Spekulanter som inte hör av sig...

Sv: Spekulanter som inte hör av sig...

Ja, det har löst sig för mig med den spekulanten jag hade också. Hon ringde och ville ha fölet, men efter en bra stunds diskussion där jag frågade vad hon hade tänkt sig och hur hon skulle ha honom så kom hon själv fram till att hon nog skulle köpa en äldre häst... Han skulle gå med två ston hade hon tänkt sig, en äldre shettis och en 4-åring ( ponny), så det känns faktiskt bra att han nu visserligen inte är såld, men går kvar med sina fem fölkamrater i hagen. Ja, jag kanske annonserar ut honom senare igen, vi får se.

Håller med om att man inte vet hur framtiden ser ut för den nya köparen. Det kan ju hända att även den bäste köparen som älskar hästen inte kan ha den kvar av någon anledning, men jag skulle nog inte sälja om jag var ganska säker på att den snart skulle komma att säljas vidare.

Allt löste sig till det bästa! Tänk vilken tjänst du förmodligen gjort spekulanten. Att köpa ett föl/unghäst innan man är redo är ingen dans på rosor, det kan i värsta fall få en fadd smak genom hela hästlivet. Hos både hästen och köparen.

Skönt att det löste sig!

Wow! Credit till dig som inte bara sålde när du hade chansen! Blir alldeles varm i hjärtat när jag läser det!

Bra gjort!

Du kommer ju alltid att vara en del av den hästens liv och man vill ju att det ska bli bra för båda parter och inte att det skall bli en dålig aha upplevelse för ngn av dem.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 934
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 187
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka