Sprintermästaren

Sv: Sprintermästaren

Jag har pressat på stranden idag, så jag kan ha klänning utan att se ut som... jag vet inte vad... solros kanske? :rofl: ;)

Haha, jätteroligt. Ja, jag är den blekbenta, troligen även lite smutsiga... För det finns väl inget damomklädningsrum på Halmstad och jag tänker inte gå in i tränarrummet för att duscha efter mitt inhopp som hästskötare. Fast det finns ju många spolspiltor... :cool:

Men PG, ett år fick vi ju syn på stallys ponny 300 kvar så ibland är vi uppmärksamma :rofl:

Förklaring b u s =brun utan sol

-Vem vinner Sprintermästaren då?

Förra året gav tipsorkalet er Nahgty Nunu!

Falsk blygsamhet har aldrig legat för mig..:angel:

I år får vi nog inte en skräll utan det blir väl Adrian Chip som tar hem det?
Skrällbudet går till Major Växus som onekligen har fastresurser..

Ju mer jag kikar i programmet dessto öppnare blir loppet om Adrian Chip sviker!

Ås-hästarna, Harpers Joker, Dust All Over, Immenso November till final via O.P. Får där ett bra spår..

Nej!
Nu håller vi oss till de två förstnämnda!

Varför inte till tränarrummet??!! :eek: hade väl kunnat va mysigt :D
Jo, vi e ju fuuuuktansvääät uppmärksamma! Bara svårt att veta vilka lopp det är... men det är ju inte så viktigt...
Är nyss hemkommen från en heldag på Gekås, så benen har missat lite välbehövlig sol... jaja, man kan inte va snyggast jämt... :p

tråkigt med Adrian där,

men jag tycker ändå rätt häst vann (i mina ögon!)

dust all over! fin pålle, med mycket framför sig... :bow::d

sen örjan.. Kungen! ja vad säger man... kusk i form? :bow:

Hur kan det vara så dyrt och bökigt att ta sig till Halmstad från Stockholm? Vi har häst till start idag och skulle gärna vara där och kika, men på SJ kostar två biljetter enkel resa ner till halmstad mellan 1400 och 2000 kr, och det har jag ingen lust att betala. Skandal!

Och så vill de att man ska lämna bilen hemma... :eek:

Fy, vad trist!

Nu är jag ingen van SJ-resenär men har förstått att priset ökar ju längre man väntar med att boka.
Det fanns inga "Sista-minuten-biljetter" att tillgå heller?

Antagligen inte då det är semstrar, sommarlov och tropisk hetta..

Fy, vad trist!

Nu är jag ingen van SJ-resenär men har förstått att priset ökar ju längre man väntar med att boka.
Det fanns inga "Sista-minuten-biljetter" att tillgå heller?

Antagligen inte då det är semstrar, sommarlov och tropisk hetta..

Jag har kikat sen jag visste att hästen skulle starta, och det har varit lika dyrt hela tiden :( De kanske utnyttjar att så många vill åka nu på sommaren och har extra dyra resor, jag vet inte... Trist är det i alla fall! :(

Grattis Dust All Over! :bow::love:

Walmann hade lovat att bada om det blev vinst i Sprintermästaren men väl i vinnarcirklen sa han att löftet skulle infiras i barnpoolen hemma! :D

Jättetråkigt att Adrian Chip inte kunde starta!
Det lade lite sorti på stämningen.
Mitt skrälltips Major Växus felade bort sig och tappade säkert 40-50 meter. Kom i kapp klungan och avslutade sylvasst som 5:a!
Det hade varit roligt att veta vart han hade hamnat utan galoppen!

Vi fick även se en rekordsänkning som hette duga.
Latitud kom till start med 184 000:- på kontot och ett rekord på 1.14.6 aK. En utfylllnadslus trodde väl de flesta.
Han vann på den snabbaste heattiden och satte nytt svenskt rekord med 11.1!! :bow:

Snacka om att trav är trav..

Latitud fick f.ö en liknande resa i finalen men när Uhrberg skulle styra på på O.P rumlade han till och felade.

Tropisk hetta i Halmstad. Mycket folk, underbar sport, supersnabb bana.
Tack Halmstad för ett jättelyckat Sprintermästararrangemang!:bump:

Monsieur de Mai; Jäkla skit med.. Jag förstår att ni är frustrerade!!

Senast ändrad:

:rofl:

Hade själv gärna tagit mig ett dopp vid Tylö Sand efter tävlingarna så det där var nog inget svårt löfte att infira!:)

Någon som vet vad det var som hade hänt innan Fisher King kom ut på banan med bara skamlarna efter sig?

Fisher King hade tydligen rest sig rakt upp och gått över när skötaren hade värmt eller joggat av eller vad h*n nu gjorde... fick jag berättat för mig iaf för jag satt på hästbussen ner till halmstad :p

fick sprintermästaren referarat direkt i telefon men in på upploppet så hörde vi bara en massa skrik.. våran transportör och dust all overs skötare skrek som idioter :D vi fick vänta ett tag på telefon innan det gick få ur dom nåt vettigt.. typ: vann han? :p

för övrigt var jag där på fredagen (hade häst i stosprintern) och åkte sen hem.. var hemma i stallet klockan 5 i morse pigg och glad ;)

Aha, jag tänkte nästan att det var någonting sådant i o m att skalmarna hade knäckts. Jag har inte sett att det har stått någonting om det så jag förmodar att hästen inte fick några allvarliga skador.

Jag kan tänka mig att det skreks en del i den telefonen ja!:D:love:

Har du den som var först utan pengar?
Helt otroligt vilka tider dom går utan att få någon utdelning egentligen!
The Onions 12.0 stod sig i en jäkla massa år men nu plötsligt räcker inte ens en låg 12-tid till pengar!

Hoppas att du har en härligt ledig dag att se fram emot nu då! :love:

Vet inte om han gick över, vad jag hörde så hade han hingstat sig mot hästarna i hagen, rest sig och skötaren föll ur. Sen hade han rusat genom defileringsvolten precis innan defilering (utan att krocka med nån! :eek: ), sladdat omkull på asfalten, vilket gjorde att sulkyn gick sönder och sen rusat in på banan... :(
Nä, nu har jag förberettt mig för dagens cykeltur in till travet, jag bli sååå vältränad! (låren protesterar så här tredje dagen i rad, enkel väg 7-8 km med massa backar, en del grus...)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 137
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 639
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar