Det var jag som hade sökinställningen minimum ett par hektar mark, nu hittade jag den.Den låg under kommande igår men de kanske har tagit bort den...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var jag som hade sökinställningen minimum ett par hektar mark, nu hittade jag den.Den låg under kommande igår men de kanske har tagit bort den...
Det stora minuset i mina ögon är att det inte finns någon mark till, men det är klart med mark hade priset varit ett helt annat.Åh jag såg nyss granngården (sök på Virrestad på Hemnet) till salu, jag har spanat på den länge för det är en sån där gård som behöver lite kärlek men säkert kommer bli enormt fin. Hade velat att de skulle väntat ett år till för då hade jag nog varit redo att lämna sthlm också på pappret.. Men 2,75 millar för något som de inte ens kan fota inne i? Hmm. Fullt av skräp på gården och argsinta hundar. Men läget kan inte bli bättre...
Ja, dyrt i förhållande till marken och renoveringsbehov. Det verkar ju finnas möjlighet till mer mark dock och två grannar har ridbana.Det stora minuset i mina ögon är att det inte finns någon mark till, men det är klart med mark hade priset varit ett helt annat.
Ja går det att köpa till mark intill husen är det ju ett klart mer intressant objektJa, dyrt i förhållande till marken och renoveringsbehov. Det verkar ju finnas möjlighet till mer mark dock och två grannar har ridbana.
Ja, dyrt i förhållande till marken och renoveringsbehov. Det verkar ju finnas möjlighet till mer mark dock och två grannar har ridbana.
Som jag förstod så är gården ännu inte avstyckad utan det kommer att ske i samband med köpet."Möjlighet till mer mark" är ganska ofta ett magert mäklarlöfte man gör bäst i att undersöka innan man skriver kontrakt och blir besviken.
Det var jag som hade sökinställningen minimum ett par hektar mark, nu hittade jag den.
Som jag förstod så är gården ännu inte avstyckad utan det kommer att ske i samband med köpet.
Men i sak håller jag helt med. Jag vet en som köpte en avstyckad gård där det var gjort så dumt att de inte kunde komma runt ena uthuset, behövdes bara några få kvadratmeter mark till men som säljaren i efterhand tog hundratusen kronor för att sälja.Ok, då är det ett annat läge där man knappast kan sakna informationen innan man skriver kontrakt.
Men åh! Den kan ju bli riktigt fin! Och ligger fint! Syns jag inte har en drös miljoner. Eller ens en endaste häst!Den här gården är bara så heart
Tyvärr kräver huset en hel del omvårdnad, och priset är rätt saftigt...
https://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-axelsbo-avesta-kommun-axelsbo-12-16967123
Men åh! Den kan ju bli riktigt fin! Och ligger fint! Syns jag inte har en drös miljoner. Eller ens en endaste häst!
Helt klart en travgård! Men min travhäst, som jag red..., är död sedan snart 7 år, så inte ens med hennes hjälp hade det blivit bättre för mig! Aaaanings lite stor också kanske... en himla massa boxar liksom!Fint.
Synd att det ligger mitt ute i ingenstans. Måste vara en travgård. Finns ju inget att göra med 50 ridhästar där
Priset på högklassig åkermark, som jag tror det är, ligger på runt 450' kr per ha i södra Skåne.Men i sak håller jag helt med. Jag vet en som köpte en avstyckad gård där det var gjort så dumt att de inte kunde komma runt ena uthuset, behövdes bara några få kvadratmeter mark till men som säljaren i efterhand tog hundratusen kronor för att sälja.
Jag är kanske stentrög men jag fattar inte hur man får fram de 10 olika klasserna?På sjuttiotalet gjorde man en inventering av Sveriges åkermark och delade in den i tio klasser utifrån bördighet, klass 10 är högst och 1 lägst. För den som är intresserad finns här en karta man kan söka på:
https://ext-geoportal.lansstyrelsen.se/standard/?appid=b757d972291c43ff83bcbfe9bc2e7a70
Det är lite lurigt för man måste zooma in för att de skall visas, finns under vatten och mark i högermenyn. Dessutom tror jag kartan bara visar för Skåne.Jag är kanske stentrög men jag fattar inte hur man får fram de 10 olika klasserna?