Stackars familj.

Sv: Stackars familj.

Verkligen hemskt... :cry:

Men jag KAN inte hjälpa att säga detta; att man kan låta ett litet barn gå med diarré i 11 dagar utan att åka in... jag förstår faktiskt inte det. Jag menar, då hade man ju tom åkt in själv liksom. Kan det vara möjligt att de inte sa när de ringde exakt HUR länge han hade haft diarré?
Men det är fortfarande fruktansvärt hemskt :(
 
Sv: Stackars familj.

De ringde ju till vårdcentral etc! Det är väl meningen att man skall kunna lita på att de vet vad de pratar om.

Fruktansvärt!
 
Sv: Stackars familj.

Det är fruktansvärt och jag lider verkligen med föräldrarna :cry:

MEN, jag måste ändå hålla med bubbel. Om mitt barn har diarré i flera dagar och jag får rådet att byta kost och avvakta från vårdcentralen gör jag det. EN gång! Om vc sagt samma sak nästa gång jag ringde hade jag stått på mig och sagt att jag redan provat detta och krävt att få träffa en läkare.
 
Sv: Stackars familj.

Jag kan bara konstatera att det är hemskt att man måste ha så mycket skinn på näsan för att få adekvat vård i Sverige idag.
 
Sv: Stackars familj.

Jag kan bara konstatera att det är hemskt att man måste ha så mycket skinn på näsan för att få adekvat vård i Sverige idag.

Jag håller med dig. Samtidigt som jag kan förstå att läkarna inte har tid med föräldrar som blir hysteriska bara barnet har en fis på tvären tycker jag det är fruktansvärt att man ibland nästan måste tjata sig till ett läkarbesök :crazy:
 
Sv: Stackars familj.

Det gäller att du får rätt läkare då... Hade de fått stolpskottet jag fick till min dotter så hade resultatet inte varit annorlunda för denna familj..
 
Sv: Stackars familj.

Jag blir alldeles illamående av att läsa om det. Så fruktansvärt att hitta sin son död :cry:

Tyvärr är jag alldeles för godtrogen, hade jag själv kontaktat sjukvård och flertalet gånger fått samma svar hade jag nog också väntat, om nu ingen anhörig/närstående uppmärksammat mig på att något var fel. Krasst, men jag är sådan.
 
Sv: Stackars familj.

jag lider också med dem .Och vet själv hur sjukvåreden är..Min ena dotter var sjuk när hon var drygt 2 år och jag fick samma svar som de drabbade . Jag hade tur -min dotter överlevde.
 
Sv: Stackars familj.

Men herregud - hur kan ungen bara då sådär?

Jag trodde att om barnet skulle vara så illa däran så skulle den inte sitta upp i soffan och leka.
Jag har också alltid trott att det inte är någon större fara så länge barnets allmäntillstånd är bra. Det verkar ju denna pojkes varit, men han dog ändå :(
Fungerar inte barn som vuxna - att man tydligt ser på dem när de är mycket dåliga?
 
Sv: Stackars familj.

Jag förstår mig inte på svenska sjukhussystemet :crazy::mad: har det inte skett sådana här saker mkt tidigare också?
Att förlora ett barn är ju tragiskt, men hur känner man sig efter ett barns död då man kunde ha förhindrat det? (förutom att man är helt ifrån sig) :cry:
 
Sv: Stackars familj.

Jag ringde också sjukvården en gång när dottern var ca 9 mån gammal... Hon hade haft hjärnskakning (exet *morr*, hon föll från skötbordet när jag var borta och exet bytte blöja).
Så hon hade fått paracetamol mot huvudvärken och när jag provade lämna bort paracetamolet steg febern nåt kolossalt. Jag ringde ju upp och frågade, förstås. De tyckte att jag skulle avvakta och ge mer paracetamol.
Ett par timmar senare satt hon och lekte på golvet och plötsligt på en tiondels sekund blev hon blå och stel och skakade och stirrade rakt fram. Andades inte. Jag ringde ju ambulansen direkt, fick rådet att ha henne liggande på sida och se till att hon fick frisk luft och hålla "mental kontakt" hela tiden. Försökte följa det. När ambulansen kom var hon lite mer "med" igen, och när vi var framme vid sjukhuset var hon hur pigg som helst (dock feber).
Sköterskorna på akuten var rätt snorkiga mot mig när jag förklarade hur hon hade varit för en stund sen. Jag fick höra typ "varför kommer du in med ett friskt barn?" :eek: och så gjorde de helt grundläggande koll.

Jag tjatade mig till att få stanna med henne på barnavdelningen över natten. De kopplade till diverse maskiner som visade hjärtverksamhet och syresättning och efter ett par timmar fick hon ett likadant anfall igen. DÅ blev det fart på dem, minsann. :smirk:
Varför är det så svårt att tro på vad en mamma säger? :confused:

De undersökte både det ena och det andra för att till slut ta urinprov med lång nål direkt genom magen. Och det kryllade av bakterier. Hon hade t o m coli i blodet. :crazy:

Nu fick vi vård, ja. Och bra vård. Men jösses om jag hade låtit mig luras att det bara var jag som var "hysterisk". :( Hade kunnat gå hur illa som helst.

Så numera har jag nog inställningen "hellre än gång för mycket än en gång för lite" när det gäller att åka in med barnen. Om nån sen tycker att jag är fånig och barnet har en fis på tvären så är det nåt jag kan ta. Jag tar inga risker när det gäller mina barn.
 
Sv: Stackars familj.

Jag ringde också sjukvården en gång när dottern var ca 9 mån gammal... Hon hade haft hjärnskakning (exet *morr*, hon föll från skötbordet när jag var borta och exet bytte blöja).
Så hon hade fått paracetamol mot huvudvärken och när jag provade lämna bort paracetamolet steg febern nåt kolossalt. Jag ringde ju upp och frågade, förstås. De tyckte att jag skulle avvakta och ge mer paracetamol.
Ett par timmar senare satt hon och lekte på golvet och plötsligt på en tiondels sekund blev hon blå och stel och skakade och stirrade rakt fram. Andades inte. Jag ringde ju ambulansen direkt, fick rådet att ha henne liggande på sida och se till att hon fick frisk luft och hålla "mental kontakt" hela tiden. Försökte följa det. När ambulansen kom var hon lite mer "med" igen, och när vi var framme vid sjukhuset var hon hur pigg som helst (dock feber).
Sköterskorna på akuten var rätt snorkiga mot mig när jag förklarade hur hon hade varit för en stund sen. Jag fick höra typ "varför kommer du in med ett friskt barn?" :eek: och så gjorde de helt grundläggande koll.

Jag tjatade mig till att få stanna med henne på barnavdelningen över natten. De kopplade till diverse maskiner som visade hjärtverksamhet och syresättning och efter ett par timmar fick hon ett likadant anfall igen. DÅ blev det fart på dem, minsann. :smirk:
Varför är det så svårt att tro på vad en mamma säger? :confused:

De undersökte både det ena och det andra för att till slut ta urinprov med lång nål direkt genom magen. Och det kryllade av bakterier. Hon hade t o m coli i blodet. :crazy:

Nu fick vi vård, ja. Och bra vård. Men jösses om jag hade låtit mig luras att det bara var jag som var "hysterisk". :( Hade kunnat gå hur illa som helst.

Så numera har jag nog inställningen "hellre än gång för mycket än en gång för lite" när det gäller att åka in med barnen. Om nån sen tycker att jag är fånig och barnet har en fis på tvären så är det nåt jag kan ta. Jag tar inga risker när det gäller mina barn.

:bow: :bow: :bow:

vi har ju inte varit med om något lika akut allvarligt men sonen fick ju gå med odiagnosterad mjölkproteinallergi i ett år för att barnläkare envist hävdade att allt var normalt, att inget var fel och så viftade hon med sina provsvarspapper framför mig och idiotförklarade mig... ja och så skällde hn ut mig för att jag ammade och att det var felet till att sonen inte gick upp i vikt!
 
Sv: Stackars familj.

:bow: :bow: :bow: till dig med. Bra att du stod på dig! :bow:
Det är så jobbigt när det är barnen det gäller. Det är ju ännu värre än om man själv drabbades av något. :(
 
Sv: Stackars familj.

Det där är hemskt!:eek:

Min bror fick sulfa (pencelin) av en läkare trots att han inte tål det.
Blev ju jättesjuk såklart och då hävdade läkarn att det var magsjuka.
Trots att H då hade en kroppstemp under 37 gr och var helt blå typ.

Det blev inte fart på läkarna förrän dem kom på att mamma faktiskt jobbade där men på annan avdelning.
 
Senast ändrad:
Sv: Stackars familj.

har även jag fått detta j-la svar av vårdcentralen jag när min son hade diarré, ta bort fullkorn & byt ut mot kokat saltvatten. Han är fortfarande inte bra i magen som barn "ska" men enligt BVC så mår han bra,normal hull etc. Han är ALLTID sjuk, men mår ofta bra utåt. Han rosslar å låter när han andas, men inget fel säger BVC fortfarande... Han har dessutom ett navelbråck(säkert ingen fara) som jag tjatar om att jag vill ha kollat & de ska ringa mig om tid.. de verkar glömma det varje gång verkar det som. det är så konstigt....
 
Sv: Stackars familj.

:bow: :bow: :bow:

vi har ju inte varit med om något lika akut allvarligt men sonen fick ju gå med odiagnosterad mjölkproteinallergi i ett år för att barnläkare envist hävdade att allt var normalt, att inget var fel och så viftade hon med sina provsvarspapper framför mig och idiotförklarade mig... ja och så skällde hn ut mig för att jag ammade och att det var felet till att sonen inte gick upp i vikt!
Skällde ut dig för att du ammade?
Låter konstigt, borde vara tvärtom...
Min dotter hade komjölksproteinintolerans.
Men det krävdes att vi stod på oss för att de skulle tro oss.
Förstagångsföräldrar som är oroliga för att barnet kräks.
Jo, det kanske inte är konstigt. Fast med dagens goda råd och sånt som föräldrar får idag, så borde man förstå att man kan se skillnad på när barnet rapar upp som de gör ibland, då det rinner över i munnen och när det istället handlar om kaskadkräkningar så att ingen mat får vara kvar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 412
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 968
Senast: Elendil
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 680
Övr. Barn Eskilstuna djurpark förra helgen och Astrid Lindgrens värld den här och mina pojkar 3 och 6 år har varit till sig av lycka! Har under...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 734
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp