Spegel i vardagsrummet

När det fanns en kanal som hette BBC lifestyle så gick det massor med heminredningsprogam från england. Där var dom som galna att ha en spegel i vardagsrummet, gärna över den öppna spisen och det tjatades hela tiden om symetri och focal point :idea:

Men jag säger som de flesta andra - NEJ! :p

P.s om du ska sätta spegel i sovrummet - varför inte i taket... ;):o

Jag som just överväger att ha en stoooor spegel vid fotänden av sängen (som garderobsdörr) :angel: Verkar som Buke röstar ned det förslaget...:meh:
:D Jag hade ett tag ett skåp med spegeldörr som flyttade med mig mellan några olika bostäder. En gång, mitt under ett one night stand, insåg jag att jag hade möblerat så att spegeln var riktad rakt mot sängen. Aldrig mer. (Men to each their own, så klart. :p)

:D Jag hade ett tag ett skåp med spegeldörr som flyttade med mig mellan några olika bostäder. En gång, mitt under ett one night stand, insåg jag att jag hade möblerat så att spegeln var riktad rakt mot sängen. Aldrig mer. (Men to each their own, så klart. :p)

Jag har tänkt tanken om det kanske kan ses som lite awkward...men också tänkt att jag kanske överdriver när jag tror att alla kommer se mig som en sexuell narcissist :o I garderoben finns kläder, och utanför finns en spegel där jag kan se mig i kläderna. Fullt logisk placering av en spegel. Och har man sex i sängen så tittar man väl på varandra och inte i spegeln.

Men jag är singel, utan ONS på länge :angel: Och Buke har changed my plans om man säger så...:D

Känner instinkt nej innan jag inser att mor har en spegel i vardagsrummet utan att jag ens tänkt på det. Det är dock ingen helkroppsspegel utan sitter ovanför en byrå och är på inget sätt in your face så att säga. Men eventuellt, i någon litet hörn om man känner att det passar in men generellt skulle jag inte sätta en helkroppsspegel i vardagsrummet.

Beror på planlösningen, men generellt nej.

Jag har spegel i sovrummet, just precis framför där jag sover. Från början var det skitläskigt, men jag har vant mig :p

Hm, nä. Hall och badrum räcker för mig.
Absolut INTE i sovrummet.
Wääh.
Tycker det är skitläskigt med speglar på natten, haha.
Tänker på ett otäckt jävla rum i Laos när jag tänker på speglar i sovrum. Syrran och jag fick hoppa ner i samma säng tillslut bara för att rummet var så otrevligt och otäckt att sova i. Och där var en stor jävla sprgelw. Hua. Haha.

/Mvh fjant. :p

Men kära nån, vilka tråkmånsar det är i denna tråden. Klart att du ska ha en spegel i vardagsrummet om du vill ha det. Livet är för kort för att bindas av en massa dumma regler för hur det ska se ut hemma och vilka normer samhället lägger på oss. Vill man göra någonting så gör man det.

Och eftersom inga av oss i tråden har sett ditt vardagsrum kan ingen egentligen ha en åsikt om vad som passar och inte. Det kanske blir skitsnyggt med en spegel i vardagsrummet!

Men kära nån, vilka tråkmånsar det är i denna tråden. Klart att du ska ha en spegel i vardagsrummet om du vill ha det. Livet är för kort för att bindas av en massa dumma regler för hur det ska se ut hemma och vilka normer samhället lägger på oss. Vill man göra någonting så gör man det.

Och eftersom inga av oss i tråden har sett ditt vardagsrum kan ingen egentligen ha en åsikt om vad som passar och inte. Det kanske blir skitsnyggt med en spegel i vardagsrummet!

Fast vadå, hon har ju inte frågat vad som passar i hennes vardagsrum, utan mer vad folk tycker generellt? Och det är ju inte som att alla är nej-sägare heller?
Det är väl snarare sambon än oss i tråden hon behöver övertyga för övrigt. :p

Jag gillar inte speglar annat än badrumsspegeln som kan vara bra när jag klipper håret och noppar ögonbrynen :p Varje spegel utöver det ses av mig som "märklig inredningspryl" och då spelar det ingen roll i vilket rum spegeln är. Hade jag besökt en vän och vännen haft spegel i vardagsrummet så hade jag inte reagerat alls på det.

Har "man" det? JA tycker jag. NEJ tycker min sambo. Vi kommer inte överens. Jag tänker helfigurspegel.

Bara för att det säkert behövs; nej jag är ingen stackars förtryckt kvinna men vi har ett hem tillsammans alltså kan jag inte bara köra över min sambo. Fast jag vill. Och vi bråkar inte om det heller kanske ska tilläggas. Vi har bara lite olika smak i frågan.
Jag har aldrig haft det o inte Heller varit hemma hos nån som haft det. Så nej.

Fast hennes sambo har väl rätt till sin åsikt och halva bestämmanderätten om DERAS lägenhet, oavsett vad Buke tycker. Jag har aldrig förstått hur omröstningar på Buke kan avgöra något i ett förhållande. Men jag vet ju i alla fall hur jag själv skulle reagera om en partner kom och sa Nu är det så att mina forumkompisar tycker att ... osv. *gäsp*

Ok med helkropps speglar i sovrum, badrum, hall men inte i vardags, finrum eller kök. Ev mindre speglar som mer är som tavlor, dvs rent decorativt och inget man riktigt använder.
Har flera speglar, helkropp i sovrum och tvättstugan/garderob, en mindre i varje hall och badrummen och en spegeltavla i biblioteket. Blir lite mycket med en helkropps spegel där man är så ofta och där man har gäster.

Fast hennes sambo har väl rätt till sin åsikt och halva bestämmanderätten om DERAS lägenhet, oavsett vad Buke tycker. Jag har aldrig förstått hur omröstningar på Buke kan avgöra något i ett förhållande. Men jag vet ju i alla fall hur jag själv skulle reagera om en partner kom och sa Nu är det så att mina forumkompisar tycker att ... osv. *gäsp*

Ja nej riktigt så är det ju inte. Klart han får vara med och bestämma. Sen visst om jag absolut skulle vilja ha det så skulle han väl ge med sig. Överväger dock att nästa gång han är på jobbresa bara sätta upp en spegel och typ "nä men hoppsan hur kom den dit" :angel:

Skulle dock hänga så att man ser sig i den från spegeln och det kanske blir lite konstigt, jag hade gillat att titta på mig själv men gäster kanske inte gör det.

När jag läste tråden kom jag att tänka på en husvisning vi var på där de hade satt upp en spegel i taket ovanför ett badkar för två. Jag undrar vad de använde den till.

Skulle dock hänga så att man ser sig i den från spegeln och det kanske blir lite konstigt, jag hade gillat att titta på mig själv men gäster kanske inte gör det.
Fast man kan inte inreda sitt hem beroende på hur gäster kanske vill ha det. Man får inreda det som man själv vill och så får ens vänner/gäster/släkt/whatever acceptera att jag vill ha det så i mitt hem. :)

På tal om speglar. Jag hemma hos en bekant som hade en hel spegelvägg o badrummet. Kändes lite lustigt att sitta och stirra på sig själv när man satt på toan :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 301
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve
  • Vikt o ålder