Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Ja, alltså Warren är jättebra verkligen!! Är bara hela native American/DNA-grejen med henne som jag tycker är klantig.

Trump däremot är ju en värdelös sexistisk rasist.
Haha, alltså det var det jag menade ungefär. Jag vet inte om jag tror att hon kommer att bli demokraternas kandidat dock. Eller, jag vet inte riktigt längre, trodde (inte hoppades på) Biden men han har ju inte framstått som speciellt lyckad i sin kampanj hittills.
 
Haha, alltså det var det jag menade ungefär. Jag vet inte om jag tror att hon kommer att bli demokraternas kandidat dock. Eller, jag vet inte riktigt längre, trodde (inte hoppades på) Biden men han har ju inte framstått som speciellt lyckad i sin kampanj hittills.
Nä, jag tror inte heller det blir hon. Och ja, är helt med dig om Biden.
 
Och om han låtsas, varför? Vad är poängen med en sådan strategi, om det är en strategi?

Och om han faktiskt är sådan som han framstår, hur ska en tänka för att kunna förhålla sig till det?

Hur tänker ni om Trumps "ledarstil", hans plötsliga påhitt och utspel, allt obehagligt han säger om tex kvinnor med mera?
Kanske OT men jag läste just idag lite om Boris i London och hur han hade lärt sig vad som funkade av Trump. Det stod någonstans att till skillnad från Trump så har han politisk bakgrund och därför antagligen beter sig som han gör för att han vet att det funkar.

Läste ett exempel om att när man googlade ett tag Boris Johnson Bus... så dök bus scandal upp direkt automatiskt, vilket talade om den buss han hade gjort och som ljög om pengarna som gick till EU och skulle gå till hälsovården istället.
Men så gjorde han en helkonstig intervju där han fick frågan om vad han hade för hobby. Och då sa han att han gillade göra modeller av bussar, det blev tydligen väldigt knasigt och därmed blev videon av intervjun poppis på nätet. Och därefter när man googlade på hans namn bus... så dök det upp artiklar och videor om intervjun istället.
Jag vet inte om det var med flit, det känns välplanerat isåfall och nästan orimligt, men samtidigt ... Varför skulle han annars börja prata sådär om just bussar? Känns väl orimligt för att bara vara slumpen.
Om det stämmer, vilket inte känns helt orimligt måste jag säga, så är det verkligen lömskt och han är långt smartare än vad man tror. För isåfall beter han sig som en idiot för att dölja andra saker. Och få folk att tappa fokus, vilket man gör nog lätt i dagens samhälle när gårdagens nyheter redan är gamla.

Och om han gör det ... vad säger inte att Trump gör samma sak?
 
Men hörni! Den här knäppheten ni visar exempel på. Har ni tänkt på att det är USAs president vi pratar om? Vad ska vi ta oss till?
33973

Stephen Colberts första monolog efter valet av Trump.

Tror att folk skrattar för att inte bli stela av rädsla eller kollapsa i gråt.
 
Haha, alltså det var det jag menade ungefär. Jag vet inte om jag tror att hon kommer att bli demokraternas kandidat dock. Eller, jag vet inte riktigt längre, trodde (inte hoppades på) Biden men han har ju inte framstått som speciellt lyckad i sin kampanj hittills.
Vem var det som gick på honom i en av debatterna, Kamala Harris? Han satt bara och log överseende mot henne. Kan svära på att han också är sexist.

Jag gillar Pete Buttigieg men han har nog lång väg kvar.
 
Ah. Jag missförstod.

Jag känner att jag nästan har fått beröringsskräck när det gäller Trump och hans mediepersona, eller vad man ska kalla det.
Warren gjorde en stendum grej, hon tog ett DNA-test och gick sedan ut med att hon hade spår från ursprungsbefolkningen (spåret var mikroskopiskt, som jag minns det). T ex cherokeerna reagerade kraftigt och protesterade. Och Trump kom naturligtvis på ett hånfullt epitet - Pocahontas. Han verkar hitta sådana för alla kvinnor utom Nancy Pelosi som han inte riktigt vågar sig på.
 
Warren gjorde en stendum grej, hon tog ett DNA-test och gick sedan ut med att hon hade spår från ursprungsbefolkningen (spåret var mikroskopiskt, som jag minns det). T ex cherokeerna reagerade kraftigt och protesterade. Och Trump kom naturligtvis på ett hånfullt epitet - Pocahontas. Han verkar hitta sådana för alla kvinnor utom Nancy Pelosi som han inte riktigt vågar sig på.
Ja, dna-grejen noterade jag. Med fasa. Och sen kom väl Trump in på scenen och jag stack huvudet i sanden illa kvickt.

Om han blir omvald kommer jag inte att kunna hantera det alls.

Jag har nog så gott som aldrig direkt gillat någon kandiderande eller vald amerikansk president, men Trump gör ju fan att jag minns Reagan i ett ljuvt skimmer.
 
Ja, dna-grejen noterade jag. Med fasa. Och sen kom väl Trump in på scenen och jag stack huvudet i sanden illa kvickt.

Om han blir omvald kommer jag inte att kunna hantera det alls.

Jag har nog så gott som aldrig direkt gillat någon kandiderande eller vald amerikansk president, men Trump gör ju fan att jag minns Reagan i ett ljuvt skimmer.
:D :D

Jag är rätt övertygad om att han blir omvald. Du får nog börja ställa in dig mentalt på det.
 
Vem var det som gick på honom i en av debatterna, Kamala Harris? Han satt bara och log överseende mot henne. Kan svära på att han också är sexist.

Jag gillar Pete Buttigieg men han har nog lång väg kvar.
Japp, det var Harris. Märks att hon har en bakgrund som Kaliforniens justitieminister, hon är duktig på att vara vass mot folk och sätta dit dem med sina frågor!

Gillar honom också lite, men han har nog dessutom lite för stora skelett i garderoben för att vara så ung (och då menar jag såklart inte hans sexualitet!). Sen är han nog inte vänster nog, vilket känns lite lustigt när det kommer från mig som hade en identitetskris när jag röstade på sossarna här pga. ser mig som en fjantig liberal. :D
 
Japp, det var Harris. Märks att hon har en bakgrund som Kaliforniens justitieminister, hon är duktig på att vara vass mot folk och sätta dit dem med sina frågor!

Gillar honom också lite, men han har nog dessutom lite för stora skelett i garderoben för att vara så ung (och då menar jag såklart inte hans sexualitet!). Sen är han nog inte vänster nog, vilket känns lite lustigt när det kommer från mig som hade en identitetskris när jag röstade på sossarna här pga. ser mig som en fjantig liberal. :D
Är han inte vänster nog så är det nog snarare till hans fördel tror jag. Det verkar ju inte okomplicerat för Demokraterna att det är deras mer progressiva representanter som syns mest just nu.

När Trevor Noah för första gången tog upp Buttigieg sa han att han talar sju språk flytande. ”Sju! Damn. Vi som har en president som inte ens talar ETT språk flytande.” :D
 
Ja, dna-grejen noterade jag. Med fasa. Och sen kom väl Trump in på scenen och jag stack huvudet i sanden illa kvickt.

Om han blir omvald kommer jag inte att kunna hantera det alls.

Jag har nog så gott som aldrig direkt gillat någon kandiderande eller vald amerikansk president, men Trump gör ju fan att jag minns Reagan i ett ljuvt skimmer.
Vad är det med republikaner och att se Reagan-tiden så jävla nostalgiskt förresten, nog måste det väl finnas "bättre" presidenter den sidan producerat, även i deras ögon?

Och jag kommer också ha feta problem om han blir omvald, blev helt knäckt första gången, till och med min MS kände av hur uppriven jag var eftersom jag fick pseudoskov. :meh:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 196
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp