Petruska
Trådstartare
Nu känner jag ju inte er och har inte detaljerna, men min känsla är att det inte hade kunnat vara ett alternativ för min del. (Om det kommer att kunna vara det för min son när han är i samma ålder och kanske har barn, vet jag ju inte.) Vem det är värst för, skulle jag säga inte går att säga. Hur vet man vad andra känner och hur jämför man, liksom?Jag anser mig vara expert på området.
Såhär tänker jag. Jag vet om att mina päron inte kastar ut mig på gatan. Jag vet också om att de helst slipper mig. Jag vet om att jag är extra besvärlig eftersom jag inte bara är jag, utan jag + 3. Men det finns ingen som helst poäng i att uttala det. Oavsett hur jobbigt det är för föräldrarna, så kan jag garantera att det är ÄNNU jobbigare för mig att som 37-årig småbarnsmorsa inte ha ett eget boende. Bara en sån grej som att inte kunna barnsäkra när man har en daredevil till unge är ju som att åka snabbfilen till HIA.
Det är fullt möjligt att uthärda om man bara bestämmer sig för att göra det. Livet behöver inte bli miserabelt för det finns trots allt ett ljus på andra sidan.
(Sen kanske jag är ett skräckinjagande exempel nu. Jag skulle bara stanna någon månad var det sagt )
Men då har jag ju också ett sommarhus inom vad som ändå är normalt pendlingsavstånd, så jag hade tagit min tillflykt dit vid bostadkris. Med bil och körkort funkar det, men inte utan, även med skolbarn som då kan slippa byta skola. Jag kommer inte riktigt ihåg när jag fick överta sommarhuset, men det kan ha varit när jag var något år yngre än du är nu.