Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Är han inte vänster nog så är det nog snarare till hans fördel tror jag. Det verkar ju inte okomplicerat för Demokraterna att det är deras mer progressiva representanter som syns mest just nu.

När Trevor Noah för första gången tog upp Buttigieg sa han att han talar sju språk flytande. ”Sju! Damn. Vi som har en president som inte ens talar ETT språk flytande.” :D
Det stämmer förstås, sedan är det nog en viss risk med att tänka "vem kan slå Trump" snarare än att hitta en kandidat som väljarbasen vill rösta på. I den andan är väl Biden bättre, egentligen. Det är nog fler republikaner som kan tänka sig att rösta på honom än många andra kandidater. Men det skaver lite.

Haha, ja han verkar dessutom sympatisk.
 
Sen han tillträdde har han figurerat nästan varenda dag i någon form i media och alltid blir man lika irriterad varje gång han dyker upp för det är så många grodor och annat tjafs som hoppar ur den munnen.
Det finns ingen annan president, politiker eller rojalitet som varit i sådant fokus som han.
Snälla låt någon annan ta över stafettpinnen snart. Jag orkar inte med hans klimatförnekande och lögner mer.
 
Det stämmer förstås, sedan är det nog en viss risk med att tänka "vem kan slå Trump" snarare än att hitta en kandidat som väljarbasen vill rösta på. I den andan är väl Biden bättre, egentligen. Det är nog fler republikaner som kan tänka sig att rösta på honom än många andra kandidater. Men det skaver lite.

Haha, ja han verkar dessutom sympatisk.
Men Biden har väl sextrakasserat kvinnor ? Ja inget förvånar en längre. Alltså om Reagan framstår i ljuvt skimmer @Petruska är det fasicken ute med oss. Men det gör ju det!
 
Men Biden har väl sextrakasserat kvinnor ? Ja inget förvånar en längre. Alltså om Reagan framstår i ljuvt skimmer @Petruska är det fasicken ute med oss. Men det gör ju det!
Jo, fast de anklagelser som kommit upp rörande honom är bra mycket mildare än de flesta andra. Det handlar väl mer om, såvitt jag förstått det, om typ "någon tröstande kram för mkt" så dålig på att hantera andras personliga sfär mer än sexuell underton, tror jag. Däremot så har han ju kongressförhören mot Anita Hill mot sig.
 
  • Gilla
Reactions: via
Bland det jävligaste man sett honom göra är när han drev med en funktionshindrad reporter.


När detta sedan träffade fläkten förnekade han sin vana trogen att han sagt så.

20ACB034-A9CA-4297-8D88-93901B86C610.webp
 
Vad är det med republikaner och att se Reagan-tiden så jävla nostalgiskt förresten, nog måste det väl finnas "bättre" presidenter den sidan producerat, även i deras ögon?

Och jag kommer också ha feta problem om han blir omvald, blev helt knäckt första gången, till och med min MS kände av hur uppriven jag var eftersom jag fick pseudoskov. :meh:
Nej, den sortens Reagavurm fattar jag inget alls av.

Alltså, din MS. 😲
 
Eller när han envist hävdade att det fanns "Very Fine People, On Both Sides" i Charlottesville...
Ja, herregud.

Överhuvudtaget säger han ju mycket om personers karaktär, och rätt lite om politik. Det är ju fine och best friend och talented och jag vet inte allt. Om allt från Löfven till vad det nu är han heter i Nordkorea.
 
Nej, den sortens Reagavurm fattar jag inget alls av.

Alltså, din MS. 😲
Ett pseudoskov är egentligen inte farligt, bara obehagligt och gamla "skovrester" som ger sig tillkänna när man är sänkt på något sätt. För mig är det vanligt att jag knappt kan gå när jag är sänkt av värmen, men natten då Trump vann förlorade jag känseln i större delen av kroppen igen, ingen hit även om det gav med sig dagen efter. :cool:
 
https://www.huffpost.com/entry/trum...-deoNDmab90-Nt80tARZged7j363xoiE_JkiFsjk5_PgW

Han läser från en teleprompter och lyckas dessutom säga fel namn på staden för en av masskjutningarna, Toledo, när skjutningarna var i Dayton. Visst skyll allting förutom sig själv när han hetsar mot migranter, muslimer och PoC. ASAP Rocky måste varit gudasänd, även om jag tvivlar på att någon i USA förutom Kayne är dum nog att tro att han nu visat att han är en vän/allierad med PoC.

Jag börjar ärligt tro att han börjar bli dement eller har någon annan sjukdom som kräver medicinering. Hans läkare vägrar att gå ut med någon information om hans hälsa, Trump säger bara att han är den mest hälsosamma presidenten i USA:s historia.
 
https://www.huffpost.com/entry/trum...-deoNDmab90-Nt80tARZged7j363xoiE_JkiFsjk5_PgW

Han läser från en teleprompter och lyckas dessutom säga fel namn på staden för en av masskjutningarna, Toledo, när skjutningarna var i Dayton. Visst skyll allting förutom sig själv när han hetsar mot migranter, muslimer och PoC. ASAP Rocky måste varit gudasänd, även om jag tvivlar på att någon i USA förutom Kayne är dum nog att tro att han nu visat att han är en vän/allierad med PoC.

Jag börjar ärligt tro att han börjar bli dement eller har någon annan sjukdom som kräver medicinering. Hans läkare vägrar att gå ut med någon information om hans hälsa, Trump säger bara att han är den mest hälsosamma presidenten i USA:s historia.

Märkligt att det anses vara ok med att komma med nedlåtande kommentarer baserat på en människas ålder.
 
Märkligt att det anses vara ok med att komma med nedlåtande kommentarer baserat på en människas ålder.

Vad exakt är 'nedlåtande' med att presidenten av USA inte ens kunde komma ihåg i vilken stad nio människor sköts ihjäl? Vilka kommentarer menar du? Att han håller på att bli dement? Dementi drabbar människor i alla åldrar även om det är vanligare bland äldre. Så nej, det har inte dugg med hans ålder att göra. Däremot är han USA:S äldsta president när han valdes (70 år och 222 dagar). Och om han återväljs kommer han att vara över 74 år. Det är vetenskapligt bevisat att den intellektuella kapaciteten och flexibiliteten för nytänkande minskar vid åldrande.

Är detta handlingar som en frisk människa utan något att dölja gör? Som USA:s president och en av världens, om inte världens, mäktigaste man så är Trumps hälsa, fysiskt och psykiskt av globalt intresse.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-43970908
 
Vad exakt är 'nedlåtande' med att presidenten av USA inte ens kunde komma ihåg i vilken stad nio människor sköts ihjäl? Vilka kommentarer menar du? Att han håller på att bli dement? Dementi drabbar människor i alla åldrar även om det är vanligare bland äldre. Så nej, det har inte dugg med hans ålder att göra. Däremot är han USA:S äldsta president när han valdes (70 år och 222 dagar). Och om han återväljs kommer han att vara över 74 år. Det är vetenskapligt bevisat att den intellektuella kapaciteten och flexibiliteten för nytänkande minskar vid åldrande.

Är detta handlingar som en frisk människa utan något att dölja gör? Som USA:s president och en av världens, om inte världens, mäktigaste man så är Trumps hälsa, fysiskt och psykiskt av globalt intresse.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-43970908

Alla människor har något att dölja. I synnerhet i en presidentvalskampanj.

Du hade knappast kallat en 25-åring dement för liknande grej. Det du gör är åldersdiskriminering.

Att inte minnas ibland är fullt normalt. Vem som helst kan framsstå som glömsk om man plockar russinen i kakan. Och även om någon är glömsk behöver den definitivt inte vara senil.
 
Alla människor har något att dölja. I synnerhet i en presidentvalskampanj.

Du hade knappast kallat en 25-åring dement för liknande grej. Det du gör är åldersdiskriminering.

Att inte minnas ibland är fullt normalt. Vem som helst kan framsstå som glömsk om man plockar russinen i kakan. Och även om någon är glömsk behöver den definitivt inte vara senil.
Att inte minnas vilken stad en masskjutning just ägt rum är mer än att vara "lite glömsk". Eller menar du att det är tillräckligt vanligt med masskjutningar där att en till försvinner i mängden?
 
Alla människor har något att dölja. I synnerhet i en presidentvalskampanj.

Du hade knappast kallat en 25-åring dement för liknande grej. Det du gör är åldersdiskriminering.

Att inte minnas ibland är fullt normalt. Vem som helst kan framsstå som glömsk om man plockar russinen i kakan. Och även om någon är glömsk behöver den definitivt inte vara senil.

Nej, man kallar inte en 25-åring för dement... eftersom det i de allra flesta fall är en ålderssjukdom (tyvärr finns det de som får Alzheimers tidigt men det är tack och lov rätt ovanligt).

Sedan anser jag att någon som ska leda ett land ska vara vid god hälsa, mentalt som fysiskt. Just eftersom det jobbet kräver så mycket av en.
 
Nej, man kallar inte en 25-åring för dement... eftersom det i de allra flesta fall är en ålderssjukdom (tyvärr finns det de som får Alzheimers tidigt men det är tack och lov rätt ovanligt).

Sedan anser jag att någon som ska leda ett land ska vara vid god hälsa, mentalt som fysiskt. Just eftersom det jobbet kräver så mycket av en.

Poängen är att du inte gör det till någon äldre heller bara sådär. Brist på respekt.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp