Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

[/QUOTE]
Fast samtidigt uppträder reportern direkt oförskämt. Trump gör det här inför öppen ridå, det är inte polerat och kan tyckas inte vara värdigt en president men det upplevs som ärligare i jämförelse med hur en traditionell politiker skulle agerat med samma mål men med andra metoder. Jag tror det går hem hos väljarna.
Vem som är mest oförskämd kan diskuteras, i mina ögon slår Trump reportern med hästlängder. Det är inget vidare artigt att attackera någon för de ställer obekväma frågor.

Att jämföra med hur andra politiker hanterar det utan exempel och säga att Trump upplevs som mer ärliga är orimligt. Andra politiker kan både, svara krorrekt, svara inga kommentarer, blåljuga och diverse annat. Sen upplever folk det olika, jag exdmpelvis upplever trump som extremt oärligt, men det kanske bara är redan frälsta som får ha en uppfattning.
 
Fast samtidigt uppträder reportern direkt oförskämt. Trump gör det här inför öppen ridå, det är inte polerat och kan tyckas inte vara värdigt en president men det upplevs som ärligare i jämförelse med hur en traditionell politiker skulle agerat med samma mål men med andra metoder. Jag tror det går hem hos väljarna.
Reportern gör inget annat än ställer relevanta frågor.
 
Vem som är mest oförskämd kan diskuteras, i mina ögon slår Trump reportern med hästlängder. Det är inget vidare artigt att attackera någon för de ställer obekväma frågor.

Att jämföra med hur andra politiker hanterar det utan exempel och säga att Trump upplevs som mer ärliga är orimligt. Andra politiker kan både, svara krorrekt, svara inga kommentarer, blåljuga och diverse annat. Sen upplever folk det olika, jag exdmpelvis upplever trump som extremt oärligt, men det kanske bara är redan frälsta som får ha en uppfattning.

För mig innebär ärlighet inte kort väg mellan tanke och talorgan , eller bristande förmåga att formulera sig. Det handlar om ett förhållningssätt till faktiska omständigheter.

Trump är allt annat än rak och ärlig - med den definition jag använder.
 
Fast samtidigt uppträder reportern direkt oförskämt. Trump gör det här inför öppen ridå, det är inte polerat och kan tyckas inte vara värdigt en president men det upplevs som ärligare i jämförelse med hur en traditionell politiker skulle agerat med samma mål men med andra metoder. Jag tror det går hem hos väljarna.
Eftersom.tråden handlar om Trumps knäpphet, inte om hans väljare, antar jag att ditt svar betyder att du upplever Trump som ärlig och att hans stil går hem.hos dig. Dvs du tycker inte att han är knäpp.
 
Wow, en människa med självinsikt!

Självklart är det så. Med sociala medier får människan dessutom ett än mer skräddarsytt informationsflöde som är anpassat för personen.

Vänsterpersonen behöver läsa Nyheteridag, ha högerpersoner i umgänget och diskutera på Flashback.

Högerpersonen behöver läsa DN och Aftonbladet, ha vänsterpersoner i umgänget samt diskutera på vänsterforum.

Det är så man blir öppen och klok på riktigt men gemene person vill vara i ett sammanhang där den är och tycker som de andra, varför de isolerar sig med människor som ser ut som den själva, beter sig som de själva och tycker som de själva.

Sedan pekar de på "de andra" och tycker att de är knäppa.
Finns det verkligen någon som behöver diskutera på flashbak?
 
Fast samtidigt uppträder reportern direkt oförskämt. Trump gör det här inför öppen ridå, det är inte polerat och kan tyckas inte vara värdigt en president men det upplevs som ärligare i jämförelse med hur en traditionell politiker skulle agerat med samma mål men med andra metoder. Jag tror det går hem hos väljarna.


Ha ha ha

Bra sagt av Trump.

Fruktansvärt dåligt gjort av reportern att inte ge sig när hans tid är ute.
 
Jag fattar inte ens hur det kan anses vara fullkomligt rimligt (i deras ögon) att jobba för olika lobbyer. De har ju oftast bara ögon för företagen bakom, dvs pengar, och knappast för samhället, vilket politiker ska göra. Och samtidigt har politikerna blivit beroende av dessa pengar, att de blir villiga att titta bort från samhällets behov.
Detta sker ju helt öppet som ovan. Hur blev det så? Jag gissar, högst hypotetiskt, att George Washington vrider på sig av fasa i sin grav.
Att träffa intresseorganisationer ingår nog i jobbet. Men: i Trumps fall är det olyckligt eftersom hans sätt att samla in information verkar vara lite ... begränsat.

Att han inte läser är allmänt känt, och i samband med att någon av böckerna om honom kom så berättade författaren att presidenten lär sig allt han kan genom att lyssna. Den organisation som lyckas få audiens har bingo, för när presidenten lyssnar på någon som berättar något så är sannolikheten stor att han känner sig så kunnig och engagerad att han agerar.

Så om Amerikaner mot svartvita kor skulle sitta en timme med presidenten är det sannolikt att presidenten uppfattar kofrågan som en Viktig Fråga som Han Kan och förbjuder svartvita kor.

Mot bakgrund av det är det lite olyckligt med starka lobbyister.
 
Jag tror nog att Trump filtrerar sig ganska hårt - han är ofta mycket nogsam med att inte trampa amerikansk industri inkl vapenlobbyn på några som helst tår. I grunden är det såklart för att han inte har någon radikal åsikt att förverkliga - men formuleringarna kring de bitarna är nog de mest genomtänkta han presterar.

Jag tror inte att han lägger sig vinn om att inte trampa dem - eller någon annan - på tårna. Han säger vad han tycker även i det fallet.
 
Ja, men det motsäger inte att Trump i högre utsträckning än många andra, är sig själv.


Självcensur är imo att du anpassar det du säger och gör för att inte väcka anstöt.

Och ja, i viss grad självcensurar alla sig själva, även Trump.
Trump kanske är sig själ eller så spelar han teater.

Självcensur och att uppträda korrekt är minst lika mycket en del av att vara sig själv som att bete sig som en rasisrisk kvinnofientlig buffel. Det är lite konstigt om man tänker efter att, folk skulle vara mer sig själv bara för det ingår i deras ( egna eller spelade) personlighet att uppträda som man talar utan att tänka.
 
Att träffa intresseorganisationer ingår nog i jobbet. Men: i Trumps fall är det olyckligt eftersom hans sätt att samla in information verkar vara lite ... begränsat.

Att han inte läser är allmänt känt, och i samband med att någon av böckerna om honom kom så berättade författaren att presidenten lär sig allt han kan genom att lyssna. Den organisation som lyckas få audiens har bingo, för när presidenten lyssnar på någon som berättar något så är sannolikheten stor att han känner sig så kunnig och engagerad att han agerar.

Så om Amerikaner mot svartvita kor skulle sitta en timme med presidenten är det sannolikt att presidenten uppfattar kofrågan som en Viktig Fråga som Han Kan och förbjuder svartvita kor.

Mot bakgrund av det är det lite olyckligt med starka lobbyister.
Det där hörs ju också när han pratar.

Många av oss vet väl hur kunnig en kan känna sig, efter att ha läst en (1) artikel om.något som var helt nytt för en.

Men efter sådär ungefär avklarade gymnasiestudier, så vet vi också att det är stor skillnad på den där känsla å ena sidan och att faktiskt kunna något å den andra.

Trump visar inga tecken på att kunna göra den skillnaden när det gäller honom själv. (Inte när det gäller andra hellr, för den delen.)
 
Ha ha ha

Bra sagt av Trump.

Fruktansvärt dåligt gjort av reportern att inte ge sig när hans tid är ute.
Så du menar att det är okej av en makthavare att anse att tiden är ute så fort man ogillar frågorna? Och det är fel att försöka få svar på obekväma frågor av politiker?

Tiden tar nämligen slut hos trump när man slutar kamma honom medhårs oavsett om det gäller en timme eller en sekund.
 
