Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå.
Tycker det blir så smutsigt fort och rörigt. Mest är det jag själv som stökar till det men även min partner/särbo som förvisso inte bor här men är här mer än hemma hos sig själv (jobbar tex härifrån och har sin häst här).
Men städa är det jag som gör jämt. Det är väl ok. Men jag gör ju det även hos honom fast jag sällan är där. Mest för att jag inte har så mycket att göra. Vill ha projekt. Och dels vill hjälpa plus tycker han städar vansinnigt dåligt. Badrummet är tex alltid smutsigt. Jag måste skrubba rent badkaret varje gång jag ska använda det. Men samtidigt har jag inget badkar hemma så är ju jätteskönt att passa på att bada.
Hade jag inte älskat människan hade jag knappast städat så. Men känner att han hjälper mig med tusen saker som jag har svårt att liksom få klart. Som ny belysning på gården och liknande saker. Som verkligen har lyft mitt hem enormt mycket och underlättat.
Men detta med städningen tror jag vi inte kommer komma runt med. Och jag vill inte tjata. Blir mycket renare efter att jag har städat än då han har städat.
Nu bor vi inte ihop så jag tycker det är ganska ok. Vi lagar tex mat hyfsat lika ofta och så. Men städningen har det blivit att jag står för annars blir det ju aldrig gjort.
Tycker inte att jag är pedant på något vis men vill ha det ok.
Jag vet inte exakt vad jag vill med tråden. Är ju mitt eget fel att jag städat även hos honom. Han har aldrig sagt något om det utan det är helt mitt eget påhitt.
Tycker också det är svårt att strunta i vissa grejer. Tar liksom mindre energi för mig att göra än att störa mig på damm eller smuts.
Ju nyktrare jag håller mig ju renare vill jag ha det. Dricker jag ser jag inte smutsen på samma sätt. Men att börja dricka är ju ingen bra lösning det heller