Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Men alltså - Trump ljuger ju hela tiden. Det är ju det som är det absurda med honom och hans beteende som jag personligen tror skadat presidentämnetet i stort.

https://www.washingtonpost.com/poli...as-made-false-or-misleading-claims-over-days/

Utöver mängden av hans twittrande så ljuger han vid intervjuer, han ljuger när han håller tal, hans ljuger ju till och med om saker som finns bevisade på film att han sagt men som han då hävdar är fake news.

Vore det så att han bara var en konservativ politiker (eller för all del sociopat) som drev en konservativ agenda, och stod för det så skulle det ju ändå finnas en logik i politiken. Nu kommer han ju undan med de mest absurda paradoxala beteende och utsagor. Du har mängder med konkreta exempel i tråden.

"Knäpp" är ett artigt sätt att beskriva honom.
Uppenbarligen kan ju alla som skriver i tråden hantera att jag använde ordet knäpp, utom just @Khasa .

Alla andra verkar fatta att ordet knäpp handlar just om Trumps miljontals konstigheter. Alla andra verkar fatta att ordet knäpp är ett rätt oprecist ord. Alla andra verkar fatta att ordet knäpp inte säger något om iq eller om ekonomiska misslyckanden eller framgångar. Alla andra verkar fatta att jag valde ordet knäpp som ett lagom slarvigt och respektlöst ord, som samtidigt inte är ett grovt invektiv eller politiskt färgat. Tex kan Trump vara både rasist och knäpp, eller bara knäpp. Alla andra verkar, kort sagt, fatta att knäpp handlar om Trumps allmänna underlighet.

Men @Khasa vill ha ordet knäpp definierat. @Khasa ser inte hur alla exempel i tråden väl funkar inom beskrivningen Knäpp. @Khasa ser troligen inte att Trump hade kunnat beskrivas som knäpp även om man nu råkade tycka samma saker politiskt som Trump. Även republikaner ser ofta att Trump är jättekonstig och knäpp.

@Khasa s argumentation i tråden och hennes krav på preciseringar av ordet knäpp, är helt enkelt väldigt underliga.

@Khasa , ser du verkligen inte ungefär vad ordet knäpp står för när det handlar om Trump som president? Dina frågor på det temat är helt enkelt väldigt underliga.

Andra fattar att poängen med ordet knäpp är att jag knappt ens är oartig mot Trump när jag kallar honom knäpp och att ordet samtidigt pekar ut just de jättemånga saker som.hela världen har svårt att hantera när det gäller Trump. Som tex, ett harmlöst men talande exempel, när han förklarade att havet är jättestort och jätteblött. Den knäpphet Jimmie Åkesson visade när han förklarade att det i Sverige är förbjudet i lag att vara kriminell, är ett intet i jämförelse.
 
Men han har ju blivit knäppare under senaste tiden. Frågan om han pallar trycket, eller om han inte börjar bli dement? Han har ju aldrig jobbat särskilt mycket heller, han kanske är utbränd?
Även de ordvalen är rimliga och inte oartiga, när det gäller Trump.

Han framstår ju som så pass bekräftelsekåt (typ galet narcissistisk) att han troligen har ett psyke med några riktigt sköra punkter. Jag skulle inte bli förvånad om han plötsligt blev fullständigt mentalt sänkt (typ utbränd eller deprimerad) och jag skulle inte bli förvånad om han plötsligt blev uppenbart psykotisk.

För mig känns han som en person som förr eller senare kan krascha med buller och bång. Han verkar ju helt sakna riktig närvaro i tillvaron och livet. Det är hela tiden lögner och knäpphet mellan honom och världen. Och han talar om sig själv i tredje person.

Det är ju meningslöst att spekulera om hans psyke, men det är förstås farligt att vara så beroende av bekräftelse som Trump uppenbarligen är.
 
Ärligt, nej, baserat på hans uppförande och vad han sagt så respekterar jag inte Trump. Inget jag hymlar över egentligen.
Samma här. Min respekt för honom är bara den basala. Inte heller han bör dömas till straff utan riktig rättegång och sånt.

Men det är bara för att alla människor är lika värda. Utöver det, har jag ingen som helst respekt för Trump.
 
Även de ordvalen är rimliga och inte oartiga, när det gäller Trump.

Han framstår ju som så pass bekräftelsekåt (typ galet narcissistisk) att han troligen har ett psyke med några riktigt sköra punkter. Jag skulle inte bli förvånad om han plötsligt blev fullständigt mentalt sänkt (typ utbränd eller deprimerad) och jag skulle inte bli förvånad om han plötsligt blev uppenbart psykotisk.

För mig känns han som en person som förr eller senare kan krascha med buller och bång. Han verkar ju helt sakna riktig närvaro i tillvaron och livet. Det är hela tiden lögner och knäpphet mellan honom och världen. Och han talar om sig själv i tredje person.

Det är ju meningslöst att spekulera om hans psyke, men det är förstås farligt att vara så beroende av bekräftelse som Trump uppenbarligen är.
Ja och det är så himla otäckt och läskigt, han är ju världens mäktigaste man. Men han vill inte starta krig iaf, det är ju bra...
 
Varför försöker du försvara Trump med näbbar och klor då? Vad spelar det för roll att andra också kan vara skitstövlar? Två fel gör det inte bättre och Trump är skitstövel mest hela tiden, vilket ingen annan amerikansk president lyckats med i mina ögon, med Trump blir man förvånad om han talar sanning.
Är det att försvara Trump att säga att han är ett dåligt föredöme?
 
Storhetsvansinne, hetsiga uttalanden mot folkgrupper, uppvigling av får... eh, massorna, , tvångsförflyttningar, utrensningar ... enda skillnaden är att det inte finns dödsläger, än.
Fast det har dött folk i de där lägren 😡

Edit: Men jag förstår vad du menar, vi får hoppas att de inte börjar tala om använda gaser eller så :meh:
 
Från dagens twitter:

DD8B1F6B-8D92-41EF-AB9A-20B315863968.png

Så talar alltså en president. En president! Om en författare som skrev en bok om honom för FEMTON år sedan.

Varje gång jag läser hans mest narcissistiska tweets tänker jag Herregud, har han inte ett land att styra?

Just den där narcissistiska sidan av honom, att han aldrig kan svälja en personlig oförrätt, tror jag kommer att bli hans fall. Till slut blir han så förblindad av sin grandiosa självbild att han gör ett tillräckligt stort misstag för att ryka. Jag ser fram emot det.
 
Senast ändrad:
Från dagens twitter:

Visa bifogad fil 34531
Så talar alltså en president. En president! Om en författare som skrev en bok om honom för FEMTON år sedan.

Varje gång jag läser hans mest narcissistiska tweets tänker jag Herregud, har han inte ett land att styra?

Just den där narcisstiska sidan av honom, att han aldrig kan svälja en personlig oförrätt, tror jag kommer att bli hans fall. Till slut blir han så förblindad av sin grandiosa självbild att han gör ett tillräckligt stort misstag för att ryka. Jag ser fram emot det.
Jag ser fram mot det, men jag ser helst att han inte är president då. Pga säkerhetsläget i världen.
 
Från dagens twitter:

Visa bifogad fil 34531
Så talar alltså en president. En president! Om en författare som skrev en bok om honom för FEMTON år sedan.

Varje gång jag läser hans mest narcissistiska tweets tänker jag Herregud, har han inte ett land att styra?

Just den där narcisstiska sidan av honom, att han aldrig kan svälja en personlig oförrätt, tror jag kommer att bli hans fall. Till slut blir han så förblindad av sin grandiosa självbild att han gör ett tillräckligt stort misstag för att ryka. Jag ser fram emot det.

Statsmannamässigt, verkligen :up:

*grov ironi*
 
Ja och där framstår ju alternativet Kristersson som mycket mer instabil, nästan lite knäpp faktiskt om än inte på Trump-nivå.
Det har jag också tänkt på. Men det är ju högst 5% av Trumps knäpphet.

Och tex Ceascescu eller hur det stavas, i kommunist-Rumänien.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp