i ett annat inlägg.
 
Spelare kvar:
Idahoe
Gabby_Ossi
Gladfliicka
Quarter4ever
FiaM

Roller kvar:
Ängel
siare
stallägare
CG
Bybo eller ulv

Det är inte så många kvar nu, och det märks återigen att en vanlig spion inte funnits tillgänglig i leken, för det är inte mycket man kan följa upp...
Eftersom LenaH inte var siaren så är det ju inte så mycket info hon har fått egentligen, såtillvida hon inte matats med spionrader av våra kollegor i "goda lyan"?
Problemet med det är ju i så fall att det är väldigt många som INTE fått rader om nu LenaH skulle fått en så stor del av dem att hon med gott fog kunnat godförklara och ondförklara till höger och vänster
Känns tveksamt om "goda lyan" inte skulle sprida ut inforaderna så det finns fler som har en aning i detta läget som vi har nu. Jag är övertygad om att de gjort precis det!

Den enda rollen som med säkerhet sitter på info i leken nu är siaren, övriga kan ha fått en el flera spionrader, men det kan också vara så att de som fått inforader innan i leken är utröstade/ käkade + att har någon inforad hamnat i lyan så har de säkert haft nytta av den också....:meh: Men någon är jag övertygad om har fått info ;)

LenaH är jag övertygad om har haft sitt pussel klart, men eftersom jag vet att hon har haft en bit käpprätt åt skogen ( det var det om mig det!) så borde hon också haft fel om någon annan, så en ond har hon hållit åt det godare hållet, det är det enda jag "vet" med anledning av detta.....

Och jag tror fortfarande att den sista ulven/ ulvarna kommer göra allt för att få ut mig i kväll, det vore konstigt annars iom att så mycket misstankar riktats mot mig dessutom:crazy:

Det känns som att det finns flera som känns säkra på att det bara är en ulv kvar, låt oss hoppas att de har fog för det för OM det står 3-2 till goda nu, så blir det ju slagläge om de lyckas få ut en god i lynchen idag,
Är det däremot 4-1 så är det nog ganska gynnsamt läge för goda faktiskt:)
 
Suck, hatar att spela på telefon!

Hmm, leken verkar ha stannat upp lite. Det är inte helt otroligt att det bara är en ond kvar, har vi otur är det två men vi kan ju bara ta en i taget så...

Den som ligger i topp på listan är quarter4ever. Dels på grund av hennes eget (och till viss del champagnens) A

Edit, eftersom jag råkade posta detta innan det var klart så fortsätter jag i ett annat inlägg.

För att fortsätta om q så misstänks hon dels på grund av sitt eget agerande men även på grund av att Emtherlia släppte sina misstankar om henne i samma ögonblick som hon bytte sida. Hon gör för tillfället ett bra jobb med att försvara sig själv men jag är tveksam till att alla tre av cirkus, Paddington och LenaH skulle vara lurade och alla hade med q som en möjlig ond.
 
Spelare kvar:
Idahoe
Gabby_Ossi
Gladfliicka
Quarter4ever
FiaM

Roller kvar:
Ängel
siare
stallägare
CG
Bybo eller ulv

Det är inte så många kvar nu, och det märks återigen att en vanlig spion inte funnits tillgänglig i leken, för det är inte mycket man kan följa upp...
Eftersom LenaH inte var siaren så är det ju inte så mycket info hon har fått egentligen, såtillvida hon inte matats med spionrader av våra kollegor i "goda lyan"?
Problemet med det är ju i så fall att det är väldigt många som INTE fått rader om nu LenaH skulle fått en så stor del av dem att hon med gott fog kunnat godförklara och ondförklara till höger och vänster
Känns tveksamt om "goda lyan" inte skulle sprida ut inforaderna så det finns fler som har en aning i detta läget som vi har nu. Jag är övertygad om att de gjort precis det!

Den enda rollen som med säkerhet sitter på info i leken nu är siaren, övriga kan ha fått en el flera spionrader, men det kan också vara så att de som fått inforader innan i leken är utröstade/ käkade + att har någon inforad hamnat i lyan så har de säkert haft nytta av den också....:meh: Men någon är jag övertygad om har fått info ;)

LenaH är jag övertygad om har haft sitt pussel klart, men eftersom jag vet att hon har haft en bit käpprätt åt skogen ( det var det om mig det!) så borde hon också haft fel om någon annan, så en ond har hon hållit åt det godare hållet, det är det enda jag "vet" med anledning av detta.....

Och jag tror fortfarande att den sista ulven/ ulvarna kommer göra allt för att få ut mig i kväll, det vore konstigt annars iom att så mycket misstankar riktats mot mig dessutom:crazy:

Det känns som att det finns flera som känns säkra på att det bara är en ulv kvar, låt oss hoppas att de har fog för det för OM det står 3-2 till goda nu, så blir det ju slagläge om de lyckas få ut en god i lynchen idag,
Är det däremot 4-1 så är det nog ganska gynnsamt läge för goda faktiskt:)
Vem misstänker du i så fall?
 
Behöver tyvärr sätta mig och jobba lite så för att inte riskera att missa dagens DL så lägger jag en röst nu. Ska försöka gå in i tid före DL för att hinna ändra om något skulle dyka upp som talar för att det kan vara en bra idé.

FiaM röstar på quarter4ever.

Jag har svårt att tro att tre så rutinerade spelare som Paddington, cirkus och LenaH skulle peka ut henne dom misstänkt utan att ha fog för det. Emtherlias hastiga vändning stärker de misstankarna.
 
Vem misstänker du i så fall?
det är ju det som är så svårt!!!
jag har velat hålla tex Idahoe åt det godare hållet bla pga att @LenaH verkade ha på fötterna för det, men jag blir ju tveksam iom att hon fortsätter att gå på mig och rösta på mig utifrån LenaHs teorier som det bara INTE finns någon anledning att tro på om man tänker efter? Och hade LenaH varit siare så hade jag definitivt hållt Idahoe god, men just nu iom att hon var brevis så blir det svårare att faktiskt lita på det? Eller har du andra tankar om det?

Jag tycker du själv har varit anonym och har funderat över dig också, så jag är ganska lost egentligen i denna leken:(

Jag kommer ihåg att @Mirtai undrade över dig och Idahoe varför det var så tyst om er, och paddis tyckte jag framhöll att hon ansåg att du svarade så bra på frågor att du torde minskat på misstanke skalan, och med tanke på att jag vet att hon är väldigt försiktigt att anföra något som hon inte vet så fick det mig att hålla dig som neutral men ändå lite frågetecken jag inte fått rätsida på :)

Gladfliicka tycker jag har haft en sund misstänksamhet mot att anta att allt skulle vara som det förefaller i denna leken, vilket jag håller till hennes fördel, så där ligger inte min misstanke idag, utan mer troligt är hon nybörjargod, om man ska sammanfatta det hon skrivit/ röstat i leken

Gabby_Ossi tycker jag är en svår nöt att knäcka, det känns som hon delvis tänker sunt och har haft vettiga funderingar, bla om det att jag och LenaH var i luven på varandra, men samtidigt verkar hon också hänga på i LenaHs tankar väl lätt för att jag inte ska vara frågande inför det....
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp