Spegel i vardagsrummet

Har "man" det? JA tycker jag. NEJ tycker min sambo. Vi kommer inte överens. Jag tänker helfigurspegel.

Bara för att det säkert behövs; nej jag är ingen stackars förtryckt kvinna men vi har ett hem tillsammans alltså kan jag inte bara köra över min sambo. Fast jag vill. Och vi bråkar inte om det heller kanske ska tilläggas. Vi har bara lite olika smak i frågan.

Nej jag hade inte satt upp en helkroppsspegel i vardagsrummet. Hallen däremot skulle jag vilja ha en, men aldrig i vardagsrummet. Iaf inte där vi bor nu :)

Jag tycker speglar kan vara jättefina, skulle absolut vilja ha i vardagsrummet om det passade in (men givetvis placerad så man inte ser rätt in i den när man sitter i soffan). Men aldrig i sovrummet! Tycker det inte alls hör hemma där.

Jag har i sovrummet en vägg med garderober och spegeldörrar. Himla praktiskt att prova ut min outfit utan att behöva springa till badrummet eller hallen för att kolla i en helkroppsspegel.
Har man däremot kläderna någon annanstans än i sovrummet så hade jag satt spegeln där istället :)

Jag satt och tänkte här över hur jag skulle tycka om att ha en spegel i vardagsrummet och kom på någon minut senare att det HAR ju vi . Men inte vid soffan, vi har ett hörn där det står ett gammalt sidobord från början av förra seklet med en gammal lampa på och en lika gammal stol bredvid. Sambon kallar det för vårt "tanthörn", haha. Där står också en helkroppsspegel med lite antik look lutad mot väggen. Men den ser man inte sig själv i varken från sofforna eller från matbordet, vårt vardagsrum är rätt stort och med lite annorlunda planlösning. Min faster hade en ENORM antik gammal spegel med guldram stående lutad mot väggen i sitt vardagsrum och det var superfint. Gör som ni vill :D.

Jag har i sovrummet en vägg med garderober och spegeldörrar. Himla praktiskt att prova ut min outfit utan att behöva springa till badrummet eller hallen för att kolla i en helkroppsspegel.
Har man däremot kläderna någon annanstans än i sovrummet så hade jag satt spegeln där istället :)

Usch, jag tycker det förstör sovrumsmiljön liksom :p. Jag är inte så klädintresserad (förutom typ träning-/friluft-/skidkläder) och har nog aldrig provat ut en outfit. Jag vet ju ungefär hur mina kläder ser ut.

Usch, jag tycker det förstör sovrumsmiljön liksom :p. Jag är inte så klädintresserad (förutom typ träning-/friluft-/skidkläder) och har nog aldrig provat ut en outfit. Jag vet ju ungefär hur mina kläder ser ut.

Klädintresserad är inte riktigt min grej heller. En stor anledning till att jag älskar att jobba uniformerat :D Men om jag ska ut på tjohejs vill jag kolla så den klänning jag tänker mig sitter som jag minns det :)

Jag är klädintresserad, men tycker inte heller att det känns behagligt att ha spegel i sovrummet, springer mer än gärna till hallen för att kolla i så fall. Drömmer dessutom mycket mardrömmar och skulle förmodligen skrämma slag på mig själv om jag vaknade till av en dröm och såg min spegelbild. :D

Nej det tycker jag inte man har. Otrevligt tycker jag.

Har snygga helfigursspeglar i hallen och klädrummet.

Kan du inte bara flytta på barnvagnen när du ska ta outfitbilder? :p

Det beror på var spegeln sitter och om den får plats någon annanstans istället. Har haft en helkroppsspegel i vardagsrummet som vette mot hallen. Man såg inte sig själv i vardagsrummet, men däremot i hallen på vägen ut. Det fanns inget annat bra ställe för en spegel, med lite avstånd så man kunde se helkropp.

Föräldrarna hade spegelvägg i vardagsrummet, a-la sent 80'tal. Det var gräsligt, men de ställde mycket växter framför, så det blev väldigt grönt. Utan spegel var rummer mörkt och litet, så jag förstår ändå valet.

Jag är klädintresserad, men tycker inte heller att det känns behagligt att ha spegel i sovrummet, springer mer än gärna till hallen för att kolla i så fall. Drömmer dessutom mycket mardrömmar och skulle förmodligen skrämma slag på mig själv om jag vaknade till av en dröm och såg min spegelbild. :D

Håller med, gillar inte att sova i rum med speglar. Blir skum energi i rummet.

Jag är klädintresserad, men tycker inte att det känns behagligt att ha spegel i sovrummet, springer mer än gärna till hallen för att kolla i så fall. Drömmer dessutom mycket mardrömmar och skulle förmodligen skrämma slag på mig själv om jag vaknade till av en dröm och såg min spegelbild. :D

Ja, precis! Jag vaknar ofta av mardrömmar och att då ha en spegel som kan ställa till det med skuggor och sånt också, nej fy. Sen vill jag hålla sovrummet utan onödiga saker men ombonat... För mig passar inte spegel in där.

Drömmer dessutom mycket mardrömmar och skulle förmodligen skrämma slag på mig själv om jag vaknade till av en dröm och såg min spegelbild. :D
Men man måste ju inte ha spegeln så man ser den från sängen heller :).

Nej nu utgick jag ju från hur mitt sovrum ser ut. :)
Såklart :). Min spegel står som vid sidan av min säng, upsatt på samma vägg som jag har huvudet vid när jag sover, så jag ser den bara om jag ställer mig rakt framför den. Aldrig när jag ligger i sängen :). Men det kanske inte funkar för dig?

Haha skulle aldrig ha en spegel framför sängen, vore ju skitläskigt :D.

Jag som just överväger att ha en stoooor spegel vid fotänden av sängen (som garderobsdörr) :angel: Verkar som Buke röstar ned det förslaget...:meh:

Såklart :). Min spegel står som vid sidan av min säng, upsatt på samma vägg som jag har huvudet vid när jag sover, så jag ser den bara om jag ställer mig rakt framför den. Aldrig när jag ligger i sängen :). Men det kanske inte funkar för dig?

Haha skulle aldrig ha en spegel framför sängen, vore ju skitläskigt :D.

Det låter som ett rimligt alternativ om det ska finnas en i sovrummet! Min hund har sin bädd på enda platsen där det skulle funka, och då skulle jag vara rädd att den skulle rasa ner och mosa henne (neurotisk much? :angel:)

Eller hur! Jag har en stor tavla som jag ser från sängen, och det är flera gånger jag vaknat av en mardröm, blivit rädd för motivet på tavlan(!), och fått bära ut den i vardagsrummet för att kunna somna om. Så en spegel hade verkligen aldrig funkat :D

Det är väl ändå ganska få som har så stora sovrum att man kan ha en spegel som inte syns från sängen?
Det beror på hur man hänger spegeln. Jag har en jättestor spegel som hänger "liggande" över en byrå. Den är mitt emot sängen men sitter lite för högt upp för att man ska kunna se sig själv i den när man ligger i sängen. Däremot om man står upp i sovrummet eller om man typ sitter i sängen så kan man se sig själv.
Jag tycker det är jättefint :)

@Artax Haha är du jag!? Jag har också en tavla mitt emot sängen och den skrämmer mig typ varenda natt :D.

Och nä, ingen spegel ovanför jycken!

Det beror på hur man hänger spegeln. Jag har en jättestor spegel som hänger "liggande" över en byrå. Den är mitt emot sängen men sitter lite för högt upp för att man ska kunna se sig själv i den när man ligger i sängen. Däremot om man står upp i sovrummet eller om man typ sitter i sängen så kan man se sig själv.
Jag tycker det är jättefint :)

Alltså jag sätter mig alltid upp och tittar mig omkring. Och då ser jag alla väggar och den skulle nog behöva vara väldigt högt upp för att jag inte skulle se i den. Det är ju inte mig jag är rädd för att se utan mer att se annat som jag i det tillståndet tolkar helt galet. Nu har jag ganska extrema problem med sömn/mardrömmar, men för mig skulle det inte funka om man kan se den när man sitter i sängen. Tvivlar inte på att det är fint, jag gillar speglar annars men i mitt sovrum kommer de inte in.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 301
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka