Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Vorsteh är i mina ögon som stenar. Vansinnigt hårda i psyket och tämligen enkelspåriga.
Som familjehund betraktat är de jag hängt med ingen hit, funkade bra som enmanshundar men för mig som kom utifrån- ingen kontakt över huvud taget.
Jag har sällan känt mig så ointressant som människa och skulle nog välja en något tillgängligare typ av hund om jag inte var jaktidiot själv.
Korthåren skiljer sig en del från långhåren temperamentsmässigt faktiskt, de är generellt sett mer livliga och "på" och som jag förstått det ofta mer sociala också.
min uppfattning är att de nog bör tränas till drag från start faktiskt..? Tänker när du skriver att du kan tänka dig en vuxen individ. De, liksom de andra fågelhundarna, är ju inte avlade för drag och springer ju sällan rakt fram om man säger så![]()
Vorsteh är i mina ögon som stenar. Vansinnigt hårda i psyket och tämligen enkelspåriga.
Som familjehund betraktat är de jag hängt med ingen hit, funkade bra som enmanshundar men för mig som kom utifrån- ingen kontakt över huvud taget.
De jag känner som har huskies brukar köra in de vid 6mån-1års ålder så tycker inte det borde vara några problem. Vill gärna slippa den första valptiden![]()
Jag tycker nog tvärtom, munstern är mer svårjobbad och har inte samma motor så därför ser jag dem som svårare. Fast då vill jag inte ha en familjehund primärt.
(I åre var det en fin liten setter som sprang RUNT husse lite då och då, inte så lyckat för husse men det såg väldigt kul ut)
Haha! Vi ställde vår syskongrupp bredvid ett gäng flattar på valputställning nu i våras, där snackar vi om att vifta med en paket leverpastej framför! Till slut sa jag till den som stod närmst mig, hon stod i stort sett på min hund och viftade med pastejen, men fick svaret att annars stod de inteDär snackar vi enkelspårigt
Nä, jag gillar ju också tjockskallighet (jag har ju haft TJT, hallå) så för mig hade det inte varit ett problem. Men att generellt säga att münstern är lättare än en vorsteh håller inte, inte enligt mig iaf.