Stackars hund...

Sv: Stackars hund...

Jag är inte fast i någon bubbla alls, men jag utgår ifrån min personliga erfarenhet samt över huvutaget de flesta seriösa hundorganisationer,uppfödare och litteratur.

Ja... jag kallar det fakta ...

Dessa hundorganisationer och uppfödare kanske inte har så stor koll på tex. polarhundar. Polarhundar som mår bäst av att bo utomhus och då spelar det liksom ingen roll om husse/matte är hemma dygnet runt så länge de inte bosätter sig i hundkojan med hundarna.

Hur stor del av litteraturen täcker tex. denna typ av hundar?

Du kan ju inte jämföra ett gäng polarhundar med ett gäng goldens eller hur ?

Polarhundar är en helt annan femma !

Du kan ju inte jämföra ett gäng polarhundar med ett gäng goldens eller hur ?

Polarhundar är en helt annan femma !

Det beror väl lite på hur man ser på saken. Polarhundar accepterar man ofta lever under "speciella omständigheter" just för att de är polarhundar, men vad är det egentligen som säger att ett gäng goldens skulle må sämre av att leva så?

Jag tycker nog att man ska vara lite flexibel i sitt sätt att tänka kring detta. Skulle jag ha en "innehund" skulle jag inte lämna den hemma 10 timmar, däremot skulle jag inte sätta någon "ensam-max-6-totalt-per-dygn-regel" heller. Snarare en "inte-hemma-mer-än-6-timmar-i-sträck-regel".

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 301
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 995
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix