R
Raderad medlem 6459
Ja, det där är så obeskrivligt sorgligt. Ofattbart.Meanwhile rapporteras försäljningen av skottsäkra skolryggsäckar ha gått i höjden.
Tänk att vara förälder till skolbarn i USA
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det där är så obeskrivligt sorgligt. Ofattbart.Meanwhile rapporteras försäljningen av skottsäkra skolryggsäckar ha gått i höjden.
Tänk att vara förälder till skolbarn i USA
Ja! Tänk ångesten varje dag när dina barn går till skolan. Jag fattar inte hur de orkar.Ja, det där är så obeskrivligt sorgligt. Ofattbart.
Det där tror jag har att göra med att han i ett tal efteråt sa någonting om att det kunde vara rimligt med noggrannare bakgrundskontroller på folk innan dom fick köpa vapen. Det retade upp vapenmänniskorna enormt så det läggs väldigt mycket energi på att släta över det uttalandet med att det finns folk med psykiska sjukdomar som kan hitta på dumheter.Mindre än en vecka efter två masskjutningar fjäskar han för vapenlobbyn. I am the biggest 2nd amendment person there is.
Visa bifogad fil 34597
Här var det tummen upp och glada leenden - och en tvåmånaders baby som blev föräldralös i El Paso-skjutningen. Bilden kommer från The first lady’s twitter.
Det är helt fantastiskt hur lite de fattar!
https://www.theguardian.com/us-news...-orphan-baby-thumbs-up?CMP=Share_iOSApp_Other
Ja, så är det säkert. Det där med bakgrundskontroller kom ju upp direkt. Att då lägga till att det är psyksjuka han vill komma åt är nog en bekväm avledning. Samtidigt vill han ha möten med tech-företagen om våldsamma dataspel. Det känns som att han pekar RUNT kärnan i problemet hela tiden.Det där tror jag har att göra med att han i ett tal efteråt sa någonting om att det kunde vara rimligt med noggrannare bakgrundskontroller på folk innan dom fick köpa vapen. Det retade upp vapenmänniskorna enormt så det läggs väldigt mycket energi på att släta över der uttalandet med att det finns folk med psykiska sjukdomar som kan hitta på dumheter.
Ja. Det kanske är det som är en av hemligheterna bakom hans framgång. Han beter sig så märkligt och oförutsägbart att vi alla tappar koncepterna.Det är ju precis sånthär som är själva essensen i tokigheterna han gör och säger. Världen - inte ens proffsanalytiker av olika slag - vet ju inte hur de ska förhålla sig då man som normalbegåvad människa nånstans inte kan förstå hur det är möjligt att en människa (och dessutom president) agerar som Trump gör hela tiden konsekvent. Hela omvärlden blir liksom lamslagna och förvirrade. Jag tycker just det är faktiskt nästan värre och mycket mer problematiskt än att man blir arg och upprörd dagligen dags över rövhatterierna
Ja. Det kanske är det som är en av hemligheterna bakom hans framgång. Han beter sig så märkligt och oförutsägbart att vi alla tappar koncepterna.
Ja, jag ser det också som livsfarligt. ”Alternativa sanningar” får sanktion från högsta ort. Det är inte klokt.Precis. Det tror jag också det ligger en hel del i. Det mest problematiska är ju att ”vi” (alla) får svårt att prioritera /detektera det relevanta runt hans styre, pga alla hattifnatterier. Sen att han själv utöver det sprider budskapet att nyhetsrapporteringar och journalister ska man inte lita på och sanning finns det även ”alternativ sanning” till, (som representerar rakt ut konstaterade lögner) skulle jag säga är rakt ut livsfarligt i ett demokratiskt samhälle .
Tyvärr så är det nog bara början på framtiden. Snart kommer det vara så enkelt att trovärdigt fejka videos, röstsamtal, undersökningar osv att riktig dokumentation tappar i värde bara för att det som privatperson aldrig helt kommer gå att lita på det man ser eller hör.Ja, jag ser det också som livsfarligt. ”Alternativa sanningar” får sanktion från högsta ort. Det är inte klokt.
Tyvärr så är det nog bara början på framtiden. Snart kommer det vara så enkelt att trovärdigt fejka videos, röstsamtal, undersökningar osv att riktig dokumentation tappar i värde bara för att det som privatperson aldrig helt kommer gå att lita på det man ser eller hör.
Vi går mot den utvecklingen i Sverige också, jag läste att flera skolor planerar att skaffa metalldetektorer för att elever inte skall kunna ta med sig vapen in i skolan och ordningsvakter, grindar och taggtråd finns redan på en skolor i Malmö.
Tyvärr så är det nog bara början på framtiden. Snart kommer det vara så enkelt att trovärdigt fejka videos, röstsamtal, undersökningar osv att riktig dokumentation tappar i värde bara för att det som privatperson aldrig helt kommer gå att lita på det man ser eller hör.
Nu får du förklara vad jag läst i Expressen, utveckla gärna det.Var läste du det ? Och var i Malmö finns det generellt skolor med ordningsvakter grindar och taggtråd ? Förrutom det du läst i Expressen om en skola för några år sen?
Jag ser det som väldigt troligt att han blir omvald.
Nu får du förklara vad jag läst i Expressen, utveckla gärna det.
Att utvecklingen är på väg åt det hållet även i Sverige finns det många exempel på.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6711329
Nu får du förklara vad jag läst i Expressen, utveckla gärna det.
Att utvecklingen är på väg åt det hållet även i Sverige finns det många exempel på.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6711329