Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Jag skulle dock inte kalla det hat. Snarare komplett förvirring.
för mig är det nog komplett skräck, tror jag. Men han är ju faktiskt framgångsrik. Han har gjort det han lovat sina väljare dvs att skaka om Washington. Han har fixat miljarder till sin mur. Han är en kul fixar-kille som gillar hamburgare, Fox och twitter. En av oss liksom.
 
Du får ändå ge honom att det är mest annorlunda presidentperioden jämfört med föregående period nånsin.

Hade det varit en dokusåpa ”America’s got talent” hade jag kunnat rösta på honom för hans förmåga att bete sig som en rasistisk misogyn idiot och nästa dag antingen bara låtsas som inget, skylla på någon annan eller bara förneka att han nånsin sade det som är dokumenterat. Och komma undan. En slags blandning av en helt oskolad (=helt inkompetent) politiker med Tourettes och Houdinie-egenskaper där publiken (väljarna) verkar ha både Alzheimers, se sina medmänniskor och svårt att räkna. Står man vid sidan blir man först förskräckt, sedan lite road, sedan uppgiven, sedan hoppfull om att sista rasistpotatisen är satt för att sedan bli förvirrad och förskräckt igen - när mottagarna reagerar som under värsta Hitlertyskland på budskapen och försvarar direkta, enkelt påvisbara, lögner.

Rena berg- och dalbanan.
Jag kan mest tänka, vad tänker hans familj? Hans vänner? Jag hade blivit helt knäpp om min pappa hade betett sig så och skämts ögona ur mig. Vi hade inte haft så trevliga söndagsmiddagar, då kan de redan nu gå rätt hett till när vi diskuterar olika saker.
 
Jag ger upp du har givetvis rätt Trump är en stor hjälte och jag har missbedömt amerikanarna, det är givetvis normalt i den amerikanska kulturen att ljuga, vara plumpa, svamla, kalla varandra öknamn offentlig. Det är något som alla amerikanare håller med om och alla älskar Trump. Det är bara jag som missuppfattat att många av dem i högsta grad delar åsikterna i tråden.

Heil Trump, alla makt åt Trumpeten vår befriare och @Khasa hans profet.

Jag stödjer inte ens Trump. Sluta var så förskräckligt svatt-vit. Och sluta ljug om vad jag tycker.

Om du nu anser att det är så fel av Trump att ljuga kan man fråga sig varför du ljuger själv.
 
Senast ändrad:
Ord från en expert uppenbarligen. Jag antar du bott och vistats på många ställen i USA under långa tider och utifrån det känner ”kulturen” 👍

Ja, det har jag faktiskt. Många svenskar som inte rest runt och träffat olika människor i USA inbillar sig att USA är Hollywood och New York men det finns ett helt annat USA där borta.
 
Jag kan mest tänka, vad tänker hans familj? Hans vänner? Jag hade blivit helt knäpp om min pappa hade betett sig så och skämts ögona ur mig. Vi hade inte haft så trevliga söndagsmiddagar, då kan de redan nu gå rätt hett till när vi diskuterar olika saker.
Hans fru ser ju levande död ut och försöker hålla sig undan.
 
Ja, det har jag faktiskt. Många svenskar som inte rest runt och träffat olika människor i USA inbillar sig att USA är Hollywood och New York men det finns ett helt annat USA där borta.

Nähä? Tack för upplysningen 😄

Jag tror inte riktigt så många Svenskar som du tror, har den bilden dock. Inte heller att bilden du förkunnar, att ”amerikanare är gapiga” osv är en allmän sanning.
 
Hans fru ser ju levande död ut och försöker hålla sig undan.
Förståeligt. Jag tycker nästan det kommer bli ännu mer spännande när han inte längre är president. Riktigt varför vet jag inte. Men jag förväntar mig att fler kommer säga "han var inte riktigt klok". Även om de säkert har någon form av NDA- grej.
 
Nähä? Tack för upplysningen 😄

Jag tror inte riktigt så många Svenskar som du tror, har den bilden dock. Inte heller att bilden du förkunnar, att ”amerikanare är gapiga” osv är en allmän sanning.

Eftersom många svenskar uppenbarligen inte förstår att Trump blev vald, kan de inte känna till den amerikanska kulturen utöver det som Hollywood levererar till dem.

Den som känner USA förstår varför Trump blev vald.
 
Förståeligt. Jag tycker nästan det kommer bli ännu mer spännande när han inte längre är president. Riktigt varför vet jag inte. Men jag förväntar mig att fler kommer säga "han var inte riktigt klok". Även om de säkert har någon form av NDA- grej.

Han blir nog inte mer ihågkommen än Nixon isåfall . Och det lär nog dröja innan han inte är president tyvärr, så massor lär ha skett innan han inte är det gissar jag....
 
Eftersom många svenskar uppenbarligen inte förstår att Trump blev vald, kan de inte känna till den amerikanska kulturen utöver det som Hollywood levererar till dem.

Den som känner USA förstår varför Trump blev vald.

Men du ... vem/vilka är det du försöker utbilda i denna tråd ? Jag tycker du ska adressera dessa specifikt isåfall i den diskussion du vill föra om hur folk inte fattar/känner till osv .
 
Eftersom många svenskar uppenbarligen inte förstår att Trump blev vald, kan de inte känna till den amerikanska kulturen utöver det som Hollywood levererar till dem.

Den som känner USA förstår varför Trump blev vald.
Fast jag känner Sverige, har fortfarande svårt för hur SD kan få så mycket stöd.

Men o andra sidan understryker du det som sagt tidigare i tråden, Trump är USA personifierat just nu.
 
Fast jag känner Sverige, har fortfarande svårt för hur SD kan få så mycket stöd.

Men o andra sidan understryker du det som sagt tidigare i tråden, Trump är USA personifierat just nu.

Fast då känner du inte Sverige. Problemet är att många isolerar sig bland likatänkande och därmed inte förstår andras perspektiv.

Det är precis det jag syftade på när jag pratade om öppenhet tidigare. En öppen och intelligent person förstår varför Trump blev vald och varför SD har så starkt stöd.
 
Fast då känner du inte Sverige. Problemet är att många isolerar sig bland likatänkande och därmed inte förstår andras perspektiv.

Det är precis det jag syftade på när jag pratade om öppenhet tidigare. En öppen och intelligent person förstår varför Trump blev vald och varför SD har så starkt stöd.

Så nu är folk -rentav specifika sådana - inskränkta och ointelligenta pga att de inte håller med dig? Grattis .
 
Så nu är folk -rentav specifika sådana - inskränkta och ointelligenta pga att de inte håller med dig? Grattis .

Håller med? Jag pratar om att förstå världen. Om man inte förstår varför Trump blev vald och varför SD har så starkt stöd är man onekligen inskränkt.

För det är så världen ser ut. Trump är USAs president och SD har 17 procent av väljarna i Sverige. Om man nu inte förstår det behöver man bilda sig. Åtminstone om man vill förstå varför det ser ut som det gör.
 
Håller med? Jag pratar om att förstå världen. Om man inte förstår varför Trump blev vald och varför SD har så starkt stöd är man onekligen inskränkt.

För det är så världen ser ut. Trump är USAs president och SD har 17 procent av väljarna i Sverige. Om man nu inte förstår det behöver man bilda sig. Åtminstone om man vill förstå varför det ser ut som det gör.

Du verkar missa bollen.
 
Fast då känner du inte Sverige. Problemet är att många isolerar sig bland likatänkande och därmed inte förstår andras perspektiv.

Det är precis det jag syftade på när jag pratade om öppenhet tidigare. En öppen och intelligent person förstår varför Trump blev vald och varför SD har så starkt stöd.
Det är inte trådfrågan. Frågan är om Trump är så knäpp som han verkar. Inte varför folk röstade på honom.
 
Fast då känner du inte Sverige. Problemet är att många isolerar sig bland likatänkande och därmed inte förstår andras perspektiv.

Det är precis det jag syftade på när jag pratade om öppenhet tidigare. En öppen och intelligent person förstår varför Trump blev vald och varför SD har så starkt stöd.
Delvis OT

Nä, jag förstår inte varför SD har så starkt stöd. Trots att jag bor på landet, på en plats där ca 25% av valkretsen röstade på SD i förra valet.
Det finns liksom inte en enda invandrare som bor här, om man räknar bort det holländska par, som drivit verksamhet här i ca 25 år.
Och den samhällsservice som ändå finns är ohotad, samt att flyttar hit folk, snarare än flyttar bort, gör det än mer obegripligt.

Så förklara gärna varför Trump blev vald, med egna ord tack.

Jag har bott i USA i nästan tre år...
 
Fast knäpp är ett subjektivt begrepp. Vad du tycker är knäppt kan någon annan i en annan kultur tycka vara normalt.
Nähä?? Det hade jag ingen aning om!

Men som du säkert har lagt märke till, skrev jag trådstarten på svenska på ett svenskspråkigt forum. Alla utom du har klarat sig utan den kvasibegrepsanalys och än bristfälligare kulturanalys som du håller på med.

Det är ju så att vi ständigt kommunicerar med mångtydiga och vaga ord, och ändå funkar det oftast. Jag tror att du kan lära dig du med, med tiden.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 460
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp