Spärra enskilda sidor?

Tassetass

Trådstartare
Jag kan spärra så att vissa sidor inte går att nå från min dator? Låter ibland kompisar låna datorn och sitter sällan och glor medans de gör det de ska utan går till nån granne, och jag vet (via adresslistan) att de är på sidor jag inte tycker om. Jag känner inte för att prata med dem, utan vill helt utan förklaring spärra skiten :devil:

Men är det ens möjligt?
 
Sv: Spärra enskilda sidor?

Har du en brandvägg på din dator så kan du ju förhindra anslutning till de adresser du anger.
Har du ingen brandvägg, så skulle jag nog i så fall rekommendera att du skaffar en.
Jag rekommenderar Kerio Personal firewall: http://www.kerio.com/kpf_home.html

Det är en lättanvänd brandvägg och den kan även förhindra att program startas i det födolda av andra program som tex outlook och IE. Det stoppar därigenom många trojaner, spyware och liknande. Förutsatt att man inte råkar ställa in kerio så att den tillåter sådant utan att fråga. Man får visserligen upp en "jobbig" ruta varje gång man klickar på en filmlänk eller liknande som frågar om det är okej för IE att starta mediaspelaren tex. Men det är i min mening ett smärre problem sett i relation vad man annars kan råka ut för.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Fideli
·
Kropp & Själ Finns det någon här som känner igen sig, är likadan eller kan relatera till problemet på något sätt? Det skulle vara skönt att få prata...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
31 446
Senast: Saeta
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 626
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 758
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp