Sv: Stackars hund...
Har iakttagit hundarna på håll när jag varit hemma och de sysselsätter sig märkligt nog utan mattes/husses hjälp. Självklart sover de bort en stor del av tiden men allvarligt, hur mycket tid sover inte en hund bort även när matte/husse är hemma med dem? Det är ju inte så att gemene man spenderar all sin lediga tid till att träna, leka eller gosa med hunden.
5-6 timmar max? Se mitt inlägg ovan, hur f*n ska en normalarbetande människa kunna ha hund om hunden inte får vara ensam mer än 5-6 timmar TOTALT över ett dygn? Att åka och hälsa på bekanta som är allergiska mot hunden blir ju totalt omöjligt eftersom de där 5-6 timmarna i regel äts upp av arbetstid.
Hur vet ni att de leker? Ni är ju inte hemma
Och även om de leker, så tror jag inte de leker mycket. Och det spelar ingen roll för mig om de leker, de är ändå själva 10 timmar per dag. Och det är för mycket.
Och jag tror de ligger och sover bort den mesta tiden av de där 10 timmarna.
Och som sagt, 4 timmar jobb, sen hem på lunchen och sen 4 timmar jobb igen. Är ju precis samma sak som för dina hundar. Är tiden själva jag menar, sen om de är själva 2 timmar 5 ggr per dag, det är lika illa anser jag.
Vi kan diskutera detta i evighet. Jag tycker det är tråkigt att hundägare tycker 10 timmar ensamhet är ok. Då förstår inte jag att man har hund.
Jag hoppas att det någongång blir en lag som säger att 5-6 timmar är max. Även om det inte går att kolla, så får det kanske folk att tänka till innan de skaffar hund.
Har iakttagit hundarna på håll när jag varit hemma och de sysselsätter sig märkligt nog utan mattes/husses hjälp. Självklart sover de bort en stor del av tiden men allvarligt, hur mycket tid sover inte en hund bort även när matte/husse är hemma med dem? Det är ju inte så att gemene man spenderar all sin lediga tid till att träna, leka eller gosa med hunden.
5-6 timmar max? Se mitt inlägg ovan, hur f*n ska en normalarbetande människa kunna ha hund om hunden inte får vara ensam mer än 5-6 timmar TOTALT över ett dygn? Att åka och hälsa på bekanta som är allergiska mot hunden blir ju totalt omöjligt eftersom de där 5-6 timmarna i regel äts upp av arbetstid.