Spinoff på tråden, smutsig skopa

Har läst undersökningar om att bara hälften av männen tvättar händerna. Bra att folk slutat ta i hand lila mkt som innan pandemin...:D
Och jag har läst att 25% av män och 18% av kvinnor struntar i att tvätta händerna efter toalettbesök.
Ingen gigantisk skillnad på handsnusket direkt.

Det händer att jag måste kissa i skogen när jag jobbar och då tvättar jag inte händerna efteråt, men har handsprit i bilen och vanligt papper. Då får man tvätta händerna nästa gång man har möjlighet, det kan dock dröja många timmar.
Just nödkissa i skogen borde väl vara rätt lugnt förutsatt att man har kvinnliga könsdelar och inte behöver använda händerna? Det är väl egentligen när man torkar sig (alternativt hanterar sina nedre delar av annan orsak) som det riskerar att komma saker på fingrarna, inte av själva kissandet. Men känns såklart fräschast att tvätta händerna med jämna mellanrum ändå.

Just nödkissa i skogen borde väl vara rätt lugnt förutsatt att man har kvinnliga könsdelar och inte behöver använda händerna? Det är väl egentligen när man torkar sig (alternativt hanterar sina nedre delar av annan orsak) som det riskerar att komma saker på fingrarna, inte av själva kissandet. Men känns såklart fräschast att tvätta händerna med jämna mellanrum ändå.
Ja, men det är ju samma procedur som när man går på en vanlig toalett och då tvättar jag också händerna 😁

En brittisk enkät bland kontorsanställda visar att bara 61 procent tvättar händerna med tvål efter toalettbesök.
Utöver det är det 18 procent som tvättar händerna väldigt snabbt. 14 procent tvättar sig ibland, medan 7 procent medger att de aldrig tvättar händerna efter toalettbesök.
Kvinnor är mer noga än män, 66 % mot 53 % av männen tvättar händerna.

Ja, men det är ju samma procedur som när man går på en vanlig toalett och då tvättar jag också händerna 😁
På vanliga toaletter brukar det finnas toapapper, det gör det i allmänhet inte i skogen (om man nu inte är förutseende nog att ha toapapper med sig, men har man den framförhållningen hade jag ju hellre planerat in toastopp på lämplig bensinmack där man kan låsa om sig, slipper frysa om röven OCH kan tvätta händerna efteråt :D). Det brukar också vara betydligt mindre hantering av halväckliga toalock och toasitsar i skogen.

Jag kissar OFTA i skogen, ibland har jag papper och ibland inte. Över det är jag överhuvudtaget inte oroad, dels behöver jag ju inte stoppa fingrarna i munnen och sedan går jag inte omkring och tallar på en massa gemensamma ytor heller. Det känns inte det minsta ohygieniskt. Jag tänker inte ens på det. :)

Jag kissar OFTA i skogen, ibland har jag papper och ibland inte. Över det är jag överhuvudtaget inte oroad, dels behöver jag ju inte stoppa fingrarna i munnen och sedan går jag inte omkring och tallar på en massa gemensamma ytor heller. Det känns inte det minsta ohygieniskt. Jag tänker inte ens på det. :)
Tycker samma som du.
Förövrigt så om det är brist på rent vatten så är rekommendation att kissa på sår.

På vanliga toaletter brukar det finnas toapapper, det gör det i allmänhet inte i skogen (om man nu inte är förutseende nog att ha toapapper med sig, men har man den framförhållningen hade jag ju hellre planerat in toastopp på lämplig bensinmack där man kan låsa om sig, slipper frysa om röven OCH kan tvätta händerna efteråt :D). Det brukar också vara betydligt mindre hantering av halväckliga toalock och toasitsar i skogen.
Jag tycker definitivt toastoppet på bensinmacken känns betydligt otäckare än att frikissa i skogen. :)

Att sätta sig med rumpan bar är för övrig tdet bästa sättet att få hjälp om man någon gång går vilse har jag kommit fram till. Jag kan vara ute på vandring två mil från all ära och redighet och inte ha sett en själ på fyra timmar - sätter jag mig däremot någonstans uppå kullarna där det inte finns buskage och drar ned byxorna så jo nog fan dyker någon glad gutt upp på vandringsleden just DÅ! :D

Jag lovar att jag dushar, tvättar händerna osv innan jag åker av gården. Likförb-nat kan jag garantera att både nagelband och valkar är missfärgade så det ser otvättat ut.
Har du provat gnugga med olja (matolja) eller smör etc.? Fett brukar lösa upp smuts, sen tar man tvål och vatten för att tvätta bort fettet.

Har du provat gnugga med olja (matolja) eller smör etc.? Fett brukar lösa upp smuts, sen tar man tvål och vatten för att tvätta bort fettet.

Fast det är ju inte per definition ingrodd smuts när man har missfärgade händer och naglar? Pigment som ger fläckiga händer och naglar släpper inte nödvändigtvis med mindre än att man bleker bort det (och då luckrar man upp hud och naglar så att de potentiellt kan bära mer patogener efteråt, även om det ser "rent och fräscht" ut).

Jag har alltid papper i handväskan så det är med om jag måste ut i skogen. 😊

Liknande trådar

Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
935
Senast: Tuvstarr
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama