Spinoff: er värsta present?

Crossline

Trådstartare
Vi har fått höra om era bästa presenter, nu vill jag höra om era värsta/sämsta :angel:

Min sämsta måste ha varit när jag som nybliven 13 åring ville ha en locktång. Fick en sån där tanter har, med piggar på som blåser varmluft. Var inte riktigt vad jag hade tänkt mig och jag minns besvikelsen. :meh:

Mormor stickade en skitsnygg tröja som hade passat som en smäck till mina nya skidbyxor,i ylle, jag är allergisk mot ylle :banghead:

En grön t-shirt. Alltså inte en fin mossgrön eller lite fräscht ljusgrön eller med något tryck eller nånting utan en helt vanlig grön t-shirt som man kunde köpa för 20 spänn på Ica Maxi typ. Var väl en sisådär 8 år gammal kanske och t-shirten blev inte ens provad vad jag minns.

Vi har fått höra om era bästa presenter, nu vill jag höra om era värsta/sämsta :angel:

Min sämsta måste ha varit när jag som nybliven 13 åring ville ha en locktång. Fick en sån där tanter har, med piggar på som blåser varmluft. Var inte riktigt vad jag hade tänkt mig och jag minns besvikelsen. :meh:

Haha, min dåvarande sambos mamma (!) köpte en spetsbh till mig i julklapp. Jag hade då typ F-kupa eller något liknande (40 kg övervikt...) och bh-n var A-kupa...

Jag fick en mobil av en släkting. En kissgul med antenn. På den tiden när 3310:an slutat vara modern. Det var ingen gammal släkting som inte begrep att telefon-helvetet var hopplöst ute heller, utan en hyfsat ung människa.

Telefonen användes aldrig. Aldrig. Inte ens när jag åkte och red, då fick jag låna mammas 3330 som också var omodern men ändå inte lika pinsam. Tack och lov förstod mina föräldrar varför jag vägrade (min bror fick för övrigt en likadan fast svart av samma släkting), så det var inget snack om att vi måste använda telefonerna.

Det värsta är nog när någon med dålig smak ska köpa kläder åt mig, kläder som ofta inte ens passar. Det har tyvärr hänt några gånger.

Tänker alltid på en tjej som ringde in till P3s Christer och Morgan när de hade detta temat. Hon hade fått färgkritor av en släkting. Lät ju helt ok, om hon inte varit blind :D. Priceless i den här kategorin!

Mitt bidrag är en bunt servetter av en pojkväns mamma när jag var 18 år. Kul.

Haha, min dåvarande sambos mamma (!) köpte en spetsbh till mig i julklapp. Jag hade då typ F-kupa eller något liknande (40 kg övervikt...) och bh-n var A-kupa...

Fick också en A-kupa BH en gång. Tror jag var kanske 13 eller något sånt. Bara det att enda sedan jag började använda BH som 11 åring har jag aldrig haft mindre än C-kupa. :grin:

Jag tror min ens syster tar priset i julklappar. Jag tror inte jag använt en enda.

Böcker som hon vill läsa ( jag fick en hel serie på 3-4 böcker), en vart år och hon viste att jag inte läste dem. Det var svårt att vara entusiastisk.

Två år på rad handdukar i dålig (tunna-hårda) kvalitet, första året lämnade jag tillbaks dem ( vilket hon visste om) för att jag inte kunde få hem dem på flyget. Jag skulle flyga år två också.....

Krimskrams jag tittat på och undrat vad de är...

Numera har vi skippat presenter/julklappar lyckligtvis.

Jag lyssnade på radion idag och där pratade dom om det här, en man hade fått en dildo av en kompis (tror jag, jag missade början), i paketet stod det dessutom några väl valda ord nerskrivna på en lapp. Dildon var egentligen en present till någon annan. :laugh:

Haha nej, jag hörde det också! Det var en kille som skulle fira sin tjejs födelsedag och tjejen råkade fylla år på samma dag som sin pappa (hans blivande svärfar).
Killen hade köpt en present till både tjejen och hennes pappa men förväxlat paketen eftersom han hade använt samma omslagspapper och paketen var ungefär lika stora.
Skapligt spänd stämning när pappan vid köksbordet halar fram dildon ur paketet! Plus en lapp med något i stil med: "När jag inte är här och du behöver ett skjut - stoppa in den här i fittan och njut!" :nailbiting::rofl:

Åh! Jag har ett gäng malplacerade presenter. Såna som är köpta för "att man ska", annars är jag glad över typ allt.

• Sommarjobbade på blomsterhandel när jag var 14-15. När jag slutade efter 8 veckors slit i växthuset med att plocka ruttna blommor och tomater fick jag en ask innehållande 100 små kort på vilka det fanns förgätmigej och den passande texten "Beklagar Sorgen".
  • Två kylskåpsmagneter i form av troll, av en arbetsgivare. När jag skrattandes skulle demonstrera dessa kylskåpstroll för vänner kunde vi med stor behållning se dem glida i slowmotion nedför kylskåpsdörren och gå i kras. Jag hade precis sagt upp mig, året innan fick jag en betydligt finare present:D.
  • I julklapp av ingift släkting (som fick en flaska bra vin av mig) fick jag 1 biocheck på vilken det stod: xx:s personalförening bjuder på bio. Året efter toppade hen med en tumstock i plast med företagets logotype på.
  • Som 11-åring fick jag Nordens Flora -illustrerad utgåva av mina morföräldrar och blev jättebesviken.

Minns ingen riktigt dålig present.. men däremot fick min pappa en lustig present när han fyllde jämnt ett år.
Under födelsedagsfirandet kommer hans syskon insläpande på ett stort rådjur som man tydligen ska ha som trädgårdsprydnad. Något pappa nog aldrig uttryckt något som helst intresse inför så var den idén föddes är ett mysterium än idag.. Rådjuret står fortfarande undanstoppat i garaget över 10 år senare.

Jag kommer ihåg två...

En jul där jag lagt ner min själ på att hitta en passande present till min dåvarande pojkvän fick jag en 79krs parfym som hans mamma köpt på Konsum (eftersom jag själv jobbade där visste jag preeecis vad den kostade)

En riktigt hemsk, avskyvärd illröd hårig långärmad tröja i syntetmaterial av en mina bästa kompisar - än idag fattar jag inte hur hon tänkte och att vi faktiskt FORTFARANDE är bästa vänner :p

Jag fick en våg i julklapp av en släkting när jag var 12-13 år. Kändes som en stor fet smäll i ansiktet då jag alltid varit mullig.

Alla presenter jag någonsin fått av min far i princip..
- Presentkort på ett varuhus i Uppsala, fem månader efter jag flyttat till Visby.
- En papperskasse FULL av krimskrams han köpt på typ motsvarigheten till Dollarstore, fast sämre. Ett exempel var en "80-tals" hårsnodd. Jag hade kort hår.
- En låda smockad med billiga doftljus som vars doft var så syntetiska att jag inte ens kunde öppna locket utan att få kväljningar.
- CD-skiva med låtar från ett barnprogram. Jag var typ 13.
Ska jag fortsätta?:angel:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 084
Senast: Icfafn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar