Sv: spinnoff på stoppa blandras aveln tråden
Så extremavel på individnivå är inte ok vilket däremot defektavel på rasnivå är?????
PL
Så extremavel på individnivå är inte ok vilket däremot defektavel på rasnivå är?????
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag anser att Engelsk Bulldog, Shar-pei och Nakenhund handlar också om individ. Det finns ju fler hundar som är friska generellt än de som inte är det.
Problemet ligger i att det är dom extrema (sjuka?) hundarna som vinner priser och får flest parningar.
Och det var det jag ville att den här tråden skulle handla om.
Hur många gånger ska jag behöva skriva det?
Det är individerna det handlar om, vilka hundar som vilka människor väljer att avla på.
Det är individerna det handlar om, vilka hundar som vilka människor väljer att avla på.
Hos de nakenraser anlaget är semi-letalt måste logiskt sett en pälsad variant finnas. Det finns iaf mexikanare med päls och de får användas i avel. Det finns en bild av både naken och pälsad mexikanare här: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Hairless_and_coated_half.JPG
Detta måste vara årets stora dubbelmoral-tråd......
Varför inte bara utsluta alla nakna hundar i aveln överhuvudtaget? För att helt utrota den defekta genen och drasiskt minska alla tandsättningsproblem? Och om inte, ska man avla vidare på nakna friska hundar som ändå har den genen för att "chansa" att få hundar med tänder? Ska man avliva alla jyckar som föds utan tänder och hoppas på bättre lycka nästa gång?
Det finns extremavel innom cocker också som ger återkommande öroninfektioner, så ja, det tycker jag
Fortfarande individuellt!