Har läst undersökningar om att bara hälften av männen tvättar händerna. Bra att folk slutat ta i hand lila mkt som innan pandemin...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag har läst att 25% av män och 18% av kvinnor struntar i att tvätta händerna efter toalettbesök.Har läst undersökningar om att bara hälften av männen tvättar händerna. Bra att folk slutat ta i hand lila mkt som innan pandemin...
Just nödkissa i skogen borde väl vara rätt lugnt förutsatt att man har kvinnliga könsdelar och inte behöver använda händerna? Det är väl egentligen när man torkar sig (alternativt hanterar sina nedre delar av annan orsak) som det riskerar att komma saker på fingrarna, inte av själva kissandet. Men känns såklart fräschast att tvätta händerna med jämna mellanrum ändå.Det händer att jag måste kissa i skogen när jag jobbar och då tvättar jag inte händerna efteråt, men har handsprit i bilen och vanligt papper. Då får man tvätta händerna nästa gång man har möjlighet, det kan dock dröja många timmar.
Då är jag värre för jag tvättar aldrig händerna efter toabesök på natten.Jag har en bekännelse
Ibland när jag går upp mitt i natten för att kissa så sköljer jag bara av händerna under kranen. Ingen tvål
På offentliga toaletter tvättar jag noga och torkar med papper. Avskyr de vidriga maskinerna som blåser luft.
Öppnar sen dörren med armbågen.
Ja, men det är ju samma procedur som när man går på en vanlig toalett och då tvättar jag också händernaJust nödkissa i skogen borde väl vara rätt lugnt förutsatt att man har kvinnliga könsdelar och inte behöver använda händerna? Det är väl egentligen när man torkar sig (alternativt hanterar sina nedre delar av annan orsak) som det riskerar att komma saker på fingrarna, inte av själva kissandet. Men känns såklart fräschast att tvätta händerna med jämna mellanrum ändå.
Bara nyfiken? Varför avstå tvätta just bara på natten?Då är jag värre för jag tvättar aldrig händerna efter toabesök på natten.
Mest för att jag inte vill vakna till så så lite moment som möjligt.Bara nyfiken? Varför avstå tvätta just bara på natten?
På vanliga toaletter brukar det finnas toapapper, det gör det i allmänhet inte i skogen (om man nu inte är förutseende nog att ha toapapper med sig, men har man den framförhållningen hade jag ju hellre planerat in toastopp på lämplig bensinmack där man kan låsa om sig, slipper frysa om röven OCH kan tvätta händerna efteråt ). Det brukar också vara betydligt mindre hantering av halväckliga toalock och toasitsar i skogen.Ja, men det är ju samma procedur som när man går på en vanlig toalett och då tvättar jag också händerna
Tycker samma som du.Jag kissar OFTA i skogen, ibland har jag papper och ibland inte. Över det är jag överhuvudtaget inte oroad, dels behöver jag ju inte stoppa fingrarna i munnen och sedan går jag inte omkring och tallar på en massa gemensamma ytor heller. Det känns inte det minsta ohygieniskt. Jag tänker inte ens på det.
Jag tycker definitivt toastoppet på bensinmacken känns betydligt otäckare än att frikissa i skogen.På vanliga toaletter brukar det finnas toapapper, det gör det i allmänhet inte i skogen (om man nu inte är förutseende nog att ha toapapper med sig, men har man den framförhållningen hade jag ju hellre planerat in toastopp på lämplig bensinmack där man kan låsa om sig, slipper frysa om röven OCH kan tvätta händerna efteråt ). Det brukar också vara betydligt mindre hantering av halväckliga toalock och toasitsar i skogen.
Har du provat gnugga med olja (matolja) eller smör etc.? Fett brukar lösa upp smuts, sen tar man tvål och vatten för att tvätta bort fettet.Jag lovar att jag dushar, tvättar händerna osv innan jag åker av gården. Likförb-nat kan jag garantera att både nagelband och valkar är missfärgade så det ser otvättat ut.
Har du provat gnugga med olja (matolja) eller smör etc.? Fett brukar lösa upp smuts, sen tar man tvål och vatten för att tvätta bort fettet.
Mycket bakterier som sprids på det sättet!Jösses... Inte spola med öppet toalock ? Why not.
Här stängs aldrig toalocket...
Jag har alltid papper i handväskan så det är med om jag måste ut i skogen.På vanliga toaletter brukar det finnas toapapper, det gör det i allmänhet inte i skogen (om man nu inte är förutseende nog att ha toapapper med sig, men har man den framförhållningen hade jag ju hellre planerat in toastopp på lämplig bensinmack där man kan låsa om sig, slipper frysa om röven OCH kan tvätta händerna efteråt ). Det brukar också vara betydligt mindre hantering av halväckliga toalock och toasitsar i skogen.
Hur många blir sjuk av dom?Mycket bakterier som sprids på det sättet!