Sv: Spårträning
Gör de hoppas de går bra! En del hundar måste "väckas" lite om vad de egentligen skall göra
Gör de hoppas de går bra! En del hundar måste "väckas" lite om vad de egentligen skall göra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
hur gör man om man har en för het hund då? som blir så till sig av godis så den bara springer över det? tränar med proppmätt hund?
Varför inte satsa på uppletande? Det kan ni roa er med i väntan på annat. Kan göras svårare och svårare allteftersom hunden blir duktigare och duktigare.Tackar för tipset, ska se vad jag hittar där.
Tror dock att dom flesta missförstod min mening med detta:
1 Jag vill ha bollarna just för att hunden inte ska äta upp det han ska hämta utan han ska hämta det jag säger till honom och sen får han belöningen när uppgiften är utförd.
2 Jag är inte ute efter att träna hunden enligt SKKs föreskrifter eller några tävlings eller bruksregler, jag vill ha lite trevlig kvalitetstid med min hund, något som det blir alldeles för lite av mellan varven. Det ska vara lätta enkla saker som inte tar timmar i anspråk att förbereda utan som vi bara kan sticka ut och roa oss med i väntan på att maten blir klar eller i väntan på att Simpsons ska börja på tv.
Någon frågade vad det är för en hund, det är en Bordercollie/Collie/Schäfer kille mitt i trottsåldern.
Möller