Spegel i vardagsrummet

BernT

Trådstartare
Har "man" det? JA tycker jag. NEJ tycker min sambo. Vi kommer inte överens. Jag tänker helfigurspegel.

Bara för att det säkert behövs; nej jag är ingen stackars förtryckt kvinna men vi har ett hem tillsammans alltså kan jag inte bara köra över min sambo. Fast jag vill. Och vi bråkar inte om det heller kanske ska tilläggas. Vi har bara lite olika smak i frågan.

Jag vill helst slippa se hur jag ser ut när jag sitter i myskläder i soffan. Om jag är hembjuden till någon vill jag helst slippa se min spegelbild när jag sitter och käkar. Det är möjligt att det är något fel på mig som inte älskar att se min spegelbild hela tiden - men nej tack.

En trevlig gustaviansk spegellampett kan jag däremot tänka mig.

Jag håller med din sambo. Iallafall för en vanlig helfigursspegel. Vad är syftet med den?

När jag tänker spegel i vardagsrum tänker jag på den spegelvägg vi hade i vardagsrummet när jag var liten. Som nog satt kvar från den tid då mina föräldrar var unga. Så för mig känns det typ 70-80-tal att ha det :p

Som inredningsdetalj - absolut. Sålänge den är snygg och passar in med övrig inredning. Men inte om det liksom bara är för att spegla sig i..

Spegel i vardagsrum för mig blir nog dock snarare liggande stor spegel över soffa isf. Eller liknande.

Jag skulle känns mig FRUKTANSVÄRT obekväm om jag skulle behöva sitta vid en spegel när jag besöker någon.

För mig är en spegel något jag uppsöker, något jag väljer att titta i. Att ha en spegel på ett ställe där man sitter och umgås skulle nog få mig att allvarligt överväga att inte åka dit. Alls.
Det skulle vara oartigt och påträngande mot besökare. Enligt mig då.

Beror på hur spegeln ser ut och hur rummet ser ut. I mitt vardagsrum är det definitivt nej. Mina föräldrar har en stor spegel i sitt och det passar jättebra.

Meeeen jag som hoppades på att alla skulle hålla med mig. Jag ska ha den till att spegla mig i samt typ ta selfies :angel: närå men det hade blivit asfint och passat in med övrig inredning. Vi har rätt typ svalt skandinaviskt så min sambo tycker inte det funkar. Plus att han tycker att det är "konstigt" :confused::angel:

Vi har en helfigurs i hallen men där står barnvagnen framför och täcker ju halva. För när barnvagnen är borta är man ju själv också borta = kan inte spegla sig ändå. Har iaf fått igenom en i sovrummet men inte hittat ngn fin än.

När vi flyttade in i vårt hus, för 13 år sen, var där en spegel över HELA VÄGGEN i vardagsrummet! Varje gång man gick in där såg man sig själv. -Den tar vi bort!! var vår första reaktion.
Den finns fortfarande kvar. Idag tänker vi inte på det alls - spegeln gör däremot att rummet ser större ut. Dottern tyckte den var kul när hon tränade dans. Vi ser inte längre oss själva gående mot oss när vi går in i rummet. SpegelVÄGGEN får definitivt vara kvar!

Finns det en dörr att hänga den på? För då kan den vara dold förutom de gånger du vill använda den :)

Jag tycker det kan vara fint att ha en spegel hängd på väggen, horisontellt, som inredningsdetalj. Men inte placerad så man måste glo på sig själv från soffan. :p

Dörrhängd spegel kan ju vara en bra ide om det är just en helkroppsspegel du behöver.

Jag tycker speglar kan vara jättefina, skulle absolut vilja ha i vardagsrummet om det passade in (men givetvis placerad så man inte ser rätt in i den när man sitter i soffan). Men aldrig i sovrummet! Tycker det inte alls hör hemma där.

Tillägg: Är nog också för att jag gärna vill ha spegel när jag yogar, och det blir i vardagsrummet. Vill inte hålla på med nån träning i sovrummet, det ska bara vara förknippat med vila.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 301
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka