Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Ja och det är så synd. Stället hon besökte kanske tyckte att det var bra och viktigt med ett besök av presidentfrun. Och så ballar allting ur kring hennes klädsel.
Ett problem med hela Trump-grejen är just att det tar fokus från viktigare saker. Det är så mycket konstigheter att fokus tas från politiken och landar på Trumps idiotier, och många kan mycket väl vara avsiktliga för att distrahera.
 
Ja, tondövt är bara förnamnet. Så djävla obehagligt.

Hon har själv sagt att hon vill vara en traditionell presidentfru med återhållssm och konservativ framtoning.

Det misslyckades den jackan med att gestalta.

Och precis som med El Paso - när det handlar om små barn!!!! Att inte respondera med compassion på barn.
Jag tycker mest synd om henne, hon ville nog aldrig detta. De som berättade att hon grät på valnatten var förmodligen sanningsenliga.
 
Det skrivs här ganska mycket om hur korkad och obildad Trump och jag blev nyfiken på hur det faktiskt ligger till. Det visade sig att han har en kandidatexamen i nationalekonomi med inriktning finans vid Wharton School, University of Pennsylvania, som enligt wiki är en av världens mest prestigefyllda handelshögskolor.
Fast en kandidatexamen är ju inte direkt ett bevis på bildning. Inte så avancerat att klara en kandidat liksom.
 
Precis så. Det är så otroligt obehagligt. Och konstigt. Jag är övertygad om att varje amerikansk president har anställda vars ENDA uppgift är att hela tiden analysera Hur ser detta ut för publiken? Vilka signaler ger det här? Hur ska vi undvika tolkningen x och stötta tolkningen y?

Tänk att ha det jobbet hos Trump. Jag hade utvecklat panikångest.

Vi har ju faktiskt en landsman som arbetat för och med Trump. Inge Thulin. Hans sommarprat förra året var jätteintressant!
 
Ett problem med hela Trump-grejen är just att det tar fokus från viktigare saker. Det är så mycket konstigheter att fokus tas från politiken och landar på Trumps idiotier, och många kan mycket väl vara avsiktliga för att distrahera.
Speciellt de ekonomiska delarna som han inför :cautious:
 
Ja, det blir löjligt när Harvardstudenter utmålas som outbildade och korkade samtidigt som man lanserar Stefan Löfven, Mona Sahlin och Håkan Juholt.

Nu behöver en ev utbildning inte betyda att man är smart... jag har träffat på många stolpskott under min studietid (vid Uppsala universitet om det är relevant). I USA är det ju dessutom dyrt att studera på högre nivå, dvs det bör finnas rätt många som är smarta utan att ha en formell utbildning.
 
Ja, det blir löjligt när Harvardstudenter utmålas som outbildade och korkade samtidigt som man lanserar Stefan Löfven, Mona Sahlin och Håkan Juholt.
Är det verkligen någon som utmålar Trump som outbildad och samtidigt lanserar Stefan Löfven, Mona Sahlin och Håkan Juholt? Kan du ge ett exempel? Och vad lanserar man dem som? Artister? Högutbildade? Presidentkandidater?
 
@kökshäxan jag är fortfarande intresserad av ditt påstående ang att skolor i Sverige planerar metalldetektorer, låsta grindar och taggtråd .

Du har inte svarat på det ang källor, utan bara dragit andra nya spår i denna tråd. (Förrutom då den rektor du citerade på den enda skolan i Malmö utifrån en intervju)
 
@kökshäxan jag är fortfarande intresserad av ditt påstående ang att skolor i Sverige planerar metalldetektorer, låsta grindar och taggtråd .

Du har inte svarat på det ang källor, utan bara dragit andra nya spår i denna tråd. (Förrutom då den rektor du citerade på den enda skolan i Malmö utifrån en intervju)
Du får söka på internet eller starta en egen tråd i ämnet.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 461
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 721
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp