Petruska
Trådstartare
Livskriser vi minns.Förlåt! Det slog nästan gravidmisären och pulverdieten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Livskriser vi minns.Förlåt! Det slog nästan gravidmisären och pulverdieten
Livskriser vi minns.
När det strulade sist (är ju några år sedan) så sa mina föräldrar direkt ”Vi löser det. Kom ihåg att du alltid är välkommen hem”.
När livet strular till det tycker i alla fall jag att det är väldigt skönt att höra att man kan komma hem utan tillägget ”Men helst inte”.
40+ ?Mellan 20 och 25. Men hos oss finns ingen åldersgräns.
Som jag skrev, ingen åldersgräns.40+ ?
Har du aldrig hört ordspråket ”Finns hjärterum så finns det stjärterum”?Men hallåå, det måste väl ändå bero på hur föräldrarna bor. Bor man i hus men massa utrymme så är det väl klart att man hjälper till. Ofta har ju barnens rum förvandlats till x-tra rum. Men om förälder(n) bor själv i en etta så är det ju en helt annan sak.
Jo tjenare, så jag skulle då utan vidare fundering som 50+ ha flyttat in hos farsan på äldreboendet i hans 2:a? Du så mycket självbevarelsedrift har jag att inte övervältra problem på en åldrig förälder för att jag som vuxen inte kan sköta mina kort bättre. No fucking way.Har du aldrig hört ordspråket ”Finns hjärterum så finns det stjärterum”?
Jo men är det så konstigt att man kanske inte väljer flytt till päronen i första hand om det är så att de bor i en etta? Att man då föredrar andra lösningar?Har du aldrig hört ordspråket ”Finns hjärterum så finns det stjärterum”?
Men du skulle självklart ha kastat ut honom först.Jo tjenare, så jag skulle då utan vidare fundering som 50+ ha flyttat in hos farsan på äldreboendet i hans 2:a? Du så mycket självbevarelsedrift har jag att inte övervältra problem på en åldrig förälder för att jag som vuxen inte kan sköta mina kort bättre. No fucking way.
Som vanligt så försvinner det jag kommenterade först. Jag har aldrig skrivit att det är konstigt man inte väljer att flytta hem igen. Vad jag kommenterade var att som förälder säga till sitt barn ”Helst vill jag inte att du flyttar hem utan löser det själv”. Aldrig att mina föräldrar hade sagt något sådant till mig. De sa alltid ”Du vet att du alltid kan flytta hem”. Och fanns inga villkor i det.Jo men är det så konstigt att man kanske inte väljer flytt till päronen i första hand om det är så att de bor i en etta? Att man då föredrar andra lösningar?
Jag vet att @niphredil och Hosey skulle låta mig och barnen bo med dem om det behövdes. Självklart. Sen vet jag också att alla inblandade skulle tycka det bästa vore en annan lösning, och att det skulle bli en nödlösning att behöva sammanflytta i deras tvåa. Trots att den är sprängfylld med hjärterum liksom.
Då är ju frågan: a) ifrågasätter du att man känner så? eller b) att man säger det?Som vanligt så försvinner det jag kommenterade först. Jag har aldrig skrivit att det är konstigt man inte väljer att flytta hem igen. Vad jag kommenterade var att som förälder säga till sitt barn ”Helst vill jag inte att du flyttar hem utan löser det själv”. Aldrig att mina föräldrar hade sagt något sådant till mig. De sa alltid ”Du vet att du alltid kan flytta hem”.
Och som sagt: Vissa av oss vet redan det där så vi behöver inte höra det från föräldrarna . Jag vet att jag alltid kan komma till mina föräldrar om det behövs, vi har en jättefin och stark relation. Det betyder dock inte att hemflytt är en bra eller ens rimlig lösning alla gånger.De sa alltid ”Du vet att du alltid kan flytta hem”. Och fanns inga villkor i det.
Va??Då är ju frågan: a) ifrågasätter du att man känner så? eller b) att man säger det?
Är anledningen till att du diskuterar: 1) du ifrågasätter att man som förälder tycker så, eller, 2) att man säger det till sina barn?Som vanligt så försvinner det jag kommenterade först. Jag har aldrig skrivit att det är konstigt man inte väljer att flytta hem igen. Vad jag kommenterade var att som förälder säga till sitt barn ”Helst vill jag inte att du flyttar hem utan löser det själv”. Aldrig att mina föräldrar hade sagt något sådant till mig. De sa alltid ”Du vet att du alltid kan flytta hem”. Och fanns inga villkor i det.
Det där funderar jag också på. Varför är det viktigt att inför vuxna barn tydligt uttrycka att föräldrahemmet står öppet för dem. Varför är det viktigt att berätta för oss andra att så är fallet? Mest troligt är väl ändå att de allra flesta normalt funtade människor tycker att det här med ofrivilligt flergenerationsboende är en ganska halvdålig idé. Och att de flesta samtidigt skulle rädda varandra om det knep.Då är ju frågan: a) ifrågasätter du att man känner så? eller b) att man säger det?
Du behöver inte dra det någonstans överhuvudtaget, jag skulle aldrig säga något sådant till mina barn oavsett.Och som sagt: Vissa av oss vet redan det där så vi behöver inte höra det från föräldrarna . Jag vet att jag alltid kan komma till mina föräldrar om det behövs, vi har en jättefin och stark relation. Det betyder dock inte att hemflytt är en bra eller ens rimlig lösning alla gånger.
Men orkar inte dra det här ett varv till.
Anledningen är precis som jag skrivit flera gånger att 1) mina föräldrar aldrig skulle säga så till mig och 2) jag skulle aldrig säga så till mina barn.Är anledningen till att du diskuterar: 1) du ifrågasätter att man som förälder tycker så, eller, 2) att man säger det till sina barn?
Ok, så du håller med om att man kan tänka eller tycka så?Anledningen är precis som jag skrivit flera gånger att 1) mina föräldrar aldrig skulle säga så till mig och 2) jag skulle aldrig säga så till mina barn.
Folk får tänka och tycka vad dom vill. Det är ju ett fritt land, eller?Ok, så du håller med om att man kan tänka eller tycka så?
Jag sa inte "får". Jag frågar om du förstår hur våra föräldrar, Petruska etc etc tänker när de resonerar som de gör? Det är liksom poängen, inte om du anser att man har rätt att tycka vad man vill.Folk får tänka och tycka vad dom vill. Det är ju ett fritt land, eller?