Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Trump saboterar ju mycket av förtroendet för både politiken i stort, för USA och amerikansk politik i synnerhet, och för media. Detta genom sin knäpphet. Det är verkligen inte bra.

Min partner underhöll vid frukost med att prata om någon amerikansk serie från 80- 90-talet någon gång, som hen har sett, där en av karaktärerna var just Trump som knäpp näringslivsmänniska.
Jag tror ett problem är ju att många anhängare ser ju inte hans uttalande som knäppa, utan som sanning efter som "America is the greatest country in the world!!!".
 
Jag tror ett problem är ju att många anhängare ser ju inte hans uttalande som knäppa, utan som sanning efter som "America is the greatest country in the world!!!".
Absolut. Men som jag ser det framstår han som knäpp oavsett om hans anhängare håller med om det eller inte.

Och jag tänker också att - om än inte i just Trumps fall, så ändå - så kan en ju tycka att någon politiker eller politikeraspirant är bra vad gäller värderingar och sådant, men ändå en sorts person som kanske inte kommer bäst till sin rätt just i politiken (eller åtminstone inte på politiska uppdrag över en viss nivå), tex för att personen är lite knäpp eller av något annat skäl levererar ojämnt och lite oförutsägbart eller så.

Jag tänker att tex Soraya Post, fd EU-parlamentsledamot för Feministiskt initiativ kan vara ett (över-)tydligt exempel på det. Jag kan lätt dela hennes feministiska grundsyn och hennes starka patos för romers rättigheter i EU, men jag skulle absolut inte vilja se henne som tex statsminister! Hon är alldeles för oerfaren och impulsiv.

Obs! Jag föreslår att vi nu inte diskuterar Fi!, utan accepterar detta som ett jämförande exempel.
 
Under ett besök i Elfenbenskusten i Afrika tidigare i år avslöjade hon att pappa presidenten hade erbjudit henne jobbet som chef för Världsbanken – för att hon var ”bra på siffror”.
:eek::eek::banghead::banghead::banghead:

Jag är bra på att prata, jag kan bli statsminister! :up::banghead:

"pappa presidenten"... :banghead: jag vet inte om det är journalisten som skrivit så konstigt men urk.
 
:eek::eek::banghead::banghead::banghead:

Jag är bra på att prata, jag kan bli statsminister! :up::banghead:

"pappa presidenten"... :banghead: jag vet inte om det är journalisten som skrivit så konstigt men urk.
Jag tog hela artikeln med en nypa salt, kollade dock inte upp källa. Men den var väldigt skvallertidningsskrivet.
 
Ja, det är ju sånt man alltid undrar. Har hans twitter någon formell bäring, är den utövning av hans ämbete?

Jag fantiserar om att vara amerikansk journalist. Det har flugit stekta sparvar i munnen på dem sedan dagen han tillträdde.
Jag tänker på twitterinlägget där han skrev "VETO!" och undrar om han faktiskt helt ärligt trodde med att det räckte att skriva så på twitter :cautious: Typ klappat och klart!
 
Ja, det är ju sånt man alltid undrar. Har hans twitter någon formell bäring, är den utövning av hans ämbete?

Jag fantiserar om att vara amerikansk journalist. Det har flugit stekta sparvar i munnen på dem sedan dagen han tillträdde.
Det var ju någon chef för ett amerikanskt medie-företag som sa något om att trump inte är bra för världen men att han var bra för dem :cautious:
 
När en är lättad över att ett världskrig inte har brutit ut under de senaste tre åren. Jodå. Ett glädjeämne så gott som något.

(Om Trump av ren knäpphet startar ett världskrig, kommer min bittert svartsynta skämtsamhet att övergå till bitter svartsyn.)
Ett år till, ett år till - vi håller tummarna att han lyckas hålla sig i skinnet fram tills dess.

Om nu inte det absurda händer och han blir omvald... :banghead:
 
Jag ser det som väldigt troligt att han blir omvald.
Det hoppas jag inte! Jag såg det som positivt omen när valet till parlamentet(?) lockade till sig flera röster än vad de brukade göra och demokraterna tog över det.

Lite positivitet finns det kvar i mig :cautious::p
 
Mindre än en vecka efter två masskjutningar fjäskar han för vapenlobbyn. 🤦‍♀️ I am the biggest 2nd amendment person there is.

ECD325A4-36BF-44A7-9B9B-DA0F747F87AB.png
 
Mindre än en vecka efter två masskjutningar fjäskar han för vapenlobbyn. 🤦‍♀️ I am the biggest 2nd amendment person there is.

Visa bifogad fil 34597

Så länge inte sunt förnuft innefattar att förbjuda innehav av eldvapen som är helt designade för att döda och lemlästa människor så effektivt och snabbt som möjligt, så vet jag inte riktigt vilka bättre förslag som kan komma ur det hela.

Undrar om det tog emot att skriva Second och om inte det hela snart döps om till First Amendment för att visa hur biggest Second Amendment-person han verkligen är.
 
Så länge inte sunt förnuft innefattar att förbjuda innehav av eldvapen som är helt designade för att döda och lemlästa människor så effektivt och snabbt som möjligt, så vet jag inte riktigt vilka bättre förslag som kan komma ur det hela.

Undrar om det tog emot att skriva Second och om inte det hela snart döps om till First Amendment för att visa hur biggest Second Amendment-person han verkligen är.
Nu ser jag ju amerikanska vapenlagar helt från mitt svenska perspektiv, för mig är det egentligen en ogreppbar fråga. Men jag tycker att tajmingen med mötet med NRA är upprörande. Några veckor innan El Paso ringde skyttens mamma polisen och sa att hon var orolig eftersom hennes unge son hade ett AK-liknande vapen. Svaret hon fick var att det var lagligt. Och då tycker vapenlobbyn att det viktiga nu är att de får träffa presidenten och försäkra sig om att det inte blir några inskränkningar? Det är ju makabert.
 
Gammal men tragiskt nog fortfarande så aktuell artikel i ämnet:

https://kit.se/2015/10/02/13222/sju-sjuka-fakta-om-skjutvapen-i-usa/

(Nu ska vi egentligen inte skylla det här på Donald - han har varit tydlig med att vara "biggest person ever" för att se till att det blir så många döda amerikaner som möjligt av inhemskt vapenvåld hela tiden - jag är mer besviken på att Obama inte lyckades få till åtminstone några avgörande förändringar på lagar eller attityder.)

Axplock:
'
34600
 
Meanwhile rapporteras försäljningen av skottsäkra skolryggsäckar ha gått i höjden.

Tänk att vara förälder till skolbarn i USA :(

Hade du inte skrivit det här inlägget hade jag inte haft en aning om att sådana fanns. Men självklart gör det det. Fjällräven kanske har missat en enorm potential där?
 
Gammal men tragiskt nog fortfarande så aktuell artikel i ämnet:

https://kit.se/2015/10/02/13222/sju-sjuka-fakta-om-skjutvapen-i-usa/

(Nu ska vi egentligen inte skylla det här på Donald - han har varit tydlig med att vara "biggest person ever" för att se till att det blir så många döda amerikaner som möjligt av inhemskt vapenvåld hela tiden - jag är mer besviken på att Obama inte lyckades få till åtminstone några avgörande förändringar på lagar eller attityder.)

Axplock:
'Visa bifogad fil 34600
Fruktansvärda fakta!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 460
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 720
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp