F
Fredrik_
Sv: spinoff - Vilka är tecknen på att hästen är lösgjord?
Knappen
Det enda sättet att vara ödmjuk är väl att se det som om båda skall dansa - samma dans - samtidigt...
Sitsen är ju inget självändamål - graden av genosmläpplighet är ju avgörnade för L och senare schwung.
Och hållningen är en förutsättning för samling öht.
Jag tycker att det är sorgligt att så många tror att det beror på brister hästens gång att bakbenen är kvar i stallet.
Eller ännu värre att det behövs mera drivning...
Hästen komerm upp med ryggen - och därmed in med bakdelen under - när den släpps in....
Tyvärr så kan jag inte se att dessa motverkar varandra på något sätt - utan snarare tvärtom.
Om man anstränger sig för att vara i så god balans som man klarar av för stunden - detta för hästens skull och för att den ska kunna göra det man ber den om - med så lite "störning" som möjligt och rannsakar sig själv och den egna inverkan så anser jag det vara ett ödmjukt, respektfullt och vänligt förhållningssätt till hästen.
Knappen
Det enda sättet att vara ödmjuk är väl att se det som om båda skall dansa - samma dans - samtidigt...
Sitsen är ju inget självändamål - graden av genosmläpplighet är ju avgörnade för L och senare schwung.
Och hållningen är en förutsättning för samling öht.
Jag tycker att det är sorgligt att så många tror att det beror på brister hästens gång att bakbenen är kvar i stallet.
Eller ännu värre att det behövs mera drivning...
Hästen komerm upp med ryggen - och därmed in med bakdelen under - när den släpps in....