Spruta kotled

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare ViggoVilding
  • Startdatum Startdatum
Sv: Spruta kotled

Vi hade hästen ute på leasing och hon fick hämtas av ett ombud till oss. De tog henne på återbesöken...men nu är hon hemma och har fått en ny bedömning,
som visade att hon inte blivit behandlad för det som hon skulle....:grin:

Jag undrar, kan det inte varit så att er häst verkligen hade problem i framkotorna OCH i knäna?
Smärtan från framkotorna kan ha varit större vid första undersökningstillfället och då är det inte säkert att det gick få fram hältan i knäna.
Efter behandling av framkotor och de blivit bra kan det mycket väl visa sig hälta från framknäna vid ny undersökning.
Behöver ju inte vara så men det är ett rätt vanligt fenomen.

Det verkar vara så, 3 besök men utan att de ens böjt på knäna, fått handlingarna nu. Vår andra veterinär sade direkt när han såg dom att det inte är helt rätt utrett....Nu ska hon vila, och använda sig av benen i naturen, så får vi göra en us på henne om någon månad igen. Men nu böjer hon sina knän, vilket hon inte gjorde när hon kom tillbaka.
Sista fakturan kom nu och då har hon fått adequan, som kostar 297:- /st,
har fått 3 st totalt i framkotorna och vår räkning slutade på 2980:- + moms för enbart sprutorna (totalt 5400:- + de andra räkningarna). Enligt honom så brukar man lägga på 30% på injektioner...vilket skulle gett en kostnad på ca 1158:- för ovanstående sprutor! SÅ det saftas på en hel del inom vissa kliniker. Vi djurägare som snällt betalar, uppmuntrar ju till detta. Men jag kommer att skicka ner en förfrågan ang. räkningarna, så vi får se. Det är "överbehandlat" enligt vet 2 som är gammal garvad ortoped inom detta. Och en ATG klinik som ligger på banan tycker man borde ha bra kunskaper inom området och inte göra en sådan behandling. Så, egentligen borde fler kolla upp sina räkningar, betalar vi så kan de fortsätta med dessa "överpriser".
Läste nåt om det på nätet, att Sverige ligger bland de dyraste på behandlingar, jämfört med övriga länder. Men vi är ju så snääääälla.....

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 875
Senast: starcraft
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V