Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Ja smaken är olika, att ha en affär med en mycket yngre kvinna är kanske inte så smart av en president men förhoppningsvis handlade det om ömsesidig attraktion. Personligen tycker jag det är värre att tala om kvinnor som objekt och att göra vad men vill med objekten och som att grabba tag i könsdelarna.

En politiker i sverige kan överleva en affär med en kvinna, den kanske inte ens hamnar i tidningarna men jag tro inte vi i Sverige sänker oss så lågt att vi röstar fram en statsminister som talar nedsättande om objektet kvinna som man bara kan grabba tag i fittan på eller göra vad man vill med,

Nu var inte Lewinsky vilken kvinna som helst utan praktikant på Vita huset.
 
Trump framstår ju som rätt knäpp. Milt uttryckt. Det gör han ju oavsett om andra presidenter har varit knäppare eller inte.

Det jag undrade över när jag startade tråden var just om Trump är så knäpp som.han verkar. Den frågan kan inte besvaras genom.jämförelser med andra personer, presidenter eller inte.
 
Alltså jag avskyr Trump, jag förstår inte heller hur "folk" kan försvara honom med näbbar och klor.
Trump framstår ju som rätt knäpp. Milt uttryckt. Det gör han ju oavsett om andra presidenter har varit knäppare eller inte.

Det jag undrade över när jag startade tråden var just om Trump är så knäpp som.han verkar. Den frågan kan inte besvaras genom.jämförelser med andra personer, presidenter eller inte.
Det fetade är precis mina tankar också. Alltså jag avskyr honom, jag förstår inte att han försvaras med näbbar och klor. Men det innebär ju inte att det inte finns andra knäppskallar.
Däremot så kan jag tycka att han verkar vara symptomet på allt som är fel i USA, en produkt av sin tid (som president).
 
Alltså jag avskyr Trump, jag förstår inte heller hur "folk" kan försvara honom med näbbar och klor.

Det fetade är precis mina tankar också. Alltså jag avskyr honom, jag förstår inte att han försvaras med näbbar och klor. Men det innebär ju inte att det inte finns andra knäppskallar.
Däremot så kan jag tycka att han verkar vara symptomet på allt som är fel i USA, en produkt av sin tid (som president).
Om han vore den enda knäppskallen, vore det ju ännu intressantare på många sätt. Men jag håller med, Trump är som essensen av allting som jag inte gillar med USA. Verkligen som en sorts koncentration av det, ur alla eller i alla fall jättemånga aspekter.

Tex gillar jag så gott som ingenting med den amerikanska politiken, men hos Trump koncentreras mitt ogillande. Han är ju som huvudpersonen i en fars om USA.
 
Trump framstår ju som rätt knäpp. Milt uttryckt. Det gör han ju oavsett om andra presidenter har varit knäppare eller inte.

Det jag undrade över när jag startade tråden var just om Trump är så knäpp som.han verkar. Den frågan kan inte besvaras genom.jämförelser med andra personer, presidenter eller inte.

Fast vad menar du med knäpp?
 
Udda, underlig, knasig, knäpp, konstig. Inte särskilt presidentaktig eller statsmannamässig. Med mera. Det bör framgå ungefär av sammanhanget. Om inte, kan jag nog inte hjälpa dig.

Han är underlig och säkert väldigt självcentrerad och ointresserad av andra människors känsloliv.
 
Sedan ljög även Clinton under ed.

Man kan väl konstatera att både Clinton och Trump är dåliga förebilder.

Men alltså - Trump ljuger ju hela tiden. Det är ju det som är det absurda med honom och hans beteende som jag personligen tror skadat presidentämnetet i stort.

https://www.washingtonpost.com/poli...as-made-false-or-misleading-claims-over-days/

Utöver mängden av hans twittrande så ljuger han vid intervjuer, han ljuger när han håller tal, hans ljuger ju till och med om saker som finns bevisade på film att han sagt men som han då hävdar är fake news.

Vore det så att han bara var en konservativ politiker (eller för all del sociopat) som drev en konservativ agenda, och stod för det så skulle det ju ändå finnas en logik i politiken. Nu kommer han ju undan med de mest absurda paradoxala beteende och utsagor. Du har mängder med konkreta exempel i tråden.

"Knäpp" är ett artigt sätt att beskriva honom.
 
Sedan ljög även Clinton under ed.

Man kan väl konstatera att både Clinton och Trump är dåliga förebilder.
Varför försöker du försvara Trump med näbbar och klor då? Vad spelar det för roll att andra också kan vara skitstövlar? Två fel gör det inte bättre och Trump är skitstövel mest hela tiden, vilket ingen annan amerikansk president lyckats med i mina ögon, med Trump blir man förvånad om han talar sanning.
 
Varför försöker du försvara Trump med näbbar och klor då? Vad spelar det för roll att andra också kan vara skitstövlar? Två fel gör det inte bättre och Trump är skitstövel mest hela tiden, vilket ingen annan amerikansk president lyckats med i mina ögon, med Trump blir man förvånad om han talar sanning.
Han är en ju, som du säger, en exempellös lögnare bland demokratiska länders ledare. Jag hade förträngt det, men han fantiserade ju helt fritt om att fler såg hans installation (eller vad det kallas) än Obamas.

Alltså, han ljuger om både stort och smått.

Jag tänker som du. Jag bli förvånad om jag ser eller hör honom uppföra sig som folk.
 
Han är en ju, som du säger, en exempellös lögnare bland demokratiska länders ledare. Jag hade förträngt det, men han fantiserade ju helt fritt om att fler såg hans installation (eller vad det kallas) än Obamas.

Alltså, han ljuger om både stort och smått.

Jag tänker som du. Jag bli förvånad om jag ser eller hör honom uppföra sig som folk.
Jo man förväntar sig grodor, öknamn, svamlande, lögner och tölpigt beteende.
 
Udda, underlig, knasig, knäpp, konstig. Inte särskilt presidentaktig eller statsmannamässig. Med mera. Det bör framgå ungefär av sammanhanget. Om inte, kan jag nog inte hjälpa dig.
Men han har ju blivit knäppare under senaste tiden. Frågan om han pallar trycket, eller om han inte börjar bli dement? Han har ju aldrig jobbat särskilt mycket heller, han kanske är utbränd?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp