Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har haft stövlar med en lapp över ett hål på insidan av vaden, det kanske kan vara något? Det gav inte skav eller ngt på hästarna jag red då iaf.Jag har fått en stor spricka i min vänstra läderstövel!
Precis samma sak hände på samma ställe på vänsterstöveln på det förra paret.
Är det nåt som går att göra nåt åt? Visa bifogad fil 14046
Vad pysslar du /gör du med foten som orsakar det ? Skulle inte säga det är en spricka det är ju ett hål ?Jag har fått en stor spricka i min vänstra läderstövel!
Precis samma sak hände på samma ställe på vänsterstöveln på det förra paret.
Är det nåt som går att göra nåt åt? Visa bifogad fil 14046
Vad pysslar du /gör du med foten som orsakar det ? Skulle inte säga det är en spricka det är ju ett hål ?
Jag har haft stövlar med en lapp över ett hål på insidan av vaden, det kanske kan vara något? Det gav inte skav eller ngt på hästarna jag red då iaf.
Det där hade jag åtgärdat med en lapp från insidan. En skinnbit sådär 10 mm större i alla ledder än hålet, limmad med bra lim (gärna kontaktlim) på insidan av stövelskaftet.
Har köpt ett par nya stövlar av ett annat märke nu, men jag är inte jättenöjd, för hälen glider liksom upp i dem. Skitsvårt att skänkla när hälen är ovanför sporren, fast på insidan liksom.
Jadu, säg det? Det är inte nåt jag gör med högerfoten iaf.
Det började som en spricka, nu är hålet ännu större, gammal bild.
Har köpt ett par nya stövlar av ett annat märke nu, men jag är inte jättenöjd, för hälen glider liksom upp i dem. Skitsvårt att skänkla när hälen är ovanför sporren, fast på insidan liksom.
På bilden ser det ut som att skinnet är rejält tunt av förslitning där, jag hade satt en längre skinnbit isf, förlängt med kanske 20-30 mm åt varje håll. In med lagningsbiten genom hålet, utifrån, och stryk lim med glasspinne eller tops. Med kontaktlim får man väl försöka lätta på fodret så mkt som möjligt ifrån stövelskaftet så lagningsbiten inte fastnar i förtid. Typ så, tror jag.Tror du det funkar? Fodret på insidan är intakt, och det känns som att hålet kommer att fortsätta sprida sig längs vecket.
Lägg in en kilsula i hälen så löser det sig.
Min sattes fast av min dåvarande skomakare, han hade en lös lapp över som limmade fast!Som en laga-lapp för jeans? Var hittar jag en sån?
Tror du det? Hade det i mina "gamla" när de var nya, för att skaften kändes höga och skavde i knävecken. De här nya stövlarna är så mjuka i skaften så det behövs inte, men de känns som att det är för mycket plats på framsidan av foten så att den kan glida upp.
Ja det tror jag. Lägg i en vanlig sula oxå då blir det ju mindre plats.