Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Jag får ökat ångestpåslag så fort jag ser Trumps ansikte på nyheterna. Mitt hjärta börjar slå snabbare och jag känner att en panikattack är nära.
Jag har klimatångest, men jag har också Trumpångest.
 
67719000_10156646102145847_3526385973577383936_n.jpg

Det här att prata om sig själv i tredje person.
 
Det är mycket med, och kring, den där mannen som jag inte förstår. En av de sakerna är hur hans anhängare kan tycka att han är "uppfriskande ärlig" och "säger sanningen som den är" :confused:
Han kan ju inte stå för sitt ord för fem öre ens.
Hans sätt att ljuga är så märkligt också. Det påminner om de där ungen i lågstadiet, som alla visste om att ljög och drog historier som en häst travar, men som vid konfrontation envist hävdade att "nähä, det har jag aldrig sagt", trots att det fanns många vittnen på det.
 
Det kommer alltid att dö människor som sitter i förvar, men det är inga koncentrationsläger som Nazi-Tyskland hade.
Jag har läst jämförelser som fört fram att det inte är så stor skillnad, och då inte menat dödslägren utan de mindre lägren som tjänade mera som "förvar" under nazisterna.

För övrigt så tycker jag inte att människor ska dö, av icke-naturliga skäl, i förvar. Det är väl något som vi alla bör sträva mot.
 
Från dagens twitter:

Visa bifogad fil 34531
Så talar alltså en president. En president! Om en författare som skrev en bok om honom för FEMTON år sedan.

Varje gång jag läser hans mest narcissistiska tweets tänker jag Herregud, har han inte ett land att styra?

Just den där narcissistiska sidan av honom, att han aldrig kan svälja en personlig oförrätt, tror jag kommer att bli hans fall. Till slut blir han så förblindad av sin grandiosa självbild att han gör ett tillräckligt stort misstag för att ryka. Jag ser fram emot det.
"world class loser", "failed", "like a dog", "Lyin'", "Haters and Losers" ... Ja jösses, jag tror att vi alla behöver en påminnelse om att en president ska egentligen inte tala så :banghead::arghh:
 
Jag har läst jämförelser som fört fram att det inte är så stor skillnad, och då inte menat dödslägren utan de mindre lägren som tjänade mera som "förvar" under nazisterna.

För övrigt så tycker jag inte att människor ska dö, av icke-naturliga skäl, i förvar. Det är väl något som vi alla bör sträva mot.
Självklart ska ingen behöva dö i förvar, men det sker även i svenska fängelser och de stackare som sitter där får knappast tillgång till någon avancerad vård, däremot så är det ju inga dödsläger i egentlig mening.
 
Det är mycket med, och kring, den där mannen som jag inte förstår. En av de sakerna är hur hans anhängare kan tycka att han är "uppfriskande ärlig" och "säger sanningen som den är" :confused:
Han kan ju inte stå för sitt ord för fem öreM ens.
Hans sätt att ljuga är så märkligt också. Det påminner om de där ungen i lågstadiet, som alla visste om att ljög och drog historier som en häst travar, men som vid konfrontation envist hävdade att "nähä, det har jag aldrig sagt", trots att det fanns många vittnen på det.
Det tycker jag också är jättekonstigt. Ok om hans anhängare tycker att det kvittar att han ljuger, det är ju deras sak att avgöra. Men att de förnekar det uppenbara? :confused:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp