Spelar ni på hästar?

Seabaz

Trådstartare
Spelar ni på hästar också?

Jag spelade bort 22kr idag på lunchdubbeln, mina hästar sprang nog åt fel håll för inte kom dom först i mål i alla fall! :mad: :D :angel:

Sv: Spelar ni på hästar?

Jag har spelat några gånger. Jag prickade in Specialkomben en gång och fick höra att det kunde jag bli rik på, så jag skyndade upp till luckan. Hade satsat 60 kr, men tack vare att segraren var en såndär självklar variant som var typ spelad till 90% så fick jag bara tillbaka 45 kr! Kan än idag inte förstå hur det är möjligt. Om jag satsar en summa och vinner, hur kan jag då få mindre tillbaka?

Hehe det händer varje dag, jag jobbar i tobaksaffär som har atg-spel :angel:

Eller så blev du lurad och den som satt i luckan tog din lapp och tog ut alla miljoner själv! :p

Nja, miljoner lär det inte ha varit, eftersom segraren var en sån dunderfavorit. Men tvåan var en chansning som jag nästan var ensam om att spela på. Jag tyckte han såg fin ut, hade bra träningsresultat m.m. och chansade på honom som tvåa och fick rätt. Men 45 kr tillbaka på 60 spelade...?

Jag tycker också det är svårt att förstå hur dom räknar !

Jag spelar alltid när jag är på galopp, sist jag var på jägers så satsade
jag pengar i alla lopp där mark larsen:love: red, jag satte honom som vinnare, Han red 5 lopp och vann 4 lopp !!!!
Galoppihejsansvejsan vad dom fick dom som tyckte jag
satsade tokigt !!!!

Inga större satsningar men en totalvinst på 4.800:-

Hej från Gamblern Hambo

Spelade du en rak komb eller en vändande komb? När man spelar komb måste man ju hitta ettan (A) respektive tvåan (B) i den ordningen. Hade du en vändande komb hade du i själva verket spelat 2 vad (A-B & B-A) à 30 kronor styck. Eller så hade flera hästar med på bongen.

Hade en etta (A) och två tvåor (B x 2) om jag minns rätt.

A-B & A-C = 2 rader, varav endast den ena vann. Nu vann A-B till 1,5 gånger pengarna (30 x 1,5 = 45) och kombinatioen A-C var förlorande (30 x 0 = 0). Hade det varit underodds hade du fått tillbaka insatsen på den vinnade kombinationen .

Vi brukar satsa tio kronor på vinnare i varje lopp. Eller jag säger vilka mamma ska satsa på:p , eftersom jag inte är 18 än..
Än så länge har vi gått plus 20 - 30 kr varje gång;)

När jag var ny inom galoppen och inte kunde så mycket så läste jag i programmet om vilka hästar som hade bra formtal, som hade vunnit på sistone eller placerat sig bra m.m. och en gång beslöt jag mig för att skriva upp alla jag trodde skulle vinna i respektive löp. Jag hade 7 rätt på 9 löp... Lite synd att jag inte kunde få någon att satsa åt mig!

Har satt en Dagen Dubbel en gång och på V65 nere på Jägersro på Derbydan förra året och hade 5 rätt och tvåan i loppet jag missade i :( hade gett 18000 :cry:

Brukar spela någon tia ibland, men för det mesta blir det på hästarna med coolast namn eller den som ser snyggast ut i ledvolten :angel:. Spelade på två hästar i fredags på Jägers, båda kom stensist... Men dom var ju fina iallafall :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 152
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 160
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 206
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 442
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30