R
Raderad medlem 6459
Av ren nyfikenhet: vilka föräldrar har sagt så till sina barn?Du behöver inte dra det någonstans överhuvudtaget, jag skulle aldrig säga något sådant till mina barn oavsett.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Av ren nyfikenhet: vilka föräldrar har sagt så till sina barn?Du behöver inte dra det någonstans överhuvudtaget, jag skulle aldrig säga något sådant till mina barn oavsett.
DiskussionsnivånFolk får tänka och tycka vad dom vill. Det är ju ett fritt land, eller?
Har jag varit otydlig med vad jag tycker på något sätt?Jag sa inte "får". Jag frågar om du förstår hur våra föräldrar, Petruska etc etc tänker när de resonerar som de gör? Det är liksom poängen, inte om du anser att man har rätt att tycka vad man vill.
Jösses.Av ren nyfikenhet: vilka föräldrar har sagt så till sina barn?
Du skrev att du inte orkade dra det ett varv till och jag tycker att du inte behöver dra det någonstans alls. Det är som det är.Av ren nyfikenhet: vilka föräldrar har sagt så till sina barn?
PrecisDiskussionsnivån.
Fast om du inte kan säga vilka föräldrar som sagt så så känns det ju som att du sitter och diskuterar nåt som ingen ens har sagt.Du skrev att du inte orkade dra det ett varv till och jag tycker att du inte behöver dra det någonstans alls. Det är som det är.
Det räcker inte att du vet det, jag måste säga det rakt ut och tydligt för annars gills det tydligen inteJag vet att @niphredil och Hosey skulle låta mig och barnen bo med dem om det behövdes. Självklart.
Men vad menar du nu att inga föräldrar har sagt och som jag påstår att jag säger att någon har sagt?Fast om du inte kan säga vilka föräldrar som sagt så så känns det ju som att du sitter och diskuterar nåt som ingen ens har sagt.
Men du har rätt. Släppt är släppt!
Det räcker inte att du vet det, jag måste säga det rakt ut och tydligt för annars gills det tydligen inte.
Min lösning, swisha pengar så ungen klarar sig tills hen har fixat sin omtenta och fått pengar från CSN, ser jag som den privilegierade lösningen. Herregud så skönt det är att kunna vara den sortens förälder. Ett privilegium, verkligen.@tanten Jag förstår precis! För mig är det inte märkligt alls att olika människor mår bra på olika sätt.
Det här skulle jag aldrig säga till mina barn och det är det jag har refererat till hela tiden.Men vad menar du nu att inga föräldrar har sagt och som jag påstår att jag säger att någon har sagt?
Jag tycker att min frågeställning visar på två vitt skilda saker. Jag tycker om att veta vad jag diskuterar och försöker komma på vad din invändning är men jag tycker att du verkar mer intresserad av att diskutera mina försök att förtydliga. Jag börjar vara uppe past my bedtime nu så jag orkar verkligen harva igenom det en vända till. Jag säger som @niphredil: släppt är släppt!Har jag varit otydlig med vad jag tycker på något sätt?
Men det var ju sant!? För alla inblandade!? Varför är det så jäkla hemskt?"det vore ju bra om du kan ordna det här så du slipper flytta hem hit igen"
Tja kanske för att ”Jag tyckte det var så hårt och hemskt då eftersom hon ju uppenbarligen sa SNÄLLA FLYTTA INTE HEM IGEN”Men det var ju sant!? För alla inblandade!? Varför är det så jäkla hemskt?
För mig lät det där som er mamma sa till Niffe snarare ett tecken på en öppen och kärleksfull relation som tillerkänner alla berörda alla sina egenskaper, goda som dåliga.Men det var ju sant!? För alla inblandade!? Varför är det så jäkla hemskt?
Att flytta hem igen hade ju inte varit bra för någon av dem. Allra minst för @niphredil själv, tänker jag.Tja kanske för att ”Jag tyckte det var så hårt och hemskt då eftersom hon ju uppenbarligen sa SNÄLLA FLYTTA INTE HEM IGEN”
Jag försöker bara svara på dina frågor. Inget annat.Jag tycker att min frågeställning visar på två vitt skilda saker. Jag tycker om att veta vad jag diskuterar och försöker komma på vad din invändning är men jag tycker att du verkar mer intresserad av att diskutera mina försök att förtydliga. Jag börjar vara uppe past my bedtime nu så jag orkar verkligen harva igenom det en vända till. Jag säger som @niphredil: släppt är släppt!
Och likväl skulle jag aldrig säga så till mina barn.Att flytta hem igen hade ju inte varit bra för någon av dem. Allra minst för @niphredil själv, tänker jag.