Men du jag har inget större emot den amerikanska kulturen, en del kan vara lite jobbiga men liksom med representanter från andra kulturer så är det inget som ställer det inte till med problem för mig.Klart det har med kultur att göra. Att du och så många andra svenskar har svårt för Trump beror på att han i så många avseende beter sig tvärt emot hur man ska bete sig enligt svensk norm.
Om vi exempelvis jämför med G.W.Busch som också var ogillad i Sverige men inta alls på samma nivå som Trump, så hade Busch i alla fall ett socialt beteende och humor som passade den svenska normen.
I slutdebatten i valet 2004 mellan Kerry och Busch fick båda frågan vad som var bra med med deras motkandidat. Många kommer med svepande svar för att slippa svara på en sådan fråga men Busch verkligen öste beröm över Kerry. Så skulle aldrig Trump göra eftersom han inte är en sympatisk person som GWB faktiskt tycks vara.
De jag ogillar med Trump är inte kulturellt betingat. Om det inte tillhör den amerikanska kulturen att ljuga, förneka det man just sagt, nedvärdera kvinnor, kalla folk vid öknamn mm men det är inget jag lagt märke till.
Menar du att amerikanerna generellt är plumpa sexistiska, svallande lögnare? Det håller jag inte med om.
Varför är det så viktigt för dig att försvara Trump?