Trump kanske är sig själ eller så spelar han teater.

Självcensur och att uppträda korrekt är minst lika mycket en del av att vara sig själv som att bete sig som en rasisrisk kvinnofientlig buffel. Det är lite konstigt om man tänker efter att, folk skulle vara mer sig själv bara för det ingår i deras ( egna eller spelade) personlighet att uppträda som man talar utan att tänka.

Eftersom det finns så otroligt många fall med skenheliga som har en fin och artig yta men som är något helt annat där bakom så blir en person som Trump mer sig själv.

Sedan finns det många människor som är artiga och är sig själv. Men eftersom de skenheliga gömmer sig bland de artiga så blir en person som Trump mer sig själv än genomsnittet bland de artiga (där även de skenheliga gömmer sig).
 
Wow, en människa med självinsikt!

Självklart är det så. Med sociala medier får människan dessutom ett än mer skräddarsytt informationsflöde som är anpassat för personen.

Vänsterpersonen behöver läsa Nyheteridag, ha högerpersoner i umgänget och diskutera på Flashback.

Högerpersonen behöver läsa DN och Aftonbladet, ha vänsterpersoner i umgänget samt diskutera på vänsterforum.

Det är så man blir öppen och klok på riktigt men gemene person vill vara i ett sammanhang där den är och tycker som de andra, varför de isolerar sig med människor som ser ut som den själva, beter sig som de själva och tycker som de själva.

Sedan pekar de på "de andra" och tycker att de är knäppa.

Så du tycker att högerpersoner behöver tillskansa sig mer fakta från DN, skvaller från Aftonbladet och vänsterpersoner behöver läsa mer rasism, konspirationsteorier och fake news på NyheterIdag och Flashback ?

:cautious:
 
Så du menar att det är okej av en makthavare att anse att tiden är ute så fort man ogillar frågorna? Och det är fel att försöka få svar på obekväma frågor av politiker?

Tiden tar nämligen slut hos trump när man slutar kamma honom medhårs oavsett om det gäller en timme eller en sekund.
Exakt. När han ANSER att tiden är ute. Mig veterligt har reportrarna i Vita huset aldrig haft några tidsgränser, sådana har man vid debatter, inte presskonferenser.

Efter magplasket med CNN:s reporter skulle VH sätta upp regler om bl a att varje reporter bara fick ställa en fråga, men jag vet inte hur det gick med det.
 
Så du tycker att högerpersoner behöver tillskansa sig mer fakta från DN, skvaller från Aftonbladet och vänsterpersoner behöver läsa mer rasism, konspirationsteorier och fake news på NyheterIdag och Flashback


Exakt, då lär man sig också att se skillnad på riktiga nyheter och fake news och inser att fake news kan hittas överallt, på så väl Nyheteridag, SVT som Aftonbladet.

Kan inte sluta att fascinera mig att det finns de som tror att man blir klokare om man använder ett fåtal källor med liknande politisk inriktning.

Man behöver mängder av informationskällor såväl nationella som internationella med olika politisk inriktning om man ska få en någorlunda bra bild av vad som faktiskt sker.
 
Exakt. När han ANSER att tiden är ute. Mig veterligt har reportrarna i Vita huset aldrig haft några tidsgränser, sådana har man vid debatter, inte presskonferenser.

Efter magplasket med CNN:s reporter skulle VH sätta upp regler om bl a att varje reporter bara fick ställa en fråga, men jag vet inte hur det gick med det.

Som i Ryssland och Kina. Väl regisserade presskonferenser med godkända frågor.
 
Ju fler människor du diskuterar med desto bättre. Så länge de vill diskutera ska sägas.
Det ska jag komma ihåg, när jag diskuterat klart med alla miljarder männsikor som kan skriva eller säga en mening utan invektiv, öppen rasism, öppen kvinnofientlighet och öknamn så ska jag ge mig in i diskussioner på siter typ Flashback där de jobbar i grupp med sådant - om jag får tid.

Nej du flashback behövs inte för att hitta någon att diskutera med.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 461
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 720
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp