Fast det skall ju inte vara så
10: orna skall ju ges vid de tillfällen som hästen uppvisar alla kriterier i utbildninsgkalan och kommer då att röra sig enligt hur rörelsen skall visas enligt varje enskilt moment i TR
En häst med alla kvaliteter i utbildningskalan kommer att röra sig ren i takten - med swingande rygg - med näsan i eller framför lod
jag vet att jag är tjatig men jag upplever en "allmän stängdhet" inför detta ämne"
Det finns en checklista för hur hästen skall gå
få hästar passar in i den - men det finns en miljon bortförklaringar varför man inte rider hästen enligt den checklista som skall garantera hälsa på sikt
Där tycker jag ingen direkt verkar vilja ta in ny kunskap eller ens insikten att man inte är på så rätt väg som man själv vill tro
Utbildningskalans beskrivning av hur hästen skall arbeta är utarbetat genom 100tals år - med just kriterier på hur hästen arbetar för ett långt och hälsosamt liv
Ingen orkar sätta sig in i dessa på djupet och kolla av....
Sedan är det jättesvårt och man måste vara en duktig ryttare för att klara det - men - folk är ju inte ens intresserade
stängda
Jo det finns en och annan som har börjat tänka och fundera varför ser det inte ut som det borde - både på tävling och sedan titta i spegeln på sin egen häst
Okey det är visst en diskrepans här....
För de som läser slarvigt - jag tycker inte follk rider illa - jag tycker folk i allmänhet är stängda och ointresserad
Mer intresserade av bekrätelse än utveckling
Vore det annorulunda skulle det finnas en nyfikenhet - ett intresse av att förstå - innan man avfärdar