Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Det Trump konsekvent gör är att skapa en egen helt stagad och regisserad parallell värld, där han styr och ställer och är 100% bäst och mest älskad (t.ex treated as a Rock Star), medan alla Demokrater ljuger och är onda.
Precis som i en dokusåpa. Och vad som händer i verkligheten har noll och intet i betydelse.

Det här är till för just det klientel som tittar på Deadliest Catch, Gold Rush, män som kör långtradare över Canadas tundra och andra produktioner som om de vore oklippta dokumentärer.
 
Delvis OT

Nä, jag förstår inte varför SD har så starkt stöd. Trots att jag bor på landet, på en plats där ca 25% av valkretsen röstade på SD i förra valet.
Det finns liksom inte en enda invandrare som bor här, om man räknar bort det holländska par, som drivit verksamhet här i ca 25 år.
Och den samhällsservice som ändå finns är ohotad, samt att flyttar hit folk, snarare än flyttar bort, gör det än mer obegripligt.

Så förklara gärna varför Trump blev vald, med egna ord tack.

Jag har bott i USA i nästan tre år...

För att han gjort sig till de som är emot det politiskt korrektas kandidat. Många människor är trötta på den politiskt korrekta samhällsutvecklingen. Folk har den inte i vardagslivet så varför ska de ha det i politiken?

Trump med sina plumpa utspel och goda självförtroende och attacker på media visar att han inte är en del av den politiskt korrekta eliten som många avskyr. När andra pudlar när de sagt en groda i det politiskt korrektas ögon ber Trump media att dra åt skogen. Det öppnar upp och får hans väljare att känna glädje och seger.

Folk som inte förstår undrar hur någon kan gilla Trump för att han ljuger hela tiden. Men de missar då att hemligheten är inte vad han säger utan hur han säger det. Han visar att det är han som är nummer ett, att det är han som bestämmer och ingen annan. Han tassar inte på tå för de politiskt korrekta medierna som i princip alla andra etablerade politiker utan han säger det han vill för stunden. Och när han sedan vinner och besegrar det politiskt korrekta etablissemanget kan folk leva sina liv genom den framgången själva, vilket får dem att må bättre.

Trump kom dessutom fram i rätt tid där de sociala medierna blivit en enorm maktfaktor. Rent konventionellt ska det inte gå att vinna på det sätt som Trump gjorde. Men sociala medier gjorde det möjligt.
 
Delvis OT

Nä, jag förstår inte varför SD har så starkt stöd. Trots att jag bor på landet, på en plats där ca 25% av valkretsen röstade på SD i förra valet.
Det finns liksom inte en enda invandrare som bor här, om man räknar bort det holländska par, som drivit verksamhet här i ca 25 år.
Och den samhällsservice som ändå finns är ohotad, samt att flyttar hit folk, snarare än flyttar bort, gör det än mer obegripligt.

Så förklara gärna varför Trump blev vald, med egna ord tack.

Jag har bott i USA i nästan tre år...


SD kan vi ta i en annan tråd. Men kortfattat så har det vissa likheter men är mer kopplat till att de andra partierna nonchalerade problem med invandring under lång tid, vilket gav SD öppet mål att börja äga den frågan.
 
För att han gjort sig till de som är emot det politiskt korrektas kandidat. Många människor är trötta på den politiskt korrekta samhällsutvecklingen. Folk har den inte i vardagslivet så varför ska de ha det i politiken?

Trump med sina plumpa utspel och goda självförtroende och attacker på media visar att han inte är en del av den politiskt korrekta eliten som många avskyr. När andra pudlar när de sagt en groda i det politiskt korrektas ögon ber Trump media att dra åt skogen. Det öppnar upp och får hans väljare att känna glädje och seger.

Folk som inte förstår undrar hur någon kan gilla Trump för att han ljuger hela tiden. Men de missar då att hemligheten är inte vad han säger utan hur han säger det. Han visar att det är han som är nummer ett, att det är han som bestämmer och ingen annan. Han tassar inte på tå för de politiskt korrekta medierna som i princip alla andra etablerade politiker utan han säger det han vill för stunden. Och när han sedan vinner och besegrar det politiskt korrekta etablissemanget kan folk leva sina liv genom den framgången själva, vilket får dem att må bättre.

Trump kom dessutom fram i rätt tid där de sociala medierna blivit en enorm maktfaktor. Rent konventionellt ska det inte gå att vinna på det sätt som Trump gjorde. Men sociala medier gjorde det möjligt.
Kan du inte starta en egen tråd för att ondgöra dig över folks dåliga kunskaper om Trump och hyllningar av den samma så kan vi få diskutera hans knäppheter här? Ditt inlägg här är för övrigt mycket lik en lärare som försöker bedöma elevers kunskaper i matte genom att vara med på idrottslektionen. Klart eleverna kan räkna antalet mål eller hopp, men några djupare kunskaper eller tillkortakommanden visas inte.
 
För att han gjort sig till de som är emot det politiskt korrektas kandidat. Många människor är trötta på den politiskt korrekta samhällsutvecklingen. Folk har den inte i vardagslivet så varför ska de ha det i politiken?

Trump med sina plumpa utspel och goda självförtroende och attacker på media visar att han inte är en del av den politiskt korrekta eliten som många avskyr. När andra pudlar när de sagt en groda i det politiskt korrektas ögon ber Trump media att dra åt skogen. Det öppnar upp och får hans väljare att känna glädje och seger.

Folk som inte förstår undrar hur någon kan gilla Trump för att han ljuger hela tiden. Men de missar då att hemligheten är inte vad han säger utan hur han säger det. Han visar att det är han som är nummer ett, att det är han som bestämmer och ingen annan. Han tassar inte på tå för de politiskt korrekta medierna som i princip alla andra etablerade politiker utan han säger det han vill för stunden. Och när han sedan vinner och besegrar det politiskt korrekta etablissemanget kan folk leva sina liv genom den framgången själva, vilket får dem att må bättre.

Trump kom dessutom fram i rätt tid där de sociala medierna blivit en enorm maktfaktor. Rent konventionellt ska det inte gå att vinna på det sätt som Trump gjorde. Men sociala medier gjorde det möjligt.
Jag håller med @Lobelia här.

Det här är OT. Det har inget att göra med Trumps knäpphet.

Du diskuterar inte. Du docerar. Och du visar inga tecken på djupare kunskap om det du docerar om. Resultatet är gissningar och hemmaanalyser i mästrande ton.

Här diskuterar vi Trumps knäpphet.
 
Kan du inte starta en egen tråd för att ondgöra dig över folks dåliga kunskaper om Trump och hyllningar av den samma så kan vi få diskutera hans knäppheter här? Ditt inlägg här är för övrigt mycket lik en lärare som försöker bedöma elevers kunskaper i matte genom att vara med på idrottslektionen. Klart eleverna kan räkna antalet mål eller hopp, men några djupare kunskaper eller tillkortakommanden visas inte.
Lysande liknelse! Jag snor den för framtida behov.
 
I går läxade Trump upp Macron - på twitter!

B645EF3A-023B-4E3D-B597-99EAD3EF84D6.webp
 
Till exempel sådan knäpphet!

Vilken utrikespolitisk vikt ska detta tillskrivas, tex.

Jag fantiserade över frukost idag om att vara utrikespolitisk kommentator i dessa tider.
Ja, det är ju sånt man alltid undrar. Har hans twitter någon formell bäring, är den utövning av hans ämbete?

Jag fantiserar om att vara amerikansk journalist. Det har flugit stekta sparvar i munnen på dem sedan dagen han tillträdde.
 
Ja, det är ju sånt man alltid undrar. Har hans twitter någon formell bäring, är den utövning av hans ämbete?

Jag fantiserar om att vara amerikansk journalist. Det har flugit stekta sparvar i munnen på dem sedan dagen han tillträdde.
Fast de verkar vara svårtuggade, de där stekta sparvarna. Det är ju uppenbart att ingen journalist riktigt vet hur en bäst hanterar Trump. Jag brukar snarare tycka synd om amerikanska journalister numera. :p

Det är ju också risken att en skriver något som misshagar honom, och så startar han ett litet krig nånstans av pur irritation. Det vill en ju inte bli utlösande faktor till (även om det lilla kriget genererar nya sparvar).
 
Jag fantiserar om att vara amerikansk journalist. Det har flugit stekta sparvar i munnen på dem sedan dagen han tillträdde.

Det är få inom journalistiken i USA som ser det så. Snarare har Trump och hans hantering av sanningar och hans utspel, inneburit ett väldigt stort problem för journalistiken, för rapporteringen utarmas och får annat fokus just på galenskaperna, snarare än rapportering om vad som faktiskt pågår. Det skapar förvirring och gentemot kritiska läsare skapar det även misstro. Det i kombination med att Trump själv hatar journalister och myntat begreppet fake news, dvs han propagerar kraftigt för att man inte ska lita på journalistik och det som rapporteras och redovisas.
 
Fast de verkar vara svårtuggade, de där stekta sparvarna. Det är ju uppenbart att ingen journalist riktigt vet hur en bäst hanterar Trump. Jag brukar snarare tycka synd om amerikanska journalister numera. :p

Det är ju också risken att en skriver något som misshagar honom, och så startar han ett litet krig nånstans av pur irritation. Det vill en ju inte bli utlösande faktor till (även om det lilla kriget genererar nya sparvar).
Jag tror att de njuter. :D

Med det sagt: bland det olyckligaste med Trump tycker jag är just mediekriget. Att han undergräver förtroendet för medierna som han gör är mycket allvarligt, att han läxar upp reportrar, att han skapar lynchstämning mot dem och kallar medierna enemy of the people.
Samtidigt: medierna verkar ibland ha slutat ta honom på allvar. De rapporterar om honom med en ironisk twist. Kommentatorer säger saker om honom som tidigare var obegripligt att säga om en president (naturligtvis för att han säger saker som tidigare var obegripliga att säga för en president). Och nästan allting förmedlas med samma vikt: hittar nån ett band där Trump sa ”fy bubblan” 2002 får det samma hysteriska bevakning som om han samarbetade med Ryssland.

Det här kriget tycks ha gått i stå mellan parterna och det känns inte alls bra.
 
Jag tror inte att han är rakt av så korkad som han framstår att vara. Dock tror jag att han är en totalt maktfullkomlig narcissist som inte inser hur korkad han framstår som när han kommer med sina idiotier. Han kan liksom inte se någon annans sida av saker och ting utan utgår ifrån att hans åsikt är allenarådande.

Sedan är jag övertygad om att han är en misogyn mansgris. Tyvärr inget ovanligt i dagens samhälle.
Jag instämmer helt.
Tror att det är precis som du beskriver.
 
Jag tror att de njuter. :D

Med det sagt: bland det olyckligaste med Trump tycker jag är just mediekriget. Att han undergräver förtroendet för medierna som han gör är mycket allvarligt, att han läxar upp reportrar, att han skapar lynchstämning mot dem och kallar medierna enemy of the people.
Samtidigt: medierna verkar ibland ha slutat ta honom på allvar. De rapporterar om honom med en ironisk twist. Kommentatorer säger saker om honom som tidigare var obegripligt att säga om en president (naturligtvis för att han säger saker som tidigare var obegripliga att säga för en president). Och nästan allting förmedlas med samma vikt: hittar nån ett band där Trump sa ”fy bubblan” 2002 får det samma hysteriska bevakning som om han samarbetade med Ryssland.

Det här kriget tycks ha gått i stå mellan parterna och det känns inte alls bra.
Trump saboterar ju mycket av förtroendet för både politiken i stort, för USA och amerikansk politik i synnerhet, och för media. Detta genom sin knäpphet. Det är verkligen inte bra.

Min partner underhöll vid frukost med att prata om någon amerikansk serie från 80- 90-talet någon gång, som hen har sett, där en av karaktärerna var just Trump som knäpp näringslivsmänniska.
 
Jag upplever att det är mycket värre än jag i min vildaste fantasi kunde ha anat. Det är i stort sett därför jag startade tråden. Trump trotsar mitt förnuft.
Jag kommer ihåg att jag satt uppe på valnatten då och funderade lite roat i början på hur det skulle vara om Trump blev vald och vad som skulle hända. Roat, eftersom jag trodde inte att det var ens möjligt (som många andra). Jag tänkte mig typ som ett tredje världskrig. Vilket iofs har inte hänt, så han har inte uppnått min vildaste fantasi iallafall, tack och lov.
Men han har sagt mycket annat som jag inte kunnat fantisera ihop :cautious:
 
Jag kommer ihåg att jag satt uppe på valnatten då och funderade lite roat i början på hur det skulle vara om Trump blev vald och vad som skulle hända. Roat, eftersom jag trodde inte att det var ens möjligt (som många andra). Jag tänkte mig typ som ett tredje världskrig. Vilket iofs har inte hänt, så han har inte uppnått min vildaste fantasi iallafall, tack och lov.
Men han har sagt mycket annat som jag inte kunnat fantisera ihop :cautious:
När en är lättad över att ett världskrig inte har brutit ut under de senaste tre åren. Jodå. Ett glädjeämne så gott som något.

(Om Trump av ren knäpphet startar ett världskrig, kommer min bittert svartsynta skämtsamhet att övergå till bitter svartsyn.)
 
för mig är det nog komplett skräck, tror jag. Men han är ju faktiskt framgångsrik. Han har gjort det han lovat sina väljare dvs att skaka om Washington. Han har fixat miljarder till sin mur. Han är en kul fixar-kille som gillar hamburgare, Fox och twitter. En av oss liksom.
Jag funderar mycket nyfiket på vad dessa väljare som envist sa att Mexico skulle betala för muren säger nu :cautious:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 460
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 720
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp