Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ursäkta mig men nu tycker jag denna diskussionen går lite utför..
Måste bara svara er som klagar på kinesisk nakenhund o om att de måste kläs på med overaller o dyl.. Jag skulle vilja påminna er om att inte bara den rasen ibland behöver kläder.. Greyhound och Dobermann, är två väldigt vanliga raser som även de ofta kläs på. Men låt de göra det då.
Och jag måste bara stå på tjejen med nakenhundens sida..Glömmer aldrig en bild i en hundtidning för ett tag sen..Det var en punkare med tuppkam (heter det så tro) som höll sin nakenhund..o de var verkligen lika som bär
Kram o hej!!!
Hur kan man stoppa aveln på extrema renraser?
Schäfrar som är så extremt låga i bak så dom inte kan gå normalt (men vinner dock fiiiinfina priser på utställning)
Raser som inte kan andas normalt, eller har så mycket överbliven hud så dom får exem mellan "valkarna" och även det hänger ner så dom knappt kan se?
osv osv osv...
Jag tycker att först och främst borde uppfödarna ta sitt ansvar och avla sunda hundar!
Men eftersom det är dom mest extrema som ofta vinner priser så borde man göra större kontroller på utställningar, domarna. VILKA hundar dom prisar...
För jag antar att det är detta uppfödarna vill nå?
vad är det här?
Knapplån!
Denna länk visar ju till en del på vilka vansinnigheter som avelsproffsen håller på med.
http://www.aktivhund.se/hund-artiklar/hundutstaellning.asp?menuindex=9
Det skulle ju diskuteras defektavel men din ras får vi inte diskutera. Är inte det dubbelmoral? Att din hund har tänder är väl samma sak som att det finns "show" varianter av schäfer som inte har den sk räkkroppen, det finns basset som kan röra sig ordentligt, det finns cocker utan öronproblem osv, osv, osv... Varför fortsätta diskussionen över huvud taget?