Petruska
Trådstartare
Uppenbarligen kan ju alla som skriver i tråden hantera att jag använde ordet knäpp, utom just @Khasa .Men alltså - Trump ljuger ju hela tiden. Det är ju det som är det absurda med honom och hans beteende som jag personligen tror skadat presidentämnetet i stort.
https://www.washingtonpost.com/poli...as-made-false-or-misleading-claims-over-days/
Utöver mängden av hans twittrande så ljuger han vid intervjuer, han ljuger när han håller tal, hans ljuger ju till och med om saker som finns bevisade på film att han sagt men som han då hävdar är fake news.
Vore det så att han bara var en konservativ politiker (eller för all del sociopat) som drev en konservativ agenda, och stod för det så skulle det ju ändå finnas en logik i politiken. Nu kommer han ju undan med de mest absurda paradoxala beteende och utsagor. Du har mängder med konkreta exempel i tråden.
"Knäpp" är ett artigt sätt att beskriva honom.
Alla andra verkar fatta att ordet knäpp handlar just om Trumps miljontals konstigheter. Alla andra verkar fatta att ordet knäpp är ett rätt oprecist ord. Alla andra verkar fatta att ordet knäpp inte säger något om iq eller om ekonomiska misslyckanden eller framgångar. Alla andra verkar fatta att jag valde ordet knäpp som ett lagom slarvigt och respektlöst ord, som samtidigt inte är ett grovt invektiv eller politiskt färgat. Tex kan Trump vara både rasist och knäpp, eller bara knäpp. Alla andra verkar, kort sagt, fatta att knäpp handlar om Trumps allmänna underlighet.
Men @Khasa vill ha ordet knäpp definierat. @Khasa ser inte hur alla exempel i tråden väl funkar inom beskrivningen Knäpp. @Khasa ser troligen inte att Trump hade kunnat beskrivas som knäpp även om man nu råkade tycka samma saker politiskt som Trump. Även republikaner ser ofta att Trump är jättekonstig och knäpp.
@Khasa s argumentation i tråden och hennes krav på preciseringar av ordet knäpp, är helt enkelt väldigt underliga.
@Khasa , ser du verkligen inte ungefär vad ordet knäpp står för när det handlar om Trump som president? Dina frågor på det temat är helt enkelt väldigt underliga.
Andra fattar att poängen med ordet knäpp är att jag knappt ens är oartig mot Trump när jag kallar honom knäpp och att ordet samtidigt pekar ut just de jättemånga saker som.hela världen har svårt att hantera när det gäller Trump. Som tex, ett harmlöst men talande exempel, när han förklarade att havet är jättestort och jätteblött. Den knäpphet Jimmie Åkesson visade när han förklarade att det i Sverige är förbjudet i lag att vara kriminell, är ett intet i jämförelse.