Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Flåt. Jag inser att jämförelsen är helt barock. Jag tycker bara det är stor skillnad på DN och Aftonbladet i ambition. NyheterIdag spelar inte ens på samma plan och har inte heller minsta ambition att göra det. Det blir fel och orättvist.
De har snarare olika mål än olika ambition ... men @niphredil har helt rätt så det är bra att du ser det. Med dagens mediesituation är det rätt trumpifierat att klaga på riktiga medier i stället för t ex propagandasajter. Det är precis det han vill
 
Det är egentligen för allvarligt för att kallas knäppt. Men det är ju helknäppt. Det visar ju att Trumps relation till samhället, demokratin och yttrandefriheten är ofattbart ytlig. Och han är president!
När jag sett klipp på dessa rallys där han pratat skit om journalisterna som sitter i sin del och dessa hundratals lyssnare har vänt sig mot dem och öst fula ord över dem ... alltså, jag har typ hållt andan och det har känts som att den där linjen mellan ord och våld har varit så oerhört tunn. Om någon där hade bestämt sig att nu är det nog och kastat sig över journalisterna så är jag inte alls så säker på att andra hade kunnat hålla sig. Och då hade nog inte ens Trump själv kunnat hejda dem.

Det är så oerhört farligt att tala som Trump gör, det ger så lätt bekräftelse till de personer som vill utföra våld på andra människor som de inte gillar. Och ändå så verkar Trump skita i det? Han ljuger när han säger att han inte alls sa så och hans anhängare verkar skita i det och antagligen tror att han måste säga så men inte menar det utan verkligen menar dessa hatord. Jag tror att Trump egentligen är lite rasistisk men att han allra mest utnyttjar stämningen och säger de ord som anhängarna blir mest uppviglade av. Och sen helt enkelt ljuger om att han inte sagt så inför en mera PK publik, utan att bry sig om att han ljuger. Han vill bara vara den med mest makt i hela världen, och försöka tjäna pengar på kuppen.
 
Historien med Melania Trumps jacka är, liksom bilden med babyn i El Paso, ett tecken på hur totalt tondöva de är mot omgivningen.

Mitt i värsta debatten om separerade barnfamiljer åkte hon till ett läger för berörda barn, i en jacka med ”I don’t care”. Det är helt jävla OTROLIGT att ingen runt henne harklade sig och försynt frågade om hon inte skulle byta jacka ändå.

https://edition.cnn.com/2018/10/13/politics/melania-trump-jacket-i-really-dont-care-do-u/index.html

(Sen brakade krishanteringen samman. Mrs Trumps talesperson sa att budskapet inte betydde något, det var bara en jacka. Mrs Trump själv sa att texten var riktad mot medier och andra som kritiserade henne. Och Mr Trump sa att den var riktad mot ”fake news media”. M a o, ingen hade hanterat frågan överhuvudtaget.)
 
Man kan se ganska tydligt när Trump talar fritt ur sitt eget huvud och när han läser innantill, från en prompter, från text som någon annan skrivit. (Dvs när det är extremt viktigt att han håller sig på mattan.) Det märks både på hans kroppsspråk - och på innehållet i det han säger. Jag antar att de anställda textmakarna biter på naglarna av nervositet för att han ska babbla vidare sedan deras text lästs till slut.....


Det har ju skett vid otaliga tillfällen 👍
 
Flashback är ett forum precis som Bukefalos och är inte rasistiskt.

Jag anser definitivt att


Flashback är ett forum som Bukefalos. Ska inte ses som nyhetskälla.

Du blir mindre fördomsfull om du faktiskt diskuterar och samtalar med människor som inte tycker som du och har andra värderingar.
Det var du som drog in flashback, och visst används det som nyhetssite i vissa avseende. Vill man veta vilken person som inte hängs ut i vanliga medier är flashback perfekt. Själva forummotorn/tekniken/programvaran är inte rasistisk på flashback, däremot är flashback mycket välkänt som ett forum där rasism och extremism får härja fritt i inläggen, det gäller inte alla ämnen men allt som har med politik, samhälle, nyheter samt många gånger TV och film. Vill jag diskutera nätverksteknik, datorspel eller krukväxter så är det säkert ont om rasism.

Jag samtalar och diskuterar dagligen med människor som inte tycker som jag, mitt behov täcks alldeles utmärkt helt utan flashback.
 
Vem som är mest oförskämd kan diskuteras, i mina ögon slår Trump reportern med hästlängder. Det är inget vidare artigt att attackera någon för de ställer obekväma frågor.

Att jämföra med hur andra politiker hanterar det utan exempel och säga att Trump upplevs som mer ärliga är orimligt. Andra politiker kan både, svara krorrekt, svara inga kommentarer, blåljuga och diverse annat. Sen upplever folk det olika, jag exdmpelvis upplever trump som extremt oärligt, men det kanske bara är redan frälsta som får ha en uppfattning.
Dessutom är det journalistens jobb att ställa obekväma frågor. De bevakar folk så att de inte bryter mot lagen och de som hittar kryphål i lagarna. De jobbar för allmänheten, företräder och informerar folk. Och Trumps jobb, borde det vara iallafall, gentemot dem är att svara så gott de kan, för det är folks frågor som de besvarar.
Att vägra svara och/eller slå tillbaka är så oärligt så det inte finns, helt otroligt att det kan anses vara "ärligt" att bete sig så. Isåfall tror de att alla människor är arga och respektlösa svin innerst inne, vilket är på sätt och vis sorgligt. Och kan vara farligt.
 
Det skrivs här ganska mycket om hur korkad och obildad Trump och jag blev nyfiken på hur det faktiskt ligger till. Det visade sig att han har en kandidatexamen i nationalekonomi med inriktning finans vid Wharton School, University of Pennsylvania, som enligt wiki är en av världens mest prestigefyllda handelshögskolor.
 
Att träffa intresseorganisationer ingår nog i jobbet. Men: i Trumps fall är det olyckligt eftersom hans sätt att samla in information verkar vara lite ... begränsat.

Att han inte läser är allmänt känt, och i samband med att någon av böckerna om honom kom så berättade författaren att presidenten lär sig allt han kan genom att lyssna. Den organisation som lyckas få audiens har bingo, för när presidenten lyssnar på någon som berättar något så är sannolikheten stor att han känner sig så kunnig och engagerad att han agerar.

Så om Amerikaner mot svartvita kor skulle sitta en timme med presidenten är det sannolikt att presidenten uppfattar kofrågan som en Viktig Fråga som Han Kan och förbjuder svartvita kor.

Mot bakgrund av det är det lite olyckligt med starka lobbyister.
Ja Trump är ett specialfall :crazy:
Men jag tänkte på dessa andra politiker som faktiskt tar emot pengar från dessa lobbyorganisationer, OT jag ber om ursäkt, att träffa dem ingår nog i jobbet som du säger men att ta emot pengar så att de jobbar för deras sak? Borde kallas mutor.
 
Historien med Melania Trumps jacka är, liksom bilden med babyn i El Paso, ett tecken på hur totalt tondöva de är mot omgivningen.

Mitt i värsta debatten om separerade barnfamiljer åkte hon till ett läger för berörda barn, i en jacka med ”I don’t care”. Det är helt jävla OTROLIGT att ingen runt henne harklade sig och försynt frågade om hon inte skulle byta jacka ändå.

https://edition.cnn.com/2018/10/13/politics/melania-trump-jacket-i-really-dont-care-do-u/index.html

(Sen brakade krishanteringen samman. Mrs Trumps talesperson sa att budskapet inte betydde något, det var bara en jacka. Mrs Trump själv sa att texten var riktad mot medier och andra som kritiserade henne. Och Mr Trump sa att den var riktad mot ”fake news media”. M a o, ingen hade hanterat frågan överhuvudtaget.)
Det är så tragiskt, oavsett vad man tycker eller inte tycker så måste man vara totalt omedveten om hur folk kan uppfatta budskapet i en sådan situation. Det är lika ignorant som den historiska skrönan? om att ge barnen bakelser om man inte har bröd.
 
Det skrivs här ganska mycket om hur korkad och obildad Trump och jag blev nyfiken på hur det faktiskt ligger till. Det visade sig att han har en kandidatexamen i nationalekonomi med inriktning finans vid Wharton School, University of Pennsylvania, som enligt wiki är en av världens mest prestigefyllda handelshögskolor.
De flesta här är ganska eniga om att Trump är korkad inte outbildad eller ointelligent.
 
Ja Trump är ett specialfall :crazy:
Men jag tänkte på dessa andra politiker som faktiskt tar emot pengar från dessa lobbyorganisationer, OT jag ber om ursäkt, att träffa dem ingår nog i jobbet som du säger men att ta emot pengar så att de jobbar för deras sak? Borde kallas mutor.
Jag har ingen koll på hur det funkar med pengar i just lobbyismen. Men en hel del kampanjbidrag gränsar förmodligen till mutförsök.
 
Det är så tragiskt, oavsett vad man tycker eller inte tycker så måste man vara totalt omedveten om hur folk kan uppfatta budskapet i en sådan situation. Det är lika ignorant som den historiska skrönan? om att ge barnen bakelser om man inte har bröd.
Ja, det är det jag inte heller fattar. NÅGON borde ha fattat att det inte finns något enda sammanhang där the first lady kan ha en sådan jacka.
 
Precis så. Det är så otroligt obehagligt. Och konstigt. Jag är övertygad om att varje amerikansk president har anställda vars ENDA uppgift är att hela tiden analysera Hur ser detta ut för publiken? Vilka signaler ger det här? Hur ska vi undvika tolkningen x och stötta tolkningen y?

Tänk att ha det jobbet hos Trump. Jag hade utvecklat panikångest.
Jag hade gett upp, det går inte att styra honom :cautious:
 
Rådgivaren: Visa dig nu inkännande och barnkär mot barnen i El Paso.
Trump: Jag gillar barn! Ivanka har jättesnygga ben!
Rådgivaren: Småbarn, Donald. Krama dem, skoja med dem, le vänligt mot dem.
Trump: Jag gör high five och tummen upp, då blir de glada!
Rådgivaren: Deras föräldrar är döda, Donald.
Trump: Åh, nej! Är de vita? Var mördaren muslim?
Rådgivaren: El Paso, Donald, jag har ju berättat om det.
Trump: El Paso? Det är ju inte engelska! Var ligger det? Varför ska Donald Trump dit?
Och tänk hur Obama (eller Bush för den delen) hade betett sig, jösses vilken skillnad O_o
 
Ja, det är det jag inte heller fattar. NÅGON borde ha fattat att det inte finns något enda sammanhang där the first lady kan ha en sådan jacka.
Nej det finns inga bra sammanhang, men det finns få som är värre. Många gånger skulle det "bara" vara plumpt och ger dåliga vibbar i största allmänhet. Här ger det ett fruktansvärt meddelande, även om det troligen inte var avsikten.
 
Nej det finns inga bra sammanhang, men det finns få som är värre. Många gånger skulle det "bara" vara plumpt och ger dåliga vibbar i största allmänhet. Här ger det ett fruktansvärt meddelande, även om det troligen inte var avsikten.
Ja och det är så synd. Stället hon besökte kanske tyckte att det var bra och viktigt med ett besök av presidentfrun. Och så ballar allting ur kring hennes klädsel.
 
Historien med Melania Trumps jacka är, liksom bilden med babyn i El Paso, ett tecken på hur totalt tondöva de är mot omgivningen.

Mitt i värsta debatten om separerade barnfamiljer åkte hon till ett läger för berörda barn, i en jacka med ”I don’t care”. Det är helt jävla OTROLIGT att ingen runt henne harklade sig och försynt frågade om hon inte skulle byta jacka ändå.

https://edition.cnn.com/2018/10/13/politics/melania-trump-jacket-i-really-dont-care-do-u/index.html

(Sen brakade krishanteringen samman. Mrs Trumps talesperson sa att budskapet inte betydde något, det var bara en jacka. Mrs Trump själv sa att texten var riktad mot medier och andra som kritiserade henne. Och Mr Trump sa att den var riktad mot ”fake news media”. M a o, ingen hade hanterat frågan överhuvudtaget.)
Ja, tondövt är bara förnamnet. Så djävla obehagligt.

Hon har själv sagt att hon vill vara en traditionell presidentfru med återhållssm och konservativ framtoning.

Det misslyckades den jackan med att gestalta.

Och precis som med El Paso - när det handlar om små barn!!!! Att inte respondera med compassion på barn.
 
Det skrivs här ganska mycket om hur korkad och obildad Trump och jag blev nyfiken på hur det faktiskt ligger till. Det visade sig att han har en kandidatexamen i nationalekonomi med inriktning finans vid Wharton School, University of Pennsylvania, som enligt wiki är en av världens mest prestigefyllda handelshögskolor.


Ja, det blir löjligt när Harvardstudenter utmålas som outbildade och korkade samtidigt som man lanserar Stefan Löfven, Mona Sahlin och Håkan Juholt.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 461
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 720
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp