Nej, jag kollade nog på ett annat med 2 ha.All mark? Menar du verkligen rätt hus? 1000 kvm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag kollade nog på ett annat med 2 ha.All mark? Menar du verkligen rätt hus? 1000 kvm?
Hur kan det vara så billigt? Nu var bostaden såld men herregud så mycket man får för pengarna.Jag tycker att det här stället kvalificerar sig både som spännande och intressant - det har potential som vettig hästgård och har dessutom tapetserade garderober och intressanta heltäckningsmattor!
Hur kan det vara så billigt? Nu var bostaden såld men herregud så mycket man får för pengarna.
Ja det skiljer sig verkligen. Här i södra Skåne hade det kostat runt 40 miljoner. Garanterat.Den ligger i Västerbotten... dvs du har långt till det mesta. Det blev bra pris ändå, i inlandet hade det med största sannolikhet varit lägre.
De ställen som blir dyrare ligger kring Skellefteå och Umeå.
Ja det skiljer sig verkligen. Här i södra Skåne hade det kostat runt 40 miljoner. Garanterat.
Jag jämförde med bilder på internet och jag tror det är andra flaskor.Snyggt med bacardiflaskorna i stallet...
En liten gård och torp är väl nästan samma? Men namnet på gården är Hallatorpet, därför skrev jag torp och 10 ha är ganska lite om det är mager mark vilket det är där.Torp?
Snarare gård väl?
I de allra flesta fall går det att göra, det ser häftigt ut när man ser det först men huset blir kasst att bo i. Nästan alltid är den ursprungliga planlösningen från när huset byggdes den bästaDet här huset är väl inte spännande och/eller intressant på samma sätt som de andra husen i tråden, men jag tycker det är både och!
Hade läget varit ett annat hade jag gärna flyttat in här! ❤
Och så en fråga - nu vill jag ju inte flytta in just här, men gärna i en liknande byggnad. Men jag skulle gärna öppna upp taket upp till nocken i halva huset, är det görbart i ett sånt hus?
https://www.hemnet.se/bostad/fritid...rgs-kommun-vastra-stuttjarnsfall-301-16978582
I de allra flesta fall går det att göra, det ser häftigt ut när man ser det först men huset blir kasst att bo i. Nästan alltid är den ursprungliga planlösningen från när huset byggdes den bästa
I ett sommarhus kanske men bor man året runt så kommer man märka att all värme går upp i taket och man får ett kallt otrevligt rum istället för ett inbjudande ljust och luftigt som tänkt. Dessutom om det är ett äldre hus tycker jag man tappar husets och rummens proportioner som ofta är väldigt noga avvägda och ger rätt känsla. En del hus är ju byggda så redan från början men då är huset anpassat efter det och det blir såklart lika svårt att i efterhand ändra till rum med innertak.Aha, ja det kan du säkert ha rätt i.
Fast det är så fint . Och för mig som bara behöver boendeplats för mig själv hade det väl kunnat funka? Jag tänker att man "förlorar" ju ett rum, men det rummet behöver inte jag.
I ett sommarhus kanske men bor man året runt så kommer man märka att all värme går upp i taket och man får ett kallt otrevligt rum istället för ett inbjudande ljust och luftigt som tänkt. Dessutom om det är ett äldre hus tycker jag man tappar husets och rummens proportioner som ofta är väldigt noga avvägda och ger rätt känsla. En del hus är ju byggda så redan från början men då är huset anpassat efter det och det blir såklart lika svårt att i efterhand ändra till rum med innertak.
Men är man helt säker på att man vill ändra till att ha öppet upp i nock tycker jag inte egentligen det är fel att göra, det är lite samma som med en trädgård att det är en personlig sak och något man sköter efter eget tycke, inte efter andras åsikter
Jag håller med, men vill gärna lägga till att den del som är öppen i nock, blir extremt svårstädad och svårunderhållen.I ett sommarhus kanske men bor man året runt så kommer man märka att all värme går upp i taket och man får ett kallt otrevligt rum istället för ett inbjudande ljust och luftigt som tänkt. Dessutom om det är ett äldre hus tycker jag man tappar husets och rummens proportioner som ofta är väldigt noga avvägda och ger rätt känsla. En del hus är ju byggda så redan från början men då är huset anpassat efter det och det blir såklart lika svårt att i efterhand ändra till rum med innertak.
Men är man helt säker på att man vill ändra till att ha öppet upp i nock tycker jag inte egentligen det är fel att göra, det är lite samma som med en trädgård att det är en personlig sak och något man sköter efter eget tycke, inte efter andras åsikter