Sv: Stackars lilltös
Har inte provat den salva du skriver om, men på svampeksem i övrigt, t.ex. under hakan, armhålor använder vi Cortimyk och det hjälper bra. Lillen hade massor av svampeksem i somras, både i blöjan och i huvudet. Det smorde vi med Cortimyk 2 gånger om dagen och det gick bort fort! Salvan är receptfri.
Annars använder vi en rumpasalva som är helt suverän! Hade inte klarat oss utan den. Den säljs i vita burkar, utan etiketter, i forna Jugoslavien och jag har inte haft en aning om vad som finns i, bara att den fungerar överlägset på alla sorters blöjeksem. Min minsting hade sådana blöjeksem i somras att han var skinnflådd och bara skrek, i veckor. Inget från BVC hjälpte. Så kom äntligen vår leverans av vita burkar och på 12 timmar var alla eksem som bortblåsta och bebisen var glad igen.
Nu har jag äntligen kommit över en burk med innehållsförteckning. Det är lanolin i, borsyra och talk och några saker till som jag inte kan översätta. Grymt bra! Ska du på semester till Kroatien någon gång så köp ett lager!!!