Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Det tycker jag också är jättekonstigt. Ok om hans anhängare tycker att det kvittar att han ljuger, det är ju deras sak att avgöra. Men att de förnekar det uppenbara? :confused:
Men det passar in i hans berättelse om medierna, enemy of the people, som jagar honom och framställer honom så illvilligt som möjligt.

Såg en BBC-dokumentär häromdagen om hans väljare i sydstaterna. Folk där ansåg att han förstår dem, han pratar deras språk. Före detta soldater på ett veteranläger sa att han var den första president som visat att han verkligen stöttar försvaret.

Sätter man in honom i ett sammanhang av presidenter/politiker som uppfattats som elitistiska, privilegierade proffspolitruker utan verklighetskontakt så blir han begriplig. Åtminstone nästan.
 
Men det passar in i hans berättelse om medierna, enemy of the people, som jagar honom och framställer honom så illvilligt som möjligt.

Såg en BBC-dokumentär häromdagen om hans väljare i sydstaterna. Folk där ansåg att han förstår dem, han pratar deras språk. Före detta soldater på ett veteranläger sa att han var den första president som visat att han verkligen stöttar försvaret.

Sätter man in honom i ett sammanhang av presidenter/politiker som uppfattats som elitistiska, privilegierade proffspolitruker utan verklighetskontakt så blir han begriplig. Åtminstone nästan.
I min uppväxt citerades något om "de psykopater/galningar som styr världen". Fast oftast handlade det nog om presidenter el motsv i icke-demokratier, och om ledare av stora företag.
 
Självklart ska ingen behöva dö i förvar, men det sker även i svenska fängelser och de stackare som sitter där får knappast tillgång till någon avancerad vård, däremot så är det ju inga dödsläger i egentlig mening.
Syftningsfel, jag menar att de som sitter i förvar i USA i väntan på utvisning knappast får någon avancerad vård.
 
Russinplockning? Skygglappar?
Man ser bara det första uttalande, hyllar hans frispråkighet, och när han sedan dementerar att han ens sagt något står man med händerna för öronen och låter "lalalala"?
Fox är stor underhållning när det gäller det. Presidenten säger groda x, Fox sluter upp helt reservationslöst. Sen säger presidenten att han aldrig sagt groda x och då försvarar de det också :D
 
Det är för att han läser från en teleprompter,
där någon annan skrivit texten.
De flesta andra kan klara av att läsa om sig själv och ersätta namnet med jag/mig/mitt etc, om det inte är ett tecken på bristande intelligens (och så låg tror jag inte att den är) så är det ett aktivt val.
 
Fox är stor underhållning när det gäller det. Presidenten säger groda x, Fox sluter upp helt reservationslöst. Sen säger presidenten att han aldrig sagt groda x och då försvarar de det också :D

Måste ju finnas folk på den kanalen som "bara jobbar där", utan att stöda vad de prånglar ut. Undrar hur det känns?
"Jaha, jaha, så det är den här dyngan vi håller på denna vecka? Okeeej.." :D
 
Det tycker jag också är jättekonstigt. Ok om hans anhängare tycker att det kvittar att han ljuger, det är ju deras sak att avgöra. Men att de förnekar det uppenbara? :confused:

Sker överallt i det politiska samtalet. Finns inte mycket ärlighet utan det görs allt för makten, även om det så är att förneka uppenbara fakta.

Gemene person är för känslodriven för att se igenom det. Utan de följer sin ledare vem det än må vara relativt blint.

Det är också därför som det är så svårt att ha en givande diskussion med en vanlig människa. De är för fast i sina positioner för att klara av att ta till sig fakta som går emot deras övertygelse.

Största skillnaden mellan Trump och övriga politiker är att han inte filtrerar det han säger samt att han är anti media.
 
Senast ändrad:
Sker överallt i det politiska samtalet. Finns inte mycket ärlighet utan det görs allt för sakens skull, även om det så är att förneka uppenbara fakta.

Gemene person är för känslodriven för att se igenom det. Utan de följer sin ledare vem det än må vara relativt blint.

Det är också därför som det är så svårt att ha en givande diskussion med en vanlig människa. De är för fast i sina positioner för att klara av att ta till sig fakta som går emot deras övertygelse.

Största skillnaden mellan Trump och övriga politiker är att han inte filtrerar det han säger samt att han är anti media.
Jag tror att jag vet mer om vanlig politik från insidan än du. Och jag delar inte din bild. Däremot kan jag tänka mig att tex Trump tror som du, och då är det ju rimligt att han ljuger. Om han tror att det är spelets regler.

Jag håller inte heller med dig om att det är svårt att ha diskussioner med vanliga människor. I den här tråden uppfattar jag att alla utom du intar en prövande och reflekterande.hållning i grund och.botten.

Men då har vi noterat att ditt svar på trådfrågan är att Trump varken är knäpp eller låtsas vara det.
 
Måste ju finnas folk på den kanalen som "bara jobbar där", utan att stöda vad de prånglar ut. Undrar hur det känns?
"Jaha, jaha, så det är den här dyngan vi håller på denna vecka? Okeeej.." :D
Jag har läst nånstans att sånt är en jätterisk för utbrändhet. En åkomma som torde peaka i Trumps närhet. Snacka om att han bör vara ett arbetsmiljöproblem för många.
 
Jag tror att jag vet mer om vanlig politik från insidan än du. Och jag delar inte din bild. Däremot kan jag tänka mig att tex Trump tror som du, och då är det ju rimligt att han ljuger. Om han tror att det är spelets regler.

Jag håller inte heller med dig om att det är svårt att ha diskussioner med vanliga människor. I den här tråden uppfattar jag att alla utom du intar en prövande och reflekterande.hållning i grund och.botten.

Men då har vi noterat att ditt svar på trådfrågan är att Trump varken är knäpp eller låtsas vara det.

Fast det har jag ju inte påstått utan det är din gissning.

Knäpp är han i den meningen att han av många andra uppfattas som konstig.

Och nej, jag tror inte att han låtsas. Största skillnaden mellan Trump och de flesta andra politiker är att Trump är mer sig själv. Han filtrerar sig inte i jämförelse med normalpersonen, vilket även det är knäppt ur deras synvinkel.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp