Spolknappen som förvirrar

Min spolknapp (annan modell än den där) gör också så. Alltså båda knapparna trycks ner men det är bara den man trycker på som gör att det spolar.

Kanske en självklar sak men jag fattar inte... Vaaar ska man trycka för att få till en liten spolning?
Trycker man på den lilla hänger den stora med. Trycker man på den stora stannar den lilla uppe....

http://www.kakelshopen.se/sv/katerg...delar/svedbergs/spolknapp-svedbergs-9028.html

Trycker du på stora ska det vara liten spolning, trycker du på båda ska det spola lite extra, det kan vara inställt samma inuti cisternen också, det bör finnas 2 frigolitblock som man kan justera till olika höjder, men är dom inställda på samma höjd så spolar det ju lika mycket hur man än gör..
Har du nån gång haft problem med stopp så bör man alltid spola med fullspolning, spolbil kostar ca 3500kr och då slösar jag hellre vatten :p

Trycker du på stora ska det vara liten spolning, trycker du på båda ska det spola lite extra, det kan vara inställt samma inuti cisternen också, det bör finnas 2 frigolitblock som man kan justera till olika höjder, men är dom inställda på samma höjd så spolar det ju lika mycket hur man än gör..
Har du nån gång haft problem med stopp så bör man alltid spola med fullspolning, spolbil kostar ca 3500kr och då slösar jag hellre vatten :p

Det är alltså så ologiskt som jag trodde?
Vad var det liksom för fel på knapparna med en stor eller liten droppe liksom? :confused::D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 233
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 243
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård