Spin off - Att flytta "hem" som vuxen

Av ren nyfikenhet: vilka föräldrar har sagt så till sina barn?
Jösses.
Alla är olika och det som är självklart är klart bara för en själv.

Avkomman sa när vi föräldar skilde oss att hen inte ville bo med nån av oss. Inte med fadern och framförallt inte med modern eftersom vi då skulle hängt i strupen på varandra. Vi är för lika.

Skulle BARNET behöva flytta hit skulle det nog vara en smärre katastrof för vår relation. Vi är för kantiga och aviga bägge två.
Jag skulle göra allt som stod i min makt för att hjälpa till men att hen skulle flytta hit? Näe. Och det skulle hen aldrig ens föreslå.

Jag älskar mitt barn högt och rent och skulle gå i döden för hen. Men jag skulle också hellre swisha pengar än få ett hemvändande barn. (som desutom aldrig bott i det här huset) Hellre skulle jag köpa en bostad åt henom.

Du skrev att du inte orkade dra det ett varv till och jag tycker att du inte behöver dra det någonstans alls. Det är som det är.
Fast om du inte kan säga vilka föräldrar som sagt så så känns det ju som att du sitter och diskuterar nåt som ingen ens har sagt.

Men du har rätt. Släppt är släppt!

Fast om du inte kan säga vilka föräldrar som sagt så så känns det ju som att du sitter och diskuterar nåt som ingen ens har sagt.

Men du har rätt. Släppt är släppt!
Men vad menar du nu att inga föräldrar har sagt och som jag påstår att jag säger att någon har sagt?

@tanten Jag förstår precis! För mig är det inte märkligt alls att olika människor mår bra på olika sätt.
Min lösning, swisha pengar så ungen klarar sig tills hen har fixat sin omtenta och fått pengar från CSN, ser jag som den privilegierade lösningen. Herregud så skönt det är att kunna vara den sortens förälder. Ett privilegium, verkligen.

Jag sa åt ungen att sluta krisa. Detta är vad man har sina medelklassföräldrar till.

Men vad menar du nu att inga föräldrar har sagt och som jag påstår att jag säger att någon har sagt?
Det här skulle jag aldrig säga till mina barn och det är det jag har refererat till hela tiden.

”När jag separerade från min dåvarande sambo var bland det första min mamma sa "det vore ju bra om du kan ordna det här så du slipper flytta hem hit igen" (OBS efter att ha sagt snälla tröstande ord). Jag tyckte det var så hårt och hemskt då eftersomhon ju uppenbarligen sa SNÄLLA FLYTTA INTEHEM IGEN.”

Har jag varit otydlig med vad jag tycker på något sätt?
Jag tycker att min frågeställning visar på två vitt skilda saker. Jag tycker om att veta vad jag diskuterar och försöker komma på vad din invändning är men jag tycker att du verkar mer intresserad av att diskutera mina försök att förtydliga. Jag börjar vara uppe past my bedtime nu så jag orkar verkligen harva igenom det en vända till. Jag säger som @niphredil: släppt är släppt!

Men det var ju sant!? För alla inblandade!? Varför är det så jäkla hemskt?
För mig lät det där som er mamma sa till Niffe snarare ett tecken på en öppen och kärleksfull relation som tillerkänner alla berörda alla sina egenskaper, goda som dåliga.

Istället för att spela typ Kärleksfull och Ständigt Självuppoffrande God Mor, visar hon sig som den människa hon är.

Jag tycker det låter fint.

Jag tycker att min frågeställning visar på två vitt skilda saker. Jag tycker om att veta vad jag diskuterar och försöker komma på vad din invändning är men jag tycker att du verkar mer intresserad av att diskutera mina försök att förtydliga. Jag börjar vara uppe past my bedtime nu så jag orkar verkligen harva igenom det en vända till. Jag säger som @niphredil: släppt är släppt!
Jag försöker bara svara på dina frågor. Inget annat.

Sen måste jag påpeka att jag har varit rätt så tydlig med vad jag tycker.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka