*spinoff* på tävlingshumörsttråden

F

Fullblod

Har funderat lite på det där med föräldrar som är med sina barn på tävling... ponny som storhäst... varför går de med på all skit de får från sina barn:confused: ... sååååå många som kommer ut och skäller och gapar på föräldrarna... hade jag gjort det när jag hade pappa med mig hade han aldrig mer följt med mig och dessutom hade han packat in mig och hästen i transporten och åkt omedelbums... Har barn inte mer respekt för sina föräldrar som faktiskt är så snälla och kör??

Hur tacksamma är ni mot era föräldrar som kör/körde i ur och skur??

Jag vet iaf att jag är oändligt tacksam mot min pappa som alltid ställt upp när det gäller mitt hästande... Älskar dig för det pappa!!!

Sv: *spinoff* på tävlingshumörsttråden

Visst är jag tacksam, men jag är en humörmänniska och blir lätt grinig :p
Pappa vet det och bryr sig inte om det.

Jag tycker att alla barn har tappat sin respekt mer och mer för vuxna. Det märks tydligt. Men det ska inte vara så heller att man ska behöva vara rädd för vaxna när man är barn. Lite mer balans i relation mellan vuxna och barn borde det finnas.

jag är oändligt tacksam för alla pengar o tid mina föräldrar lagt ner på mej.
däremot så har ja säkert skällt ut dom flertalet gånger under mina ponnyår då ja hade lite problem o tygla mitt humör.

Men de senaste åren har jag varit en snäll dotter.. tror ja iaf.
nu förtiden kör jag själv men ändå följer dom med.. så jag har inte avskräckt dom iaf!! :D:D:D

Jag har en hel del humör om man kan uttrycka sig så...:angel: det händer att jag blir ganska arg & irriterad på mamma ibland...:o (fast humöret har jag ärvt från henne, så hon är inte alltid så mkt bättre själv!) många gånger på tävlingar så är det nog nerverna som ställer till det när det gäller olika utbrott...jag vet hur jobbigt det är att kliva upp tidigt på morgonen, åka & hämta hästen och sedan åka till tävling...går det inte jättebra(i kombination med nerverna!) så kanske det ändå inte är så konstigt att man får ngt utbrott ngn gång!? :angel:

:rofl: :rofl: :rofl:
Jag kan inte räkna hur många gånger jag har skällt ut mina föräldrar.
Det är nerverna som spökar och de vet om det. Har det gått för långt så har jag fått höra det direkt :o

Det är mycket bättre nu när jag är vuxen, men man ska inte ta åt sig vad barn säger när det är tävling ;)

ja det är bara att hoppas att dessa barn inte har lika svårt att tygla sitt humör gentemot hästen!! För då har man inte på en häst att göra anser jag.. det handlar om respekt och jag har sett likväl som er skräckexempel när man är ute.. om min son skulle börja så där hade han inte kommit ut på tävling igen.. jag tänker inte förstöra min helg med att få skäll av min snart tioårige son.. visst ska man ventilera sina känslor samt man blir arg ibland stor som liten... men blir man så nervös och så sur så tycker inte jag att man är mogen att tävla... det är ju faktiskt en hobby..

:bow: :bow: :bow:

Precis min åsikt... ska man vara ute på en tävlingsbana så anser jag oxå att man ska uppföra sig... skälla på föräldrar när de ställer upp tycker jag är rent ut sagt förjävligt... vad hade ni alla gjort utan de? Visa lite mer uppskattning istället... att ni har nerver är inte nån ursäkt faktiskt... ursäkta mig... men skulle ni själva tåla en utskällning av era barn när ni ställer upp och kör till tävlingar och träningar och lägger ner massor av eran tid och pengar till det??

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 367
Senast: alazzi
·
Tjatter Vi är ju alla vuxna här så nu är det kanske läge att fundera på hur ni var som barn? Vad pysslade ni med när ni inte sov?:D Var ni ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 787
Senast: nickan1
·
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 838
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